موشک جاولین

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد، وزارت خارجه این کشور با توافق فروش ۱۲۵ میلیون دلاری موشک‌های ضد تانک «جاولین» به لیتوانی موافقت کرد.

به گزارش مشرق،  همزمان با شدت گرفتن تحرکات ضد روسی آمریکا در مناطق همجوار روسیه، واشنگتن با فروش ۱۲۵ میلیون دلاری تسلیحاتی جدید به لیتوانی موافقت کرد. با گذشت کمتر از یک روز از هشدار وزیر دفاع روسیه درباره تشدید تحرکات و حضور نظامی کشورهای ناتو در مرزهای شرقی و غربی روسیه، آمریکا موافقت خودش را با فروش تسلیحاتی جدید به یکی از کشورهای حوزه دریای بالتیک اعلام کرد.

بیشتر بخوانید:

لهستان از آمریکا موشک جاولین می خرد

 پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) اعلام کرد که وزارت خارجه آمریکا موافقت خود را با قرارداد ۱۲۵ میلیون دلاری فروش موشک‌های ضد تانک «جاولین» به لیتوانی اعلام کرد.

طبق قوانین موجود در آمریکا، برای نهایی شدن قرارداهای تسلیحاتی این کشور با دیگر کشورها وزارت خارجه آمریکا باید با این قراردادها موافقت کند و البته این قراردادها به اطلاع کنگره آمریکا هم برسد.

رویترز با اشاره به تدارک واشنگتن برای فروش موشک‌های جاولین به لیتوانی این خبر را به تنش‌های جاری میان آمریکا و کشورهای عضو ناتو با روسیه ارتباط داد.

در گزارش این رسانه غربی ادعاهای آمریکا و متحدانش علیه روسیه تکرار شده و آمده است: «این فروش در شرایطی انجام می‌شود که با توجه به حضور گسترده نظامیان روسیه در امتداد مرز با اوکراین تنش‌ها در شرق اروپا بالا است».

طبق گزارش خبرگزاری انگلیسی رویترز، «سفارت ایالات متحده در کی‌یف (قبلا) اعلام کرده بود که دولت (جو) بایدن در ماه اکتبر (موشک‌های) جاولین به اوکراین فرستاده است».

پنتاگون در بیانیه خود درباره فروش موشک‌های ضد تانک جاولین به لیتوانی اعلام کرد که این توافق تسلیحاتی «به لیتوانی کمک خواهد کرد تا ظرفیت دفاعی بلندمدت خود را برای دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی خود به منظور برآوردن الزامات دفاع ملی خود ایجاد کند».

روز سه شنبه (دیروز) «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه ضمن صحبت درباره حضور شرکت‌های نظامی خصوصی آمریکا در اوکراین، درباره مواضع غرب و تشدید حضور نظامی ناتو در مرزهای شرقی و غربی روسیه به شدت هشدار داده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس