ارکانی: بانک مرکزی پاسخگوی سفرهای مداوم مدیرعامل یک بانک خصوصی به انگلیس باشد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: وقتی مدیرعامل یک بانک خصوصی به صورت مکرر به کشور خارجی آن هم انگلیس سفر دارد، نهادهای امنیتی باید علت و منشا و ریشه این سفرها را مشخص کنند.

به گزارش مشرق، احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفرهای متعدد مدیرعامل یکی از بانک‌های خصوصی به اروپا گفت: در شرایطی که هرگونه اطلاعات پولی و بانکی ما قابلیت سوء استفاده توسط دیگران را دارد، لذا در چنین شرایطی کنترل و نظارت دقیقتر صلاحیت افرادی که در رأس یک مجموعه بانکی و به عنوان مدیرعامل قرار می‌گیرند، بیش از همیشه اهمیت پیدا می‌کند.

وی افزود: انتظارمان از نهادهای نظارتی، وزارت اقتصاد و بانک مرکزی که صلاحیت این افراد را به عنوان هیئت مدیره یا مدیر عامل یک بانک تایید می‌کنند، این است که همه چک لیست‌ها و نظارت‌ها را قبلا انجام داده باشند چرا که اگر موضوعی پیش بیاید باید پاسخگو باشند و ما هم در مجلس پاسخگویی در این زمینه‌ها را پیگیری خواهیم کرد.

نماینده مرم نیشابور در مجلس ادامه داد: سفرهای متعدد مدیرعامل یک بانک به کشورهای اروپایی این هشدار را به دستگاههای نظارتی و امنیتی می‌دهد که این موضوع را جدی تر بگیرند.

ارکانی با اشاره به پرونده خاوری بیان کرد: اگر ماجرایی مثل خاوری اتفاق بیفتد این افراد دیگر به کشور باز نمی‌گردند و دست ما نیز برای بازگرداندن مجرمان اقتصادی از کشورهایی چون کانادا و انگلیس کوتاه خواهد بود و در نتیجه اطلاعات زیادی از سیستم بانکی و سپرده گذاران به دست بیگانگان می‌افتد.

وی تصریح کرد: لازم است وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی چنین موضوعاتی را جدی بگیرند و در انتخاب افراد دقت بیشتر داشته باشند تا مسئله‌ای پیش نیاید.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان کرد: وزارت اقتصاد به این موضوعات، بسیار حساس است چراکه بخش هایی مانند بانک‌ها، گمرک، سازمان مالیاتی، خصوصی سازی و حوزه‌های مختلف اقتصادی کشور در این وزارتخانه و بانک مرکزی خلاصه شده‌اند لذا هر انتصاب در این وزارتخانه می‌تواند منبع و منشا اتفاقاتی باشد بنابراین در انتخاب هیئت مدیره و مدیرعامل بانکها باید دقت بیشتری شود و حتی در مورد آنهایی که از قبل بوده اند نیز تجدید نظر شده و اعطای صلاحیت‌ها بروزرسانی شود.

ارکانی در پایان تصریح کرد: جدا از نظارت مستمر و دائمی که دستگاه‌های مربوطه دارند از وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه درخواست دارم در بحث هیئت مدیره موسسات و نهادهای بانکی دقت بیشتر داشته باشند؛ چراکه وقتی یک مدیرعامل به صورت مکرر به کشور خارجی آن هم انگلیس سفر دارد باید علت و منشا و ریشه آن مشخص شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    2 2
    بيچاره خاورى كه الكى الكى بدنام شد ، هركى ديگه جاى او بود حتماً به كشور برمى گشت ،
    • US ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
      1 0
      داستان سفر نماینده به ورزشگاه سانتیاگو برنابئو چی بود
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    9 1
    انگلیس دشمن است روباه پیرخیلی مکاراست پایش راازایران قطع کنید نزارید رییس بانکهابه آنجا برودمرگ برانگلیس
    • حاج جواد IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
      5 0
      ایشون درست میگن
  • سیامک IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    7 0
    فقط به وضعیت بانکهای خصوصی حساس نباشین . حواستون به بریز بپاشهای بانکهای دولتی هم باشه .
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    6 0
    اسمش بگید
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    4 0
    اسم بانک چیه؟
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    5 0
    میره‌به‌حسابای‌بانکیش‌سرمیزنه
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    6 0
    بنده خدا شاید می ره به فقرایی چون ملکه انگلیس یا بوریس جانسون کمک کنه! شاید هم یه سری به نوانخانه ی ام آی سیکس که پرورش یافته ی آنجاست می ره! اینقدر بدبین بناشید
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    1 0
    رئیس بانک خصوصی ... که اصلا در انگلیس هست و معاونهاش از طرف ایشون امصا میکنن.
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    1 0
    واقعا كه اينها ديده نميشه ولي حقوق يه كارمند 4 ميليوني بشه 5 ميليون زود صداتون در مي اد اخه تورم زاس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس