گوترش حمایت جامعه بین الملل از لبنان را خواستار شد

دبیرکل سازمان ملل متحد در سفر به بیروت و دیدار با رئیس جمهور لبنان بر حمایت جامعه بین المللی از این کشور برای پشت سرگذاشتن بحران های خود تاکید کرد.

به گزارش مشرق به نقل از روسیا الیوم، دبیرکل سازمان ملل متحد در سفر به بیروت جامعه بین الملل را به حمایت از لبنان برای پشت سر گذاشتن بحران های خود فرا خواند.

بر اساس این گزارش، «آنتونیو گوترش» در نشست خبری مشترک با «میشل عون»، رئیس جمهور لبنان گفت: من به عون ابلاغ کردم که به لبنان آمده ام و با خودم یک پیام ساده دارم و آن این است که سازمان ملل متحد با مردم لبنان همبستگی می کند.

وی افزود: انتخابات سال آینده کلیدی خواهد بود و مردم لبنان باید با قدرت در این روند مشارکت نمایند.

گوترش ادامه داد: تداوم حمایت بین المللی از ارتش لبنان و دیگر نهادهای امنیتی این کشور برای برقراری ثبات در لبنان یک امر اساسی است.

میشل عون هم گفت: با دبیرکل سازمان ملل متحد پیرامون بحران های متوالی لبنان و راهکارهای برون رفت از آن بویژه با توجه به اوضاع اقتصادی و معیشتی طی ماه های اخیر رایزنی کردم.

رئیس جمهور لبنان افزود: به دبیرکل سازمان ملل تاکید کردم که ما با تدوین طرح اقتصادی برای ارائه آن به صندوق بین المللی پول، برای گذر از بحران ها هرچند به صورت تدریجی تلاش می کنیم.

عون همچنین گفت که لبنان بهار آینده شاهد انتخابات پارلمانی خواهد بود و تمام امکانات برای برگزاری این انتخابات به صورت شفاف و سالم که بیانگر اراده حقیقی مردم لبنان در انتخاب نمایندگان خود باشد، فراهم خواهد شد.

وی همچنین از هرگونه نقش سازمان ملل متحد برای پیگیری این انتخابات با هماهنگی مقامات ذیربط لبنان استقبال کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس