کد خبر 1315707
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷
حمله تند و صریح یار همیشگی محمد بنا به منتقدان آقای خاص!

تغییر تابعیت یکی از ملی‌پوشان کشتی فرنگی به کشور صربستان باعث انتقادات شدید برخی از اهالی کشتی به دلیل این موضوع شد که منتقدان در واقع محمد بنا و سیاست های او را نشانه رفته بودند.

به گزارش مشرق، روز گذشته قاسم رضایی دارنده ۲ مدال طلا و برنز المپیک، نایب قهرمان و صاحب ۲ نشان برنز جهان به همراه سعید عبدولی قهرمان جهان و نفر سوم المپیک انتقادات تُندی را نسبت به برنامه‌های محمد بنا و تصمیمات سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی بیان کردند.

در همین راستا رسول جزینی مربی تیم ملی و یکی از همراهان همیشگی محمد بنا در سالهای اخیر در حمایت از سرمربی وارد گود شد و خطاب به منتقدان اظهار تندی را مطرح کرد. جزینی در گفتگو با سایت فدراسیون کشتی گفت: متأسفانه اظهارنظرهایی از قهرمانان عزیز و گران‌قدر کشتی فرنگی کشورمان در رسانه‌ها و فضای مجازی دیده می‌شود که اصلاً در شأن رشته پهلوانی کشتی نیست. همین دیروز بود که در مصاحبه‌ای از ویکتور کوزنتسوف مربی بزرگ کشتی فرنگی روسیه منتشرشده بود، در عکسی که از این مربی ۸۰ ساله و این کشتی‌گیر درج‌شد کاملاً احترام و ارج و عظمت استاد از سوی شاگرد رعایت شده بود و این امر قطعاً از سوی دیگر شاگردان وی به‌خصوص الکساندر کارلین افسانه‌ای نیز رعایت می‌شود و احترام به مربی نه‌تن‌ها در ایران بلکه در تمامی دنیا یک اصل مهم و مورد تأکید است.

بیشتر بخوانید:

انتقاد تند قهرمان المپیک از محمد بنا؛ جاده او یک‌طرفه است

وی تصریح کرد: اگر به تاریخچه و کارنامه کشتی فرنگی کشورمان در دهه‌های اخیر توجه کنیم کاملاً متوجه خواهیم شد که تک‌چهره‌هایی پس از سال‌ها موفق به کسب مدال شده‌اند و پس‌ازآن موفقیت برای کشتی فرنگی ما حاصل نشده بود. دوستان و عزیزانی که چنین صحبت‌هایی را مطرح می‌کنند خوب است کمی تاریخ کشتی فرنگی کشور را مطالعه کنند ما تا سال ۲۰۰۵ میلادی در رقابت‌های جهانی صاحب ۲ مدال طلا، ۳ مدال نقره و ۵ مدال برنز شده‌ایم که یکی از مدال‌های نقره نیز متعلق به محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان است. در بازی‌های المپیک نیز تا قبل از سال ۲۰۱۲ ما تنها صاحب یک مدال نقره و یک مدال برنز شده بودیم.

حمله تند و صریح یار همیشگی محمد بنا به منتقدان آقای خاص!

مربی سنگین‌وزن‌های تیم ملی کشتی فرنگی اظهار داشت: با تلاش‌های شبانه‌روزی مرد زحمتکش و پرتلاش کشتی توانستیم از سال ۲۰۰۵ تا به امروز در رقابت‌های جهانی صاحب مدال‌های رنگارنگ و بسیاری در رقابت‌های جهانی شده‌ایم و در بازی‌های المپیک نیز صاحب ۴ مدال طلا و سه مدال برنز شویم که در ۱۵ سال کشتی فرنگی ایران خود را به‌عنوان یکی از قدرت برتر جهان معرفی کرده است.

جزینی تأکید کرد: این رسم مردانگی نیست کسانی که خود روزی شاگرد، محمد بنا بوده‌اند و با زحمات وی در اردوهای تیم ملی به مدال جهانی و المپیک رسیده‌اند، حال به همه‌چیز پشت کنند و سال‌های گذشته را به فراموشی بسپارند.

این مربی باسابقه کشتی فرنگی گفت: بنده یک سوال از این عزیزان دارم آیا کسی در خواب هم می‌دید که تیم ایران بتواند در رقابت‌های جهان ۴ مدال طلا به دست آورد و بالاتر از تیم‌های دیگر ازنظر رنگ مدال قرار بگیرد و کشوری مانند روسیه باآن‌همه افتخارات در کشتی فرنگی تنها با یک مدال طلا با این مسابقات خداحافظی کند.

عضو اسبق شورای شهر اصفهان ادامه داد: آقایان کمی انصاف را در گفته‌های خود رعایت کنند، در تمامی دنیا کشتی گیران بسیار مطرحی هستند که پشت خط مانده‌اند و در همین کشور خودمان نیز کشتی‌گیر بسیار توانمندی مانند کامران قاسم پور چندین سال تلاش کرد اما، با صبر و استقامتی که داشت نتیجه زحمات خود را گرفت. این مورد در سایر کشورها نیز صدق می‌کند، به‌عنوان‌مثال در کشور روسیه چندین کشتی‌گیر چه در آزاد و چه در فرنگی پشت خط مانده‌اند، اما مربیان وظیفه‌دارند تا بهترین نفرات را راهی مسابقات کنند چراکه منافع ملی را بر منافع شخصی ترجیح می‌دهند.

وی ادامه داد: وقتی‌که شما کشتی می‌گرفتید نظرتان با الآن خیلی متفاوت بود، و بنا درحالی‌که در انتخابی شکست می‌خوردید و یا در تورنمنتی موفق نبودید به‌پای شما ایستاد و اعتقاد به موفقیت شما داشت، اما خودتان هم می‌دانید که حاضر نبودید که انتخابی بدهید حالا چه شده که پس از کسب موفقیت و مدال، صحبت‌هایتان عوض‌شده است و همه‌چیز را به فراموشی سپرده‌اید. اگر شما مرد میدان بودید آن موقع از برگزاری مسابقات انتخابی دفاع می‌کردید. از طرفی چه ضمانت اجرایی است که روش‌هایی که شما می‌گوئید جواب می‌دهد و سال‌های سال بوده که خیلی‌ها از این حرف‌ها می‌زدند، اما نتیجه‌شان چه شد، و درنهایت این نتیجه و عملکرد افراد موفق است که کار آن‌ها را نشان می‌دهد و به‌واقع به عمل کار برآید به سخن‌دانی نیست.

مربی تیم ملی تصریح کرد: البته چرخه انتخابی تیم ملی بسیار شفاف و یک ماه قبل از مسابقات قهرمانی کشور اعلام‌شده و این کشتی گیران هستند که باید به چرخه انتخابی احترام بگذارند و در مسابقات حضور یابند، به‌هرحال فیلم کشتی‌ها هست و آقای بنا حتماً آن‌ها را خواهد دید و لزومی ندارد که ایشان در تمامی مسابقات حضورداشته باشند و نمایندگان ایشان نیز در مسابقات به‌عنوان کمیته فنی بوده‌اند.

وی ادامه داد: از همین‌جا اعلام می‌کنم که پای چرخه‌ی انتخابی تیم ملی سخت ایستاده‌ایم و با کمترین بی‌نظمی برخورد خواهیم کرد، چراکه شأن تیم ملی بسیار بالاتر از افراد است.

جزینی در پایان خاطرنشان کرد: محمد بنا به واقع عاشق کشتی است و از روزی که وی را شناخته‌ام شبانه‌روز در خدمت کشتی بوده و حتی خانه کشتی را برای سر زدن به خانواده خود به خاطر اعتلای کشتی ترک نکرده است، آقایان این رسم خوبی نیست که بزرگان و سرمایه‌های خود را با صحبت‌های غیرمنطقی و خارج از قاعده زیر سوال برده و خدای‌نکرده باعث شویم تا جایگاه آن‌ها متزلزل شود. قطعاً با صحبت‌هایی که مطرح می‌شود، حاصلی جز دلسردی جوانانی که با هزار امید و آرزو به دنبال حضور در تیم ملی و کسب مدال هستند به دست نخواهد آمد و یادتان باشد که خود شما نیز روزی جوان بودید و در آن زمان ادبیاتتان بسیار متفاوت از صحبت‌های امروزتان است و همه‌ی شما مدیون زحمات مربیان خود و سایر دست‌اندرکاران هستید و برای کسب مدال یک قهرمان صدها نفر زحمت می‌کشند، اما این قهرمان است که نامش دیده می‌شود و سایرین گمنام می‌مانند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • سیف IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    0 0
    نباید آقای بنـا با اونهمه سابقه، یا هر سرمربی دیگری، حیثیت ورزشی خودشون‌رو با مصلحت اندیشی ضایع کنند!. حتی اگر صد درصد هم مطمئن باشند که اگر آقای x رو انتخاب نکنند، میـره خارج! چون این سرمربی هست که باید پاسخگوی افکار عمومی چند ده میلیون هموطنش باشه! اما اینکه چرا اون بنده خدا ساده‌ترین راه رو برای رسیدن به آرزوهاش انتخاب کرده موضوع دیگری‌است و باید توسط سایر مسئولین ریشه‌یابی و حتی‌المقدور پیشگیری بشه... لذا هیچ ربطی به سرمربی تیم ملی نداره.
  • سلامی IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    0 0
    آقای جزینی مربی خوب کشتی کشور باید انتقاد پذیر هم باشد چرا که اگر انتقادات نباشد کاستی ها هم مشخص نمی‌شود واز طرفی با این همه تعریف و تمجید شما اگر دیگران هم فقط از محمد بنا تعریف کنند با دست خودمان یک بت درست خواهیم کرد و دیگر نقاط ضعفش پنهان می‌ماند و پیشرفتی حاصل نمی‌شود باید به عقاید دیگران هم احترام بگذاریم
  • نام آشنا IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
    0 0
    آقای محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران در حال حاضر یکی از موفقترین سرمربی های حال حاضر دنیاست. ایشان حدود 50 سال است که در کشتی فرنگی است. به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی این حق برای او محفوظ است که کشتی گیر مورد نظرش را انتخاب کند و اگر موردی پیش آید و ان کشتی گیر موفق نشود خود ایشان و کادر فنی تیمش پاسخ گو خواهند بود. قهرمانان اسبق کشتی ایران نظیر قاسم رضائی و امید نوروزی و سعید عبدولی با حمایت های همین محمد بنا به دنیا معرفی شدند و مدال المپیک را به سینه زدند. این دور از انصاف و مردانگی است که این آقایان که نصف سن محمد بنا را هم ندارند به انتقاد از او بپردازند. در ضمن فدراسیون کشتی رئیس و نایب رئیس و کمیته فنی دارد و اینها در حدی نیستند که به محمد بنا خورده بگیرند.
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    0 0
    آقای جزنیی اگر انتخابی ارسلان تو انتخابی گرایی برد شما وبنا باعث رفتن این کشتی گیر شدید
    • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      0 0
      دوست عزیز اگر هم فرض شما درست باشد نتایج نشان داد انتخاب گرایی درست بوده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس