گزارش دوازهمین سفر استانی رئیس‌جمهور / از دستور رئیسی برای راه‌اندازی کارخانه تعطیل شده تا آزادی ۱۰۰ زندانی - کراپ‌شده

رئیس جمهور که در دوازهمین سفر استانی خود به یزد سفر کرده، ضمن حضور در بازار قدیمی این شهر و گفت‌وگو با مردم و کسبه بازار، از یک کارخانه ریسندگی تعطیل شده، بازدید کرده و دستوراتی را برای راه‌اندازی این کارخانه صادر کرد.

به گزارش مشرق، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز ( جمعه ۲۶ آذر ۱۴۰۰) در دوازدهمین سفر استانی خود به استان یزد سفر کرد.

رئیس جمهور در بدو ورود به یزد از سوی استاندار و مسئولین ارشد استانی مورد استقبال قرار گرفت.

گزارش دوازهمین سفر استانی رئیس‌جمهور / از دستور رئیسی برای راه‌اندازی کارخانه تعطیل شده تا آزادی ۱۰۰ زندانی

رئیس دفتر رئیس جمهور، معاون اجرایی و وزرای کشور، راه و شهرسازی، ورزش و جوانان و نیرو در این سفر رئیس جمهور را همراهی کردند.

*  برای احیای بیش از پیش ظرفیت‌های انسانی و طبیعی یزد تلاش خواهیم کرد

رئیس جمهور پس از ورد به فرودگاه یزد در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد شهدای این استان به ویژه شهید آیت‌الله صدوقی گفت: یزد استانی بسیار پرظرفیت است که علاوه بر ظرفیت‌های مادی، نیروی انسانی پرکار، پرتلاش، باایمان و انقلابی و مردمانی سختکوش دارد که قناعت جزو ویژگی‌های اصلی آنها است.

رئیسی با اشاره به اینکه باید ظرفیت‌های استان را با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که استاندار و مدیران استان و همچنین همکاران ما انجام داده‌اند بیش از پیش احیا کنیم، اظهار داشت: امروز کارهای خوبی در استان انجام می‌شود، اما نسبت به آنچه باید انجام شود هنوز تفاوت وجود دارد و باید تلاش کنیم این تفاوت هر چه بیشتر کاسته شده و وضعیت موجود را به وضعیت مطلوب نزدیک‌تر کنیم.

گزارش دوازهمین سفر استانی رئیس‌جمهور / از دستور رئیسی برای راه‌اندازی کارخانه تعطیل شده تا آزادی ۱۰۰ زندانی

رئیس جمهور با بیان اینکه باید در جریان برنامه‌های این سفر خدمت مردم در جای‌جای استان می‌رسیدیم، اما شرایط کرونایی اجازه این کار را نمی‌دهد و از همین تریبون از مردم پوزش می‌طلبم، تصریح کرد: با این وجود در اجتماع مدیران و نمایندگان اقشار مختلف مردم حضور خواهیم یافت و از دیدگاه‌ها و نظرات ایشان مطلع شده و پیشنهادات و راهکارهایی را که برای رفع مشکلات مطرح می‌شود، خواهیم شنید و آنها را پیگیری می کنیم.

وی همچنین برای آیت‌الله ناصری نمایند ولی فقیه و امام جمعه استان آرزوی شفای عاجل و کامل کرد.

* دستور رئیسی برای راه اندازی کارخانه تعطیل شده « خوش ریس»

سید ابراهیم رئیسی در ادامه سفر به یزد، صبح امروز از کارخانه ریسندگی « خوش ریس» که به مدت ۸ سال تعطیل شده، بازدید کرد.

رئیسی با انتقاد از تعطیلی این واحد تولیدی گفت: هر چه زودتر این کارخانه با همت و پیگیری فعال شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه تعطیلی چنین واحدهای تولیدی انسان را رنج می دهد چرا که متاسفانه این ثروت معطل مانده است، خاطر نشان کرد: بانک ها اگر جایی را تملک می کنند باید یا خودشان آنجا را راه اندازی کنند و یا سریعا به افراد توانمند واگذار کنند.

گزارش دوازهمین سفر استانی رئیس‌جمهور / از دستور رئیسی برای راه‌اندازی کارخانه تعطیل شده تا آزادی ۱۰۰ زندانی

رئیس جمهور تاکید کرد: هیچ بانکی حق ندارد واحد تولیدی را تعطیل کند. اقدامی که در مورد این واحد تولیدی شده است تعطیل کردن تولید و اشتغال در کشور است، چه کسی پاسخگوی ۸ سال بیکاری کارگران این‌واحد تولیدی خواهد بود؟

آیت الله رئیسی به منظور احیای مجدد این واحد تولیدی و راه اندازی آن دستورات لازم را صادر کرد.

کارخانه خوش ریس در سال ۸۲ افتتاح شده بود که با دارا بودن ۳۰۰ کارگر از جمله ۱۲۰ کارگر زن، از سال ۹۲ توسط بانک تملک و تعطیل شده است.

* کارخانه الکترو کویر نمادی از خنثی سازی تحریم ها است

سید ابراهیم رئیسی در ادامه سفر استانی خود به یزد از کارخانه الکترو کویر بازدید کرد.

گزارش دوازهمین سفر استانی رئیس‌جمهور / از دستور رئیسی برای راه‌اندازی کارخانه تعطیل شده تا آزادی ۱۰۰ زندانی

رئیس جمهور در هنگام بازدید از این کارخانه اظهار داشت: این کارخانه نمونه‌ای است از خنثی کردن تحریم‌هاست و معلوم می شود که در مقابل تحریم هایی که می خواهند از دستیابی ما به تکنولوژی جلوگیری کند توانسته با همت و تلاش تابلوهای برق با کیفیت برتر ارائه دهد.

گفتنی است کارخانه الکترو کویر یکی از نمونه های موفق تولید محصولات داخلی است که انواع تابلو های برق صنعتی را در داخل کشور طراحی و تولید و به اقصی نقاط جهان صادر می کند.

* یزد منطقه مناسبی برای توسعه مزارع تولید انرژی خورشیدی است

سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه های سفر خود به استان یزد با حضور در نیروگاه خورشیدی فهرج از نزدیک در جریان طرح تولید برق از انرژی خورشیدی قرار گرفت.

رئیس جمهور با تاکید بر حمایت دولت از توسعه انرژی پاک در کشور اظهار داشت: باید با افزایش و توسعه مزارع تولید انرژی خورشیدی بخشی از انرژی مورد نیاز کشور را از این راه تامین کرد.

گزارش دوازهمین سفر استانی رئیس‌جمهور / از دستور رئیسی برای راه‌اندازی کارخانه تعطیل شده تا آزادی ۱۰۰ زندانی

رئیسی خاطرنشان کرد: استان یزد بدلیل نور کافی، منطقه مناسبی برای توسعه مزارع تولید انرژی خورشیدی است.

رئیس جمهور با دستور به وزیر نیرو و استاندار یزد تاکید کرد: این کار موفق را توسعه دهید تا نیاز کشور به انرژی از این طریق جبران شود.

رئیسی همچنین بر حمایت از ساخت پنل های خورشیدی در استان یزد تاکید کرد.

* بهترین روش احیای بافت های فرسوده و سنتی احیا بوسیله مردم است

آیت الله رئیسی در ادامه این سفر از یکی از کارگاه های احیای بناهای تاریخی شهر یزد دیدن کرد.

گزارش دوازهمین سفر استانی رئیس‌جمهور / از دستور رئیسی برای راه‌اندازی کارخانه تعطیل شده تا آزادی ۱۰۰ زندانی

رئیس جمهور مردم یزد را مردمی خیر دانست و خاطر نشان کرد: ایرانی هایی که خارج از کشور ساکن هستند همانطور که در بحث سلامت علاقه مند به کمک برای کشور بودند برای کمک به میراث فرهنگی هم مشتاق هستند.

رئیسی افزود: بهترین روش برای احیای بافت های سنتی و فرسوده روش احیا به کمک خود مردم است که به جای زحمت برای آنها خودشان اینکار را انجام دهند.

* گفتگوی رئیس جمهور با مردم و کسبه بازار قدیمی یزد

رئیس جمهور در ادامه سفر خود سری هم به بازار قدیمی یزد زد و از نزدیک با مردم و کسبه بازار گفت وگو کرد.

گزارش دوازهمین سفر استانی رئیس‌جمهور / از دستور رئیسی برای راه‌اندازی کارخانه تعطیل شده تا آزادی ۱۰۰ زندانی

مردم و کسبه یزد در دیدار با رئیس جمهور به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند.

* راه رسیدن به خدا خدمت به خلق خداست/ هر جا مردم حضور یافتند موفقیت های زیادی بدست آمد

 رئیس جمهور در ادامه سفر به یزد عصر امروز با جمعی از خیرین استان یزد هم دیدار کرد.

وی در جمع خیرین یزدی گفت: توفیقی است برای شما خیرین که از تمکن و نعمت هایی که خداوند به شما داده در مسیر خشنودی حق تعالی استفاده می‌کنید.

رئیس جمهور با مهم دانستن کمک به مردم و توجه به حل مشکلات آنها، تصریح کرد: راه رسیدن به خدا خدمت به خلق خداست. کسانی که تمکن دارند برای گره گشایی دیگران تلاش کنند.

رئیسی گفت: باید در کنار یکدیگر مسائل و مشکلات را حل کنیم. هر جا مردم حضور یافتند و از توان و خدمات آنها استفاده شد موفقیت های زیادی بدست آمد.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت وقف اظهار داشت: مهمتر از وقف و بنای امر خیر، نگه داشتن آن است.

دکتر رئیسی تصریح کرد: همراه بودن دولت و خیرین می تواند باعث کارهای بزرگی برای حل مشکلات مردم شود.

گزارش دوازهمین سفر استانی رئیس‌جمهور / از دستور رئیسی برای راه‌اندازی کارخانه تعطیل شده تا آزادی ۱۰۰ زندانی

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: هیچ اشکالی ندارد وقتی خیرین طرحی را شروع می کنند، درصدی از کار را هم دولت انجام دهد تا آن امر خیر به ثمر برسد، در واقع مشارکت دولت و خیرین باعث گره گشایی از مردم می شود.

رئیسی تصریح کرد: نباید در کار خیر دچار سستی شوید بلکه باید مانند مجاهدی که در سنگر جهاد از جانش می گذرد و از دین خدا دفاع می کند و دچار سستی نمی شود، عمل شود.

رئیس جمهور بنا به درخواست یکی از خیرین، استاندار یزد را موظف کرد زمین مناسب برای ساخت بیمارستان را در اختیار وی قرار دهد.

در ابتدای این مراسم تعدادی از دانش آموزان روستایی تصویری از شهید حاج قاسم سلیمانی به رئیس جمهور هدیه دادند.

همچنین همزمان با حضور رئیس جمهور در استان یزد خیرین این استان یکصد زندانی جرائم غیرعمد را آزاد و یکصد جهیزیه به خانواده زندانیان اهدا کردند.

در ابتدای این دیدار تعدادی از خیرین استان یزد از اقدامات خیرخواهانه خود گزارش هایی به رئیس جمهور ارائه کردند.

* ریشه کن کردن فقر مطلق اولویت جدی دولت سیزدهم است/ برنامه‌ریزی بلندمدت برای مدیریت حوزه آبی کشور

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در ادامه سفر خود به یزد با حضور در جمع اقشار مختلف مردم این استان با بیان این‌که ایران اسلامی نشان فاطمی دارد، اظهار کرد: عشق و علاقه مردم استان یزد در عرض ارادت به اهل بیت سند افتخار مردم این دیار است. 

وی ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری فاطمه زهرا(س) گفت: این مملکت نشان فاطمی دارد و در این استان نیز در هر کوی و برزن نشانه‌های عشق مردم به حضرت صدیقه طاهره(س) دیده می‌شود و این هویت اصلی این استان است.

رئیس جمهور در تایید سخنان یکی از سخنرانان جلسه گفت: تحولات استان باید با توجه به فرهنگ و آداب و رسوم و اصالتی باشد که یزد از آن برخوردار است و آن اصالت نباید گم شود.

رئیسی توسعه‌یافتگی را برای یزد یک ضرورت دانست و افزود: مردم یزد با برخورداری از ایمان قوی، اراده جدی برای پیشرفت دارند و امروز محور تلاش، فعالیت، کارآفرینی، سرمایه‌گذاری و اقدامات توسعه‌ای در هر جای دنیا، با نگاه فرهنگی متکی بر ایمان قوی است که باید پاسدار این فرهنگ بود.

رئیسی با تجلیل از علمای بزرگ استان از جمله حضرت آیت‌الله وافی یزدی، صاحب عروه، شهید صدوقی و نیز مؤسس بزرگ حوزه علمیه قم و همچنین سرداران و چهار هزار شهید استان که هزار دانش‌آموز شهید جزو آنها هستند، خاطرنشان کرد: این‌ها دست پروردگان مدرسه عشق هستند و خانواده‌های شهدا، مادران شهدا و همسران جانبازان که از همسران‌شان پرستاری می‌کنند؛ حقیقتاً قهرمان هستند.

رئیس جمهور با اشاره به توصیف رهبر معظم انقلاب از یزد با تعبیر دارالعباده و دارالعلم است، گفت: همین سه واژه‌ «قنوت، قناعت و قنات» که برای معرفی استان گفته می‌شود، نشانه این است که مردم یزد فعالیت، تلاش، تولید، کار و روحیه قناعت خود را از دین خود فراگرفته‌اند.

گزارش دوازهمین سفر استانی رئیس‌جمهور / از دستور رئیسی برای راه‌اندازی کارخانه تعطیل شده تا آزادی ۱۰۰ زندانی

رئیسی رتبه برتر یزدی‌ها در حوزه‌های مختلف را نتیجه فرهنگ اصیل آن دانست و افزود: آوازه ویژگی‌های مردم یزد از استان و مرزهای کشور فراتر رفته و اگر کسی جایی خصوصیات سختکوشی، پرکاری و قناعت را باهم داشته باشد، او را به فرهنگ یزد نسبت می دهند.

رئیس جمهور با طرح این پرسش که چه باید کرد تا همه ظرفیت‌های استان به کار گرفته شود؟ اظهار داشت: رفع مشکلاتی که برخی عزیزان به آنها اشاره کردند، دست‌یافتنی است و روحیه خلاقیت و ابتکار جوانان یزدی در دوران دفاع مقدس گواه آن است.

آیت‌الله رئیسی گفت: در بودجه ۱۴۰۱ و در سیاست‌های دولت بنا داریم اختیارات بیشتری به استانداران بدهیم و برای مثال صندوقی در استان ایجاد می‌شود تا برخی منابع از جمله حق مالکانه معادن یا مازاد مالیاتی که در استان کسب می‌شود، یا درآمدهای ناشی از فروش اموال مازاد دولت به این صندوق واریز شود. تنخواه استان نیز می‌تواند در این صندوق قرار گیرد و با تعیین اولویت برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و ایجاد اشتغال به کار گرفته شود.

رئیس جمهور گفت: اختیار این صندوق در دست استاندار خواهد بود تا هر روز لازم نباشد برای تامین منابع به تهران یا به سراغ سازمان برنامه و بودجه برود.

رئیسی درباره توجه به محرومان در دولت سیزدهم گفت: اقدامات دولت و دستگاه‌های اداری حتما باید دارای پیوست محرومیت‌زدایی باشد و مهم‌تر از آن باید پیوست عدالت داشته باشد.

رئیس جمهور تاکید کرد: تصمیمات‌مان باید عادلانه و در جهت رفع فقر، به‌ویژه فقر مطلق باشد و جزو برنامه‌های کوتاه‌مدت دولت است که فقر مطلق را در کشور ریشه‌کن کنیم. آنچه به عنوان زیر خط فقر هم عنوان می‌شود بحث دومی است که برای آن هم باید تلاش کرد.

وی درباره زنان تحصیلکرده جویای کار در استان یزد که آمار قابل توجهی دارد، اظهار داشت: این مسئله را با آقای استاندار دنبال می‌کنیم و کارگروهی در این زمینه تشکیل شده که باید فعال‌تر عمل کند تا بتواند زمینه‌ای برای رفع مشکل اشتغال زنان تحصیل‌کرده و به ویژه آن دسته که سرپرست خانوار هستند، فراهم کند.

رئیسی با اشاره به بازدید از یکی از مزارع انرژی خورشیدی گفت: استفاده از انرژی‌ها نو و پاک، یک ضرورت است و یزد می‌تواند قطب تولید انرژی خورشیدی کشور و منطقه باشد.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به ظرفیت‌های یزد در عرصه گردشگری تاریخی، فرهنگی و سلامت خاطرنشان کرد: در یزد زیرساخت‌های خوبی از جمله در حوزه گردشگری ایجاد شده که لازم است این زیرساخت‌ها کامل شود و بخشی از بازدید امروز من هم برای توسعه گردشگری بود.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به ظرفیت‌های یزد برای بهره‌مندی از اقتصاد گردشگری، اقتصاد دیجیتال، اقتصاد معدن و اقتصاد کشاورزی گفت: کارهای خوبی در عرصه‌های مختلف انجام شده اما با توجه به ظرفیت‌ها، جا دارد کار بیشتری صورت گیرد.

رئیس جمهور به برنامه دولت برای ساخت ۴ میلیون مسکن در مدت چهار سال اشاره کرد و اظهار داشت: دولت در همه زمینه‌ها نقش هدایت، حمایت و نظارت خواهد داشت و در عرصه ساخت مسکن، صنعت و کشاورزی، بخش خصوصی وارد میدان می‌شود که در دستور کار دولت سیزدهم است.

رئیسی با بیان اینکه فعالیت‌های دانش‌بنیان با محوریت دانشگاه‌ها و نهادهای مالی حامی، و نیز رونق یافتن دوباره صنعت نساجی در یزد از برنامه‌های دولت است‌، تصریح کرد: یزد همواره در صنعت نساجی نام‌آور بوده اما فعالیت این صنعت در کشور و در یزد دچار آسیب شده است.

رئیس جمهور گفت: امروز از یک کارخانه نساجی در یزد بازدید کردیم که یک بانک از سال ۹۲ تا امروز این کارخانه را معطل گذاشته است در حالی که اگر بانکی کارخانه‌ای را تملک می‌کند باید آن را فعال نگه دارد و حتی اگر کارخانه نیمه فعال است، باید آن را فعال کند و اگر به هر دلیل امکان اداره کردنش را ندارد، باید آن را واگذار کند.

وی تاکید کرد: بانک‌های دیگر هم که دارایی‌هایی را تملک کردند، باید آنها را فعال کنند و به هیچ عنوان این وضع را نمی‌پذیریم که ثروت عظیم ملی معطل بماند.

آیت‌الله رئیسی درباره مشکل کمبود آب گفت: مشکل کمیود آب در یزد مسئله امروز و دیروز نیست و مسئله آب یک بحث کلان کشوری است و با توجه به کاهش نزولات آسمانی معتقدیم منابع موجود آب را باید مدیریت کرد و معتقدیم با مدیریت صحیح منابع آبی و تقسیم عادلانه و مشارکت مردم، می‌توان مشکل کم آبی را در یزد، اصفهان و استان‌های همجوار حل کرد.

رئیسی گفت: برنامه‌ای طراحی شده است تا در مدت کوتاهی مسئله آب یزد برطرف شود و البته این برنامه بخش‌های میان مدت و بلند مدت هم دارد که در دست اقدام است.

رئیس جمهور افزود: مشکل با اجرای برنامه کوتاه مدت به طور کامل برطرف نمی‌شود و نیاز به کار طولانی مدت داریم، اما رفع مشکل کمبود آب به طور جدی در دستور کار دولت قرار دارد و آقای استاندار نیز از ابتدای مسئولیت رفع مشکل آب را در اولویت کار خود قرار داده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • محمدایوب IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    0 0
    ای جانم در مدت 3ماه 12سفر استانی وگفتگوی رو در رو با مردم. روحانی که استحاله طلبان حامی او بودند دو سال از کاخ ومحل کار بیرون نیومد انوقتی که برای بازدید می‌رفت از ماشین شاسی بلند پایین نمی آمد واز پشت شیشه دودی ماشینش نظر سنجی میکرد جایی می‌رفت کلی بگیروببند کلی همراه وخدم وحشم. اما رییسی. همان کسی است که روحانی می‌گفت بیاد پیاده رو ها را دیوار میکشه. تازه برادرش هم دزد نیست. وبرادر معاون اولشم دزد نیست. دختر وداماد وعروس وزراش هم دزد نیستند. ... راستی احمدی نژاد هم که تا حالا فکر میکرد کمر غولو شوکونده. اونم دیگه باید بزنه گاراژ. فاتحه.
  • رامین IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    0 0
    این همه سفر رفته بابا ی حرکتی از خودت نشون بده کمر مردم از گرونی خم شده الکی شعار نده برو بازار ببین برنج گوشت و مرغ و ... چنده مردم فقط ارزانی می خوان
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      0 0
      هرجیزی سرجای خودش بعدش با این گنده‌ای روحانی نمیشه سریع مشکل حل کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس