کد خبر 1315951
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۷
شورش علیه بنا!

پس از تغییر تابعیت علی ارسلان، چهره‌های شاخص کشتی فرنگی با حمله به محمد بنا، راه و رسم وی در انتخاب ملی‌پوشان را عامل بی‌عدالتی در کشتی فرنگی ایران و مهاجرت کشتی‌گیران دانستند.

به گزارش مشرق، چرخه انتخابی محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با انتقادات زیادی مواجه شد و بسیاری آن را بر خلاف شعارهای فدراسیون کشتی مبنی بر اجرای روشی شفاف و عادلانه در انتخاب ملی‌پوشان دانستند.

هر بار انتقادات علیه سرمربی تیم ملی بالا گرفت، فدراسیون کشتی بلافاصله از تصمیمات محمد بنا دفاع کرد تا نشان دهد تمام قد پای تصمیمات سرمربی تیم ملی ایستاده است.

اما خبر روز گذشته مبنی بر تغییر تابعیت علی ارسلان چهره با آتیه کشتی فرنگی ایران، هجمه‌ای به مراتب بیشتر از گذشته را علیه محمد بنا و تصمیمات او به راه انداخت؛ امید نوروزی و قاسم رضایی دو شاگرد شاخص محمد بنا به همراه سعید عبدولی، انتقادات تندی را علیه بنا بکار بردند و از اعمال تصمیمات سلیقه‌ای بنا در انتخاب ملی‌پوشان شدیدا انتقاد و اقدامات او را سبب کوچ کشتی گیرانی مثل علی ارسلان دانستند.

فدراسیون کشتی اینبار نیز به دفاع از سرمربی تیم ملی برخاست و بدون توجه به درستی یا نادرستی انتقادات، بلافاصله مصاحبه‌ رسول جزینی مربی تیم ملی در دفاع از بنا را بر روی سایت خود قرار داد.

بیشتر بخوانید:

حمله تند و صریح یار همیشگی محمد بنا به منتقدانش!

 جزینی مثل همیشه شدیدا به منتقدان بنا تاخت و گفت: "این رسم مردانگی نیست کسانی که خود روزی شاگرد، محمد بنا بوده اند و با زحمات وی در اردوهای تیم ملی به مدال جهانی و المپیک رسیده اند، حال به همه چیز پشت کنند و سال های گذشته را به فراموشی بسپارند."

سعید عبدولی نیز در پاسخ به جزینی در صفحه شخصی خود نوشت: بعضی از مربیان(ثابت)مسافرت های خارجی تیم ملی کشتی فرنگی میان میگن بنای کشتی ایران را ویران نکنیم. آره استاد شما راستشو میگی با این گرونی و بی پولی اگر من هم هر روز پای ثابت مسافرت و مسابقه بودم از همه تمجید و تشکر می‌کردم.

امید نوروزی دیگر طلایی المپیک لندن نیز درباره انتقادها از نحوه انتخاب تیم ملی کشتی فرنگی برای رقابت‌های جهانی و بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲، اظهار کرد: این چرخه پر از ایراد و فرمالیته است و نمی‌تواند عدالت را در انتخاب ملی پوشان اجرا کند. احساس می‌کنم ارائه این چرخه فقط برای راضی کردن اهالی کشتی و مردم است، در حالیکه این چرخه اصلا انتخابی نیست

در این میان هر چند حمید سوریان دیگر طلایی المپیک لندن نیز نقش پررنگی در دفاع از تصمیمات محمد بنا دارد و از جایگاه ویژه‌ای در فدراسیون کشتی و تیم ملی کشتی فرنگی هم برخوردار است، انتقادی از او صورت نگرفت و حتی قاسم رضایی پیشنهاد داده وی به جای بنا هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرد!

در شرایطی که شنیده می شود تغییر تابعیت علی ارسلان با برخی هماهنگی‌ها صورت گرفته، باید منتظر ماند و دید سرانجام دعوای لفظی میان شاگردان سابق محمد بنا با او به کجا خواهد رسید؟

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
    8 7
    بنا خودش زن ایتالیایی داره و دختر دوتابعیتی داره
    • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
      2 0
      حاشیه سازی های زرد و بی ارزش،‌ چه ربطی به بحث تیم ملی داره
    • مربی کاراته IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      0 0
      حرفی که میزنید ربطی به موضوع مربی گری ندارد اصلاً مربیگری در ورزش آن هم در سطح جهانی مقوله ای نیست که هرکس حتی اگر قهرمان جهان هم باشد لزوماً در آن موفق شود
  • خودش IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
    5 0
    زنده باد محمد بنا احیا کننده کشتی ایران
    • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      محمد بنا ایران را از ته دل دوست دارد من مطمئنم بعید بدانم فدراسیون کشتی قبول کنه دبیر فوق‌العاده است او نتایج درخشانی دارد
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
    1 0
    در فوتبال اصلا انتخابی هم برای انتخاب بازیکن نمیذارند. حرف حرف سرمربی هست
    • Nnn IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 1
      عزیزم اون فرق داره بفهم .کشتی ورزش گروهی نیست کشتی ورزش انفرادی هست وباید همه تو قهرمانی کشور وانتخابی تیم ملی شرکت کنن و نفرات برتر راهی اردو بشن .الان بعضی کشتیگیرا تو انتخابی تیم ملی هم اول بشن مربی کنارشون میذاره و سلیقه ای عمل میکنه .هرکه خودش دوس داره میذاره .تو روسیه اگه ده تا مدال المپیکم داشته باشی اگه تو انتخابی تیم ملی باختی مسابقه جهانی نمیبرنت .نفراول انتخابی رو میبرن
    • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      0 0
      چه فرقی؟ بفهم. هر کودوم از فوتبالیست ها هم تعیین کننده قهرمانی اند. یه جنگ تن به تن. هر کودوم تعیین کننده در پیروزی یه تیم اند. اتفاقا اینکه یکی ده تا مدال المپیک بیاره اما تووی یه مسابقه انتخابی حالش بد باشه یا اتفاقی ببازه این نامردی هست. مربی باید خودش انتخاب کنه نه با یه مسابقه در یه روز خاص، کل گذشته طرف فراموش بشه. باید مجموع مسابقات دیده بشه
  • ناصر IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
    0 0
    خب اگر سرمربی پولکی نباشه و پارتی بازی نکنه واصل برشایسته سالاری باشه کسی جرات گفتن حرفی خلاف نظرش را ندارن که متاسفانه در ایران همه چیزبرعکس هستش
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
    0 0
    شب دارز و قلندربیدار است.ارسلان کشتی گیر خوبیه ولی عالی نیست توی انتخابی مسابقات جهانی هم درعین ناباوری به محمدرضامختاری 8برصفرباخت حالا این کجاش بی عدالتیه خدامیدونه!؟البته توی لیگ باختلاف یک امتیاز یا برابر مختاری روبرد.ضمنا بنشینید ببینید ارسلان توی مسابقات اروپایی برای صربستان چه نتیجه ای میگیره!؟
  • علی IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    0 0
    بی انصافی‌است ندیدن خدمات آقای بنا به کشتی فرنگی کشور، اگر مربی دیگری حتی نصف افتخارات آقای بنا را برای کشور کسب کرده بگید ما هم بدونیم!
  • ایرانی IR ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    0 0
    زنده باد محمد بنا آقای نوروزی تا وقتی خودتان به همین روش به مدال المپیک و جهانی رسیدید چرخه خوب بود . آقای عبد ولی بی کن دیگه بهتر از تو وارد گود شدند برو بچسب به پختن نانت
  • احمد IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    0 0
    فقط بنا......بابا جان مادرتون مثل فوتبالش نکنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس