کد خبر 1317025
تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
فاطمی امین نمایه

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه امکان قیمت‌گذاری برخی کالاها مانند نان، مرغ و تخم‌مرغ به صورت استانی وجود دارد، گفت: قیمت گذاری نان به استان‌ها واگذار شده است.

به گزارش مشرق، سیدرضا فاطمی امین در یک برنامه تلوزیونی با اشاره به جلسه ستاد تنظیم بازار اظهار داشت: برخی از کالاها مانند نان، مرغ و تخم مرغ اصولا ویژگی‌های محلی دارند و در همه استان‌ها به یک قیمت تولید نمی‌شوند که به یک قیمت فروخته شوند بنابراین رئیس جمهور تاکید داشت‌ که قیمت‌گذاری کالاهایی که هزینه تولید و نظام توزیع آن‌ها بستگی به منطقه، شهر یا اقتضائات استان دارد سراسری نباشد تا  با قیمت عادلانه‌تری در دسترس مردم قرار گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: ستاد تنظیم بازار یک ستاد کشوری و ملی است و متناظر با این ستاد در همه استان‌ها به ریاست استانداران یک ستادی تشکیل می‌شود که مدیریت ستاد تنظیم بازار در استان‌هارا بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه قیمت گذاری برخی اقلام مانند نان به استان‌ها واگذار شده است، افزود: در چند ماه گذشته در حوزهایی مانند قیمت مرغ و تخم‌مرغ موفقیت‌هایی داشته‌ایم و در اغلب شهرها و استان‌ها قیمت این کالاها ثبات داشته است و قیمت‌ها در اکثر استان‌ها یکسان بوده است.

فاطمی امین با اشاره به اینکه در مقطع فعلی تمرکز ستاد تنظیم بازار بر روی حدود ۱۵ کالا بوده است، اظهار داشت: در برخی اقلام مواد اولیه مانند سیمان و فولاد نیز بازار به ثبات رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه در مرحله اول تمرکز ما در ستاد تنظیم بازار بر اقلامی است که اهمیت بیشتری دارد، گفت: در گام دوم با تاکید رئیس جمهور تمرکز ما بر روی سایر موادغذایی، لوازم خانگی و شوینده‌ها تمرکز خواهیم کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد درج قیمت تولید کننده روی محصولات بیان داشت: در برخی محصولات شاهد هستیم که قیمت مصرف کننده درج شده روی کالا ۳۰ تا ۴۰ درصد بیش از قیمت تولید کننده است و به عبارتی در نظام توزیع افزایش غیرمعمول قیمت‌ها را شاهد بوده‌ایم بنابراین برای رفع این مساله در تلاش هستیم  از هفته جاری به جای درج قیمت مصرف کننده، قیمت تولید کننده بر روی ۱۵ کالا درج خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به تاکید رئیس جمهور بر اجرای سامانه جامع تجارت گفت: این سامانه تا حد زیادی پیشرفت داشته است و در حال حاضر جریان ۱۷ کالا در این سامانه به صورت شفاف قابل رصد است. به عنوان مثال روغن نباتی یکی از کالاهایی است که در سامانه به طور مشخص قابل رصد و پیگیری است که چقدر روغن خام موجود است و در کدام کارخانه‌ها روغن تولید و در نهایت نظام توزیع آن نیز مشخص است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    4 0
    راه رو برای گرانفروشی مغازها بازکردید
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    6 0
    نمیتونن تورم رو کنترل کنن صورت مسیله رو پاک کردن
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    1 0
    موصوع اینه که این قیمت درج شده باید بسیار دقیق ومورد تائیدحکومت، دولت ومردم باشد
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    0 1
    مغازه چه چیزهای باید به کالا اضافه کنه(اگر مغازه اجاره باشه چقدر؟-اگر کارگر داشته باشه بابت خودشو،کارگرش وسودش چقدر؟بابت مالیات،برق و...چقدر؟بابات حمل ونقل چقدر؟اگر فروش کم یا زیاد باشه چقدر؟
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    0 0
    تا حالا تولید کننده ۱۰تا۵۹درصدقیمت را بیشتر درج میکرده برای فروشنده-حالا حداقل باید تولید کننده قیمت واقعی خودشو درج کنه،چه کسی کنترل میکنه وفروشنده را چه کسی کنترل میکنه؟
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    0 0
    تا حالا تولید کننده ۱۰تا۵۰درصدقیمت را بیشتر درج میکرده برای فروشنده-حالا حداقل باید تولید کننده قیمت واقعی خودشو درج کنه،چه کسی کنترل میکنه وفروشنده را چه کسی کنترل میکنه؟
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    0 0
    اگر واقعاً می خواهید برای این وضعیت وحشتناک گرانفروشی کاری بکنید نظارت بهمراه کنترل واقعی را باید حتماً در نظر بگیرید
  • IR ۰۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    0 0
    این وزیر صمت درباره خودرو بسیار بد عمل کرده .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس