کد خبر 1314437
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۹
پوتین: تحریم‌ها حربه غرب برای رقابت ناسالم است

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که کشورهای غربی از تحریم‌ها برای رقابت ناسالم علیه روسیه استفاده می‌کنند.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیونی روسیه۲۴، پوتین روز جمعه در نشست شورای صاحبان صنایع و کارفرمایان روسیه در کاخ کرملین با انتقاد از تحریم‌های ضدروسی غرب، گفت: آنها (سیاستمداران غربی) همواره دلیلی برای ایجاد مانع در پیشرفت روسیه از جمله با استفاده از تحریم و استفاده از دستور کار مقابله با تغییرات اقلیمی جهانی خواهند یافت.  

وی افزود: همه این تلاش‌های (غرب) در رابطه با استفاده از دستور کار برای موضوعات مربوط به تغییرات اقلیمی جهانی به منظور دستیابی به امتیازاتی باید با پاسخ معین روسیه مواجه شود و ما اقدامات لازم در این مورد را بکار خواهیم بست. اینها به محدودیت های سیاسی گوناگون و تحریم ها هم مربوط می شود.  

رئیس جمهوری روسیه، تحریم ها را ابزاری خواند که در رقابت ها بکار گرفته می شود.  

وی به عنوان نمونه‌ای از بکارگیری تحریم برای رقابت ناسالم به تحویل بال های هواپیمای مسافربری ام. اس-۲۱ روسیه از سوی غرب اشاره کرد و گفت: روسیه با شرکت های آمریکایی در مورد تحویل بال این نوع هواپیما قرار داشت.

رئیس جمهوری روسیه گفت: باوجود این که تحویل بال این هواپیماها به روسیه هیچ ارتباطی با صنایع نظامی ندارد اما تحریم هایی را در این مورد وضع کردند. دلیل واقعی هم این بود که شرکت هواپیماسازی بویینگ همین کالا را به بازار جهانی عرضه می کرد.

پوتین گفت: روسیه این بال ها را خود می سازد و برای جایگزینی این قطعه با بال های آمریکایی، نیمی از سال زمان صرف شد و چنین قطعاتی به بازار عرضه می شود.  

رئیس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد که آمریکا با استفاده از تحریم ها تلاش کرد به هدف خود برسد و کاملا مشخص است که تحریم به عنوان ابزار رقابت ناسالم بکار گرفته می شود.

پوتین همچنین بر ضرورت آمادگی روسیه برای مقابله با تحریم های غرب و آمریکا تاکید کرد.  

آمریکا در هفت سال اخیر بیش از ۱۰۰ بسته تحریم های مالی و اقتصادی در مورد روسیه وضع کرده و این اقدامات همچنان ادامه دارد و مسکو نیز با تحریم شماری از شهروندان و مقام‌های آمریکایی به این اقدامات واشنگتن پاسخ متقابل می دهد.  

اتحادیه اروپا نیز در سال ۲۰۱۴ چند بسته تحریم های اقتصادی در مورد روسیه وضع کرده است و هر ۶ ماه یک بار تمدید می کند.

شارل میشل رئیس شورای اروپا روز پنجشنبه اعلام کرد که سران کشورهای اروپایی با تمدید تحریم های اقتصادی روسیه برای ۶ ماه دیگر موافقت کردند. 

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید محمد IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    0 1
    اقایان روسیه وچین باتحریمهای سازمان امنیت یاهمون۵کشور به تحریمهای ما مشروعیت بخشیدن و پایه ای شد بر تحریمهای ما که چه تحریمهای سنگینی بر ما وضع شد امریکا دید این وسیله جواب خوبی میده وسلاح خوبیه در برابر دشمنانن وشیرینیش زیر دهنش موند الان شروع کرد بر علیه کشورهای رقیبش اینکارو کردن البته تایک مدت اینها جواب میده وبه مرور به ضرر امریکا تمام میشه وبه از بین رفتن ارزش دلار، البته بنظر من یک هدف دیگه ای هم داره اینه که رو به افول هست وبرای این که بتونه به کشورهای متحدش ریاست بکنه باید یک بلوک مخالف درست کنه یک دشمن قدرتمند درست کنه که بتونه قدرت موجودشو که رو به تحلیله روندشو کندتر کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس