عکس قاسم سلیمانی - نمایه

برنامه‌های هفته مقاومت از ۱۰ تا ۱۷ دی ماه جاری از سوی دبیر ستاد مردمی دومین سالگرد بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی اعلام شد.

به گزارش مشرق، نشست خبری ستاد مردمی دومین سالگرد بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی صبح امروز شنبه ۲۷ آذر ماه با حضور حمیدرضا مقدم‌فر دبیر این ستاد و اصحاب رسانه در سالن ایوان شمس برگزار شد.

در این نشست مقدم‌فر با اشاره به اینکه دومین سالگرد شهادت حاج قاسم امسال با توجه به بهتر شدن شرایط کرونایی کشور بهتر از سال گذشته برگزار می شود، بیان داشت: در هفته مقاومت که از ۱۰ تا ۱۷ دی‌ماه جاری است، سراسر کشور شاهد برگزاری مراسم های بزرگداشت از سوی مردم است.

وی افزود: روز ۱۳ دی‌ماه در تهران مراسمی در مصلای امام خمینی در دومین سالروز شهادت حاج قاسم انجام می شود. همچنین در روز پنج شنبه ۱۶ دی‌ماه به یاد مراسم تشییع پیکر شهید حاج قاسم در تهران، ۱۵۰ شهید گمنام در پایتخت تشییع خواهند شد.

دبیر ستاد مردمی دومین سالگرد بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه شعار ما مدیون ملتیم شعار امسال برنامه‌های هفته مقاومت خواهد بود، اظهار داشت: برنامه‌های بزرگداشتی در صحن و رواق‌های حرم امام رضا در این هفته برگزار خواهد شد که در شب شهادت حاج قاسم، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سخنرانی می‌کند. همچنین برنامه‌های مردمی نیز در این هفته شامل ختم ۳۱۳ نفره قرآن، همایش مقاومت، نشست‌ها و همایش های تخصصی و ویژه‌برنامه کودکان خواهد بود.

وی با اعلام این خبر که «اولین کنگره علمی، پژوهشی شهید سلیمانی» ۱۱ دی در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار می شود، ادامه داد: «فرهنگ انتظار و راهبرد مقاومت حاج قاسم»، همایش «سردار سلیمانی، مدافع امنیت و زندگی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان"، «جشنواره آثار هنری مربوط به حاج قاسم» هم در این ایام پیگیری و انجام می‌شود.

مقدم فر با اشاره به برخی فعالیت های مردمی در هفته مقاومت ابراز داشت: توزیع نان صلواتی توسط برخی نانوایی‌ها، انجام رزمایش کمک مؤمنانه و ارائه خدمات رایگان توسط اصناف مختلف بخشی از برنامه‌های مردمی ویژه این روزهاست.

وی افزود: صداوسیما برنامه های متنوعی را برای ایام در نظر گرفته است که برخی از آن ها نو و جدید هستند. از جمله پخش مستندهایی نظیر مستندی مربوط به چند روز و چند ساعت قبل از شهادت، روایت فرزندان و مادران شهدا از حاج قاسم، خدمات حاج قاسم در جنوب شرق کشور، عملیات آزادسازی بوکمال، موشن‌گرافی از کودکی تا شهادت حاج قاسم و کلیپ‌های جدید را شامل می شود.

دبیر ستاد مردمی دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی همچنین با اشاره به فعالیت حوزه نشر و کتاب درباره حاج قاسم تصریح کرد: در حوزه کتاب ۳۰۰ اثر به ثبت رسیده و ۱۰۰ کتاب نیز تاکنون منتشر شده است.

وی با اشاره به برخی از برنامه های خارج کشور در هفته مقاومت گفت: در ساعت وقوع ترور حاج قاسم، ویژه‌برنامه‌ای در کرمان و محل شهادت ایشان در عراق نیز برگزار خواهد شد که هر دو برنامه به‌صورت زنده از صدا و سیما پخش خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس