کد خبر 1315639
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
سارق

پلیس در عملیاتی دلهره آور به ماجراهای هولناک دزدی غول پیکر پایان داد که وحشت آفرینی های او در شهر به کودک ربایی مقابل چشمان پدر و مادر انجامید.

به گزارش مشرق، حدود ساعت ۲۱ بیست و چهارم آذر بود که ساکنان یک مجتمع مسکونی  متوجه سه جوان غریبه شدند که در حال تخریب قفل یکی از واحدهای آپارتمانی بودند. همسایگان که از بی پروایی دزدان قمه به دست حیرت‌زده به آن ها می نگریستند بلافاصله با پلیس ۱۱۰ تماس گرفتند و بدین ترتیب نیروهای انتظامی در حالی خود را به نشانی مذکور رساندند که رکوردشکنی سارقان در دستبرد به منزل به شگفتی آفرینی پلیس برای حضور در صحنه جرم گره خورد و آنان روی راه پله های ساختمان با یکدیگر چشم در چشم شدندسردسته دزدان که جوانی قوی هیکل بود با حمله ناگهانی به سوی یکی از ماموران انتظامی با وی گلاویز شد تا او را خلع سلاح کند.

درگیری تن به تن شده بود که دزد تنومند با ته قمه به سر مامور کوبید تا راه گریز را باز کند. همسایه ها از شدت ترس هرکدام در گوشه ای پناه گرفتند . جان مامور انتظامی به خطر افتاده بود که در یک لحظه دست به غلاف کلت برد و اسلحه اش را در حالی با یک دست از ضامن خارج کرد که جوان قوی هیکل همچنان سعی داشت اسلحه را از چنگ مامور بیرون بکشد در اثنای همین درگیری، ناگهان دزد بی رحم لوله سلاح را با قدرتی باورنکردنی به طرف سر مامور چرخاند .

هر لحظه امکان داشت شلیک گلوله حادثه تلخی را رقم بزند لوله سلاح حالا مقابل چهره مامور قرار داشت که انگشت دزد تنومند به ماشه نزدیک شد اما جانفشانی مامور انتظامی پایانی نداشت و او از شهادت برای حفاظت اموال مردم نمی هراسید . در این هنگام و در میان بهت و حیرت دیگران صدای گلوله در فضای ساختمان پیچید و صحنه دلهره آوری را به تصویر کشید ولی استفاده از فنون رزمی و توان دفاعی مامور انتظامی موجب شد تا گلوله از کنار گوش او عبور کند و بر دیوار ساختمان فرود آید.

سارق جوان که با شلیک گلوله خود نیز دچار وحشت شده بود در حالی به همراه دو همدستش از صحنه حادثه گریخت که هر کدام از آن ها به سویی رفتند . لحظاتی بعد ماموران گشت ۱۱۰ مراتب را به سرهنگ حسین دهقان پور (فرمانده انتظامی ) اطلاع دادند و خود نیز به تعقیب دزد قمه کش پرداختند.

رئیس پلیس باتجربه که احتمال می داد سارقان خطرناک برای گریز از چنگ قانون به شهروندان آسیب برسانند شخصا فرماندهی عملیات را برعهده گرفت و با صدور دستورات ویژه ای از نیروهای دیگر کلانتری ها خواست در مسیر احتمالی فرار دزدان قمه به دست قرار گیرند. طولی نکشید که جوان غول پیکر به بولوار خیام رسید و مقابل بازار گل به قمه کشی پرداختند تا با تهدید به مرگ رانندگان عبوری آن ها را وادار به توقف کند. ترس و وحشتی عجیب در بولوار خیام به راه افتاده بود.

هرکدام از رانندگان با دیدن این صحنه رعب آور تلاش می کردند پدال گاز را بفشارند و از کنار خودروهای دیگر سبقت بگیرند . چهره خشمگین و ترسناک دزد غول پیکر که تیغه قمه اش در تاریکی شب می درخشید فریادهای دلخراش زنان و کودکانی را به همراه داشت که سعی می کردند به آن سوی خیابان بگریزند.

در این هنگام سارق قمه به دست وارد خیام ۴۰ شد و به طرف خودروی متوقف شده ای حرکت کرد که خانواده ای درون آن نشسته بودند و مرد جوان پشت فرمان خودروی روشن قرار داشت . دزد جوان عربده کشان و درحالی که قمه را در هوا می چرخاند در سمت راننده را گشود و راننده را از پشت فرمان پایین انداخت.

همسر راننده که کودکی ۴ ساله را در آغوش می فشرد جیغ دلخراشی کشید و از شدت ترس به لرزه افتاد. او دست و پایش را گم کرد و نمی توانست برای رهایی از چنگ جوان غول پیکرراه نجاتی پیدا کند که اکنون پشت فرمان نشسته بود. قبل از آن که نیروهای انتظامی به صحنه حادثه برسند، او پدال گاز را فشرد اما در همین لحظه ناگهان زن جوان فرزندش را میان دو دستش گرفت و خود را روی آسفالت خیابان انداخت ولی علی اکبر پسر ۹ ساله این زوج در صندلی عقب ساینا باقی مانده بود و از ترس فقط جیغ می کشید.

مادر هراسان و  وحشت زده به دنبال خودرو می دوید و اشک ریزان از مردم کمک می خواست. همسر اونیز سراسیمه و حیران سعی داشت با پلیس تماس بگیرد اما هنوز لحظاتی از فرار سارق نگذشته بود که گشت موتورسوار کلانتری از راه رسید و به تعقیب سارق پرداخت اما دستور فرمانده این بود که « برای حفظ جان کودک درون خودرو هیچ کس شلیک نکند» با این فرمان سرهنگ «دهقان‌پور»، همه گشتی ها به حالت آماده باش درآمدند و عازم بولوار خیام شدند.

مامور موتورسوار که شاهد چهره وحشت زده و اشک بار کودک ۹ ساله بود بر سرعت موتورسیکلت افزود تا به نزدیکی خودروی ساینا رسید . به دستور رئیس پلیس  چراغ های راهنمایی قرمز شدند و بدین ترتیب فرمان شلیک در صورت حفظ جان شهروندان و کودک مذکور صادر شد.

نیروهای انتظامی خیابان های اطراف را به محاصره درآوردند. حفظ جان کودک اهمیت ویژه ای برای پلیس داشت. پدر و مادر او دست به دعا برداشته بودند و اشک ریزان در پی نجات فرزندشان بودند اما سارق بی رحم خودرو را به آن سوی خیابان کشاند و در مسیر خلاف جهت خودروها به حرکت ادامه داد. او با سرعت وحشتناکی از لابه لای خودروها می گریخت و هرلحظه امکان تصادفی مرگبار وجود داشت .

مامور موتورسوار در اقدامی شگفت انگیز گاز موتورسیکلت را فشرد و خود را به شیشه خودروی ساینا رساند. او اسلحه کلت را کشید و از بالا دو گلوله به پای سمت چپ سارق قوی هیکل شلیک کرد. خون از ران پای دزد جوان فواره زد اما او باز هم متوقف نشد و همچنان به ویراژهای مرگبار ادامه داد تا این که در تقاطع خیابان شکری  و براثر خون ریزی شدید توان جسمی او کاهش یافت و کنترل فرمان از دستش خارج شد .

در این هنگام بود که خودروی ساینا با یک دستگاه پرایدی برخورد کرد که زن جوان و دو فرزندش سرنشین آن بودند. در پی وقوع این حادثه دختران ۵ و ۱۷ ساله زن جوان مصدوم شدند و بلافاصله به همراه این دزد معروف به جغد غول پیکر به مرکز درمانی انتقال یافتند. این عملیات دلهره آور با دستگیری سارق غول پیکر به پایان رسید و کودک ۹ ساله نیز در آغوش مادرش آرام گرفت . در همین حال فرمانده انتظامی با تقدیر از عوامل انتظامی که در این عملیات جانفشانی کردند، درباره جزئیات حادثه به خراسان گفت: حفظ جان شهروندان و به ویژه نجات کودک ۹ ساله در اولویت این عملیات قرار داشت به همین دلیل نیز ماموران در استفاده از سلاح احتیاط کردند.

 سرهنگ حسین دهقان‌پور افزود: بلافاصله پس از انجام عمل جراحی و بهبودی نسبی متهم ۳۴ ساله که «عباس.ت» نام دارد تحقیقات و بازجویی های تخصصی از وی با صدور دستورات ویژه ای از سوی قاضی «جواد آسیان یزد» (قاضی شعبه ۲۱۶ دادسرای عمومی و انقلاب) آغاز شد. وی تصریح کرد: بررسی های مقدماتی نشان داد این متهم که از سارقان حرفه ای منازل است و با تشکیل یک باند حرفه ای سرقت به اموال مردم دستبرد می زند. «کلیددار امنیت شهر» اضافه کرد: تحقیقات پلیس بیانگر آن است که احتمالا سارق مذکور سرقت های زیادی را در شهرهای مختلف کشور انجام داده است چرا که در پرونده های دیگری نیز تحت تعقیب نیروهای پلیس آگاهی قرار داشت.

مقام ارشد انتظامی مشهد با قدردانی از دقت نظر و دستورات قاطع و به موقع قاضی شعبه ۲۱۶ دادسرای عمومی و انقلاب  خاطر نشان کرد: بررسی های بیشتر درباره این متهم خطرناک با نظارت مستقیم سرهنگ ابراهیم خواجه پور (رئیس کلانتری) ادامه یافت که درنهایت به برخی از جرایم وحشتناک و دستبرد به منازل اعتراف کرد اما با توجه به گستردگی جرایم اعضای این باند ، وی با نظر مقام قضایی در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت و عملیات برای دستگیری دیگر همدستان وی ادامه یافت.

سرهنگ «حسین دهقان پور» از شهروندان و هموطنان دیگر شهرهای کشور خواست چنان چه این متهم را شناسایی کرده اند برای اعلام شکایت به کلانتری آبکوه یا اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی مراجعه کنند.شایان ذکر است:  سارق مذکور به دلیل خالکوبی تصویر جغد روی دستش به جغد غول پیکر معروف شده است.

منبع: روزنامه خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    10 1
    خبرنگار خیلی قشنگ توضیح داد آفرین
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    9 4
    اعدامش نکردین انگشتای دست و پاشو قطع کنید
    • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
      5 0
      مطمین باش اعدام میشه فساد در زمینش محرز هست
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    4 2
    نیروی انتظامی و قوه ی قضائیه باید این شرور بی فرهنگ و بی وجدان را روزها گرسنگی و تشنگی داده ، در یک سلول نیم متر در نیم متر و ارتفاع ۷۰ سانتی متر محبوس کنند تا همه ی دوستان و هم باندی های خود را لو دهد . بعد از دستگیری همه آنها ،با یک آمپول هوا و یا اسید با خلوص ۹۹ درصد و یا انداختن آنها بصورت زنده زنده در قفس شیر به زندگی نکبت بار آنها خاتمه دهند. البته با انتخاب هر یک از گزینه های بالا توسط خود مجرمین ، ارفاقی در حقشان صورت گرفته باشد. در ضمن بهتر نبود برای دستگیری اینگونه اراذل و اوباش بجای اعزام ۲یا ۳ تا نیرو از ۲۰_۳۰نیروی ورزیده و ماهر استفاده می کردند؟؟
  • شیردل IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    5 2
    خب لامذهبا چرا اینطور چیزا رو زنده نگه میدارین دست و پاشون رو قطع کنین تا به گدایی بیافتن تا درس عبرتی بشه برای سایرین . اگر مامور کشته میشد یا یکی از مردم، خوب بود! حتما باید بزارین کار به اینجا برسه اون کسایی که قوانین رو نوشتن احتمال میدادن خودشون رو اخر به جرم دزدی بگیرن که این طور قوانین رو سست نوشتن
  • حمید IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    6 0
    راستی کسی که سابقه دار است و وحشت بین مردم پخش می کند چرا تا حالا دستگیر نشده و راحت به دزدی هایش ادامه می داده؟ چه کسی پاسخگو این رعب و وحشت دربین مردم است؟
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    7 2
    خاک برسر قانون ٰباید اعدام شود ولی اینده همین فرد بامهارت بیشتر وارد عرصه میدان دزدی می شود
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    5 0
    والا از رو عکسش بهتر میشه شناختش تا خالکوبی دستش چون خالکوبی رو ممکنه هرکسی نبینه ولی قیافه طرفو میشه دید!
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    3 0
    تو را به خدا اعدامشان کنید . چرا باید اینها زنده باشند ؟ مردم چقدر باید نگران و در هراس باشند ؟ اگر می خواستند توبه کنند ، تا حالا توبه کرده بودند .
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    4 0
    اعدامش کنیداین آشغال پست را وکسانی که بااوهمدست شدندقطع یدکنیدتاعبرتی برای دیگرمجرمان بالقوه شوند
  • امیر IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    0 0
    باید به پلیس اجاذه داده شود در صورت مشاهده سلاح سرد یا گرم دست متهم بعد از اخطار از سلاح استفاده کنند تا هم جان مردم و و هم جان خود را حفظ کنند این چه وضعیه که که پلیس برای استفاده از سلاح باید ترس داشته باشه امنیت جامعه به خطر بیفته
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    0 0
    این آشغالها باید عقیم شوند تا صدای زنانه در بیاورند.
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    1 0
    اگر اعدامش نکنید چند نفر رو میکشه و فراری میشه
  • شهروند IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    1 0
    متاسفانه قانون حمایت از ماموران در مواجهه با خلافکاران خطرناک خیلی ضعیفه
  • CA ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    2 0
    چشماشو نشون ندادی که آبروی این سارق، قاتل بالقوه و آدم ربای محترم حفظ بشه؟
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    3 1
    اصلا نگران نباشین چند وقت دیگه دوباره آزاد و راحت تو خیابونا میچرخه.....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس