واکنش صهیونیست‌ها به اظهارات جنجال‌برانگیز ترامپ درباره یهودیان آمریکا

افشاگری دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا که در آن اعلام کرد یهودیان آمریکا اسرائیل را دوست ندارند جنجال بزرگی در رسانه و شبکه‌های اجتماعی رژیم صهیونیستی به وجود آورده است.

به گزارش مشرق، شبکه تلویزیونی الجزیره در گزارشی در این رابطه خبر داد، انتشار سخنان دونالد ترامپ با یک روزنامه نگار اسرائیلی که در آن تاکید می‌کرد یهودیان ایالات متحده اسرائیل را دوست ندارند، جنجال بزرگی را در اسرائیل به وجود آورده است.

ترامپ در این اظهار نظر که تقریبا تمامی رسانه‌های اسرائیلی آن را بازنشر داده‌اند همچنین تاکید کرد: یهودیان در این کشور (آمریکا) یا از اسرائیل بدشان می‌آید یا آن که توجهی به آن ندارند.

ترامپ که این سخنان را بعد از رسیدن جو بایدن به کاخ سفید بر زبان آورده بود با اشاره به قبضه کنگره آمریکا توسط اسرائیل گفت: مسیحیان انجیلی اسرائیل را بیش از یهودیان آن دوست دارند، اسرائیل همواره بر کنگره سلطه داشته است اما امروز نیز در دوره بایدن و چه در دوره اوباما شاهد عکس این امر هستیم.

سخنان رئیس جمهور سابق آمریکا با واکنش‌های گسترده‌ای در شبکه مجازی به ویژه در میان صهیونیست‌ها مواجه شد.

کمیته یهودیان آمریکا در توئیتی انتقادی گفت: چرا آقای ترامپ بار دیگر چهره خطرناکی از یهودیان را برملا می‌کند.

در ادامه این توئیت آمده است: حمایت گذشته ترامپ از اسرائیل هرگز به وی این مجوز را نمی‌دهد که با پدیده‌های سامی ستیزی تجارت کند، یا آن که نتیجه گیری‌های عاری از صحت را در رابطه با روابط یهودیان آمریکا با اسرائیل ارائه کند، بهتر است او از این کارها دست بکشد.

مورتن اورپای فعال فضای مجازی هم در این رابطه نوشت: اگر دونالد ترامپ تصور می‌کند مسیحیان انجیلی اسرائیل را بیش از یهودیان دوست دارند، این امر بیانگر آن است که او واقعا نه به اسرائیل اهمیت می‌دهد و نه به یهودیان.

مایک سرونوویچ هم در فضای مجازی تاکید کرد: چپ گرایان ترامپ را به دلیل این اظهارات به سامی ستیزی متهم می‌کنند در حالی که ترامپ علنا از این که اسرائیل دیگر سلطه‌ای بر کنگره ندارد ابراز ناراحتی می‌کند، واقعا ما به ترامپ از چه زاویه‌ای نگاه کنیم؟

در این بین شالومو شامیر در مقاله‌ای که در این رابطه در روزنامه معاریو منتشر شد اعتراف کرد: ما در مقابل یهودیان آمریکا و اسرائیل با دو پارامتر مختلف، اهدافی جدا از دیگر و شاخص‌های متناقض قرار داریم.

به گفته الجزیره براساس آخرین نظر سنجی انجام گرفته در ایالات متحده که توسط موسسه "هاروارد هریس" انجام شده، میزان حمایت از اسرائیل در میان جوانان آمریکایی کاهش یافته و ۶۰ درصد از جامعه آماری که جوانان بین ۱۸ تا ۳۴ ساله بودند اعلام کردند اسرائیل را به دلیل جنگ اخیرش علیه نوار غزه مورد سرزنش قرار می‌دهند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس