ادعای روزنامه صهیونیستی درباره تعداد پهپادهای حزب‌الله

یک روزنامه عبری‌زبان با بیان اینکه جنبش حزب‌الله لبنان در توسعه پرنده‌های بدون سرنشین خود موفق عمل کرده است، مدعی شد که این جنبش حدود ۲۰۰۰ پهپاد در اختیار دارد.

 به گزارش مشرق؛ منابع عبری‌زبان در جدیدترین برآورد خود از تسلیحات نظامی جنبش حزب‌الله لبنان مدعی شدند که این جنبش حدود ۲۰۰۰ پهپاد در اختیار دارد.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، شامگاه چهارشنبه، در گزارشی به این مسئله پرداخت و ادعا کرد که حزب‌الله حدود ۲۰۰۰ پرنده بدون سرنشین در اختیار دارد که از دهه نود [دهه ۱۹۹۰] آن‌ها را به کار گرفته است.

این روزنامه صهیونیستی در ادامه گزارش خود اضافه کرد که تعدادی از این پهپادها در سوریه و علیه رژیم صهیونیستی مورد استفاده قرار گرفته‌ است.

جروزالم پست همچنین افزود که حزب‌الله در جریان جنگ دوم رژیم صهیونیستی با لبنان (جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶)  در سال ۲۰۰۶ از چند پهپاد رزمی و حتی پیش از این جنگ نیز از پهپاد علیه تل‌آویو استفاده کرده است.

این روزنامه صهیونیستی می‌گوید که حزب‌الله در ماه اکتبر سال ۲۰۱۲ نیز از پهپادهای رزمی علیه اسرائیل استفاده کرده که این پهپادها تا منطقه «النقب» (جنوب سرزمین‌های اشغالی) پیشروی کرده‌اند.

در ادامه این گزارش همچنین ادعا شده است که حزب‌الله تا سال ۲۰۱۳، ۲۰۰ پهپاد ساخت ایران در اختیار داشته؛ اما با گذر زمان و همکاری با ایران توانسته تعداد پهپادهای خود را به طور چشمگیری افزایش دهد.

این روزنامه پیش‌بینی کرد که حزب‌الله از این پهپادها برای حمله به اهداف راهبردی ارتش اسرائیل در آینده استفاده خواهد کرد و مدعی شد که حزب‌الله نمونه‌های مختلفی از پهپادهای خود مانند «شاهد»، «صامد» و «مهاجر» را با موفقیت توسعه داده است.

این گزارش در حالی منتشر شده است که وبگاه صهیونیستی «واللا» پیشتر خبر داده بود که بر اساس برآوردهای ارتش رژیم صهیونیستی حزب‌الله حدود ۱۵۰ هزار موشک از انواع مختلف در اختیار دارد.

این وبگاه افزوده بود که با گذشت ۱۵ سال از جنگ دوم علیه لبنان حزب‌الله پیشرفت کرده و برآوردها حاکی از آن است که در زرادخانه موشکی حزب‌الله، موشک‌هایی از بُرد ۱۵ تا ۷۰۰ کیلومتر، موشک‌های هدایت شونده تا برد ۲۰۰ کیلومتر و پهپادهایی با قدرت پرواز تا ۴۰۰ کیلومتر وجود دارد.

والا همچنین خبر داده بود که ارتش رژیم صهیونیستی پیش‌بینی کرده، در رویارویی احتمالی آینده با حزب‌الله، روزانه حدود ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ موشک به سمت فلسطین اشغالی شلیک خواهد شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس