افراد دوتابعیتی از کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری منع شدند

عضو هیات رئیسه مجلس از سکونت خانواده مدیرعامل یک بانک خصوصی در انگلیس و کثیرالتردّد بودن وی به این کشور انتقاد کرد و گفت: این مدیر ارشد پولی و بانکی مقادیر زیادی اطلاعات حساس کشور را در اختیار دارد.

به گزارش مشرق، حسنیعلی حاجی دلیگانی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به کثیرالتردد بودن مدیرعامل یک بانک خصوصی به انگلیس و سکونت خانواده وی در این کشور اظهار داشت: متاسفانه مدیران سابق بانک مرکزی در تایید صلاحیت و استعلام وی برای انتصاب در جایگاه مدیرعاملی یک بانک، ترک فعل انجام داده اند زیرا طبق قانون شورای عالی امنیت ملی انتصاب برخی افراد مسئله دار و دو تابعیتی که برخی از اعضای خانواده آنها در خارج از کشور ساکن هستند ممنوع است و باید آنها نسبت به این ترک فعل پاسخگو باشند. 

بیشتر بخوانید:

اجازه تکرار فرار خاوری در پرونده مدیرعامل لندن‌نشین را نمی‌دهیم

وی با اشاره به پایان دوران مدیرعاملی این فرد و سلب حق تصرف در اموال بانک از وی افزود: این سوال وجود دارد که چگونه صلاحیت این فرد برای مدیرعاملی یک بانک توسط بانک مرکزی تایید شده و چه کسانی تاییدیه استعلامات او را صادر کرده‌اند؟ ضمن اینکه وقتی این مدیرعامل بانک خصوصی در جلسات و نشست‌های خاص حضور پیدا کرده و مقادیر زیادی اسناد و اطلاعات حساس کشور دارد آیا به صلاح است او بارها به لندن به بهانه دیدار با اعضای خانواده‌اش سفر کند؟

بیشتر بخوانید:

بانک مرکزی پاسخگوی سفرهای مداوم مدیرعامل یک بانک خصوصی به انگلیس باشد

عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: ضمانتی وجود ندارد که این مدیرعامل در رفت و آمدها به انگیس، اطلاعات خاص جمهور اسلامی را با خود نبرده باشد؛ لذا به صلاح نیست که چنین فردی مدیرعامل یک بانک باشد و توقع آن است که سریعا بانک مرکزی ورود کرده و دستگاه‌های امنیتی هم این پرونده را به صورت ویژه بررسی کنند. 

حاجی دلیگانی گفت: خباثت انگلیس به عنوان روباه پیر علیه ایران بارها ثابت شده است و نباید نسبت به تردد زیاد برخی افراد به این کشور بی تفاوت بود. 

وی افزود: قوه قضائیه باید مسئولینی که درباره قانون و مصوبه شورایعالی امنیت ملی در عدم گماردن برخی افراد مشکل‌دار در پست‌های حساس کوتاهی کرده‌اند را دادگاهی کند زیرا ما در جنگ اقتصادی قرار داریم و احتمال هر گونه اقدام از سوی کشور متخاصمی مانند انگلیس علیه جمهوری اسلامی ایران وجود دارد. 

این عضو هیات رئیسه مجلس همچنین گفت: سکونت چند ساله خانواده مدیرعامل این بانک خصوصی در انگلیس می‌تواند تبعات خاص برای کشورمان داشته باشد زیرا این افراد در حقیقت گروگان انگلیسی‌ها هستند و احتمال تبادل اطلاعات حساس برای حفظ جان اعضای خانواده آقای مدیرعامل وجود دارد در صورتی که اگر مسئولین بانک مرکزی نسبت به ایفای وظایف خود طبق قانون عمل می‌کردند شاهد احساس خطر از دست رفت اطلاعات پولی و بانکی کشورمان نبودیم. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • میثم IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    2 30
    مشکلتون چیه؟!!
    • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      4 0
      مشکلمون شما جاسوس‌ها هستین!!!
  • محمدایوب IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    5 1
    مسئولان محترم انقلاب کردند ودر جنگ بودند خسته شدند وخانواده های آنان نیز اکنون نیاز به استراحت دارند که میروند اروپا وحقشان است مانند لاریجانی که فرزند دلبندش در خارج هست وخانواده در رفت و آمد به انگلیس که شورای نگهبان اشکال گرفته بسیار ناراحت شدند ودیگر اصولگراها هم فرمودند چرا روحانی وخیلی ها این چنین هستند. واصلاح طلبان که اصلا انگلیس خانه اولشان هست. ودر رابطه با محاکمه ترک فعل هم قانون نداریم انشاالله شما وقوه قضاییه چند سال حرف بزنید شاید مجلس های بعدی قانون وضع کردند مثل قانون شفافیت
    • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      ان شاءالله اصله ک اینکه همینجا اینجوری میشه
    • محمد IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      توهم مثل اینکه آلبانی نشین و منافق هستی
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    1 0
    مشکلمون آن گلیسه!!!!! البته دلسوزی بیش از اندازه آن گلیسه!!!
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    0 0
    انگلیس که اب و هوای مرطوب و سردی داره.میرفتند یکجای بهتر
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    0 0
    دولت وبانک مرکزی باید با مسئولین دوتابئیتی برخورد جدی وقاطع داشته باشد آقای صالحی خوبست ولی انگار ازسیب زمینی بخار درمیآید ولی از صالحی نخیر
  • محمدرضا احمدی IR ۰۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    0 1
    آقای رئیسی آیا این قانون افزایش سن بازنشستگی قانون عادلانه است آیا سه سال برای محاسبه حقوق بازنشستگان عادلانه است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس