کد خبر 1314999
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴
قرنطینه و پایش تنها در ۵ مرز زمینی انجام می‌گیرد

رییس سازمان امداد و نجات در مورد علت کاهش پایش تعداد مرزهای ورودی به کشور توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش مشرق، مهدی ولی پور، رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر، در مورد علت کاهش پایش تعداد مرزهای ورودی به کشور، گفت: این طرح با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ٢٠ اسفندماه ۹۹ در تمامی مرزهای زمینی، هوایی و دریایی آغاز شده است.

بیشتر بخوانید:

میزان تزریق واکسن کرونا در کشور از مرز ۱۱۳میلیون دوز گذشت

وی ادامه داد: هم اکنون با توجه به کاهش شیب بیماری و سایر کنترل‌ها در کشورهای مقصد، در پی اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا از ۱۵ مهرماه تعداد این پایگاه‌ها کاهش پیدا کرده و بنا بر اعلام نیاز وزارت بهداشت و درمان به مرزهای زمینی محدود شده است.

وی در مورد تاثیرات واکسیناسیون بر کاهش آمار شناسایی افراد مبتلا به بیماری کرونا ،گفت: در پی واکسیناسیون سراسری در کشور هم اکنون شاهد کاهش آمار ابتلا هستیم و امیدواریم همچنان با رعایت پروتکل‌ها بتوانیم به وضعیت مناسبی در کنترل این بیماری دست پیدا کنیم.

ولی پور گفت: هم اکنون نیز همکاران ما در کشور در ۵ مرز زمینی در حال انجام ماموریت هستند و طبق روال سابق قرنطینه و پایش انجام می‌گیرد که این آمار نیز هفتگی منشر می‌شود.

وی در مورد وضعیت کنونی سازمان امداد و نجات و چالش‌های پیش روی آن گفت: اگرچه که در حال حاضر دچار بحران نیستیم و همچنان نیز با تمام قوا در کنار مردم هستیم، اما تا رسیدن به شرایط مطلوب فاصله‌ای بسیار داریم.

رییس سازمان امداد و نجات با اشاره به اینکه هلال احمر تا پیش از این به عنوان حامی دولت در برخی از فعالیت‌ها در وسع خود ظاهر می‌شده است گفت: همزمان با افزایش مسولیت‌های این جمعیت اعتبارات آن نیز باید افزایش یابد.

وی اظهار کرد: در دوره جدید همزمان با مسولیت‌های جدید این سازمان منابع مالی، انسانی و تجهیزات جدیدی را نیاز داریم که اگرچه رسیدن به وضعیت مطلوب با توجه به شرایط کشور در کوتاه مدت ممکن نیست.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    0 0
    مرزها با ترکیه رو باید بست و پروازها رو کنسل کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس