۲۷ مزدور سودانیِ ائتلاف سعودی در یمن کشته و زخمی شدند

منابع خبری یمنی از کشته شدن ۱۰ مزدور سودانی ائتلاف سعودی و مجروحیت ۱۷ تن دیگر در حملات نیروهای مقاومت یمن خبر دادند.

به گزارش مشرق، همزمان با ادامه درگیری‌های شدید در استان مأرب، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی در عملیاتی در مناطق مرزی ۱۰ مزدور سودانی را کشته و ۱۷ نفر دیگر را زخمی کردند.

به نوشته المیادین، نیروهای مقاومت یمن در ۲۴ ساعت گذشته طی عملیاتی به مواضع مزدوران سودانی در منطقه «الحثیره» در استان حجه و مرز با عربستان حمله کردند. در این عملیات علاوه بر مواضع مزدوران سودانی، مقر نیروهای منطقه پنجم نظامی دولت منصور هادی نیز هدف قرار گرفت. دولت سعودی امنیت مرزهای خود را به طور عمده به مزدوران سودانی و یمنی سپرده است.

در حال حاضر آمار متقنی از تعداد نیروهای سودانی در یمن وجود ندارد، اما در دوم نوابر ۲۰۱۹ «محمد حمدان حمیدتی» نائب رئیس شورای حاکمیت سودان گفته بود که ۳۰ هزار نیروی سودانی که عمدتا از میان نظامیان واکنش سریع هستند، در یمن حضور دارند. پس از آن در ۱۴ ژانویه ۲۰۲۰، «جمال جمعه» سخنگوی نیروهای واکنش سریع سودان گفت که تعداد نظامیان این کشور در یمن به ۶۵۷ تن کاهش می‌یابد.

تاکنون درخواست‌ها و کمپین‌های متعددی در سودان برای درخواست از ارتش جهت بازگرداندن نظامیان از یمن تشکیل شده است.

از سوی دیگر منابع میدانی به المیادین گفتند که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی همچنین توانسته‌اند بلندی‌های «حَبَش» و چند نقطه دیگر در شهرستان «خَب و الشعف» در استان «الجوف» و مرز با عربستان را به کنترل خود در آورند. این موفقیت در حالی بود که حملات هوایی جنگنده‌های سعودی نیز برای کمک به نیروهای دولت منصور هادی در جریان بود.

اما در استان مأرب، درگیری‌های شدید همچنان ادامه دارد و نواحی الجرداء، العکده و السایله در منطقه «البلق الشرقی» شاهد حملات نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی است. درگیری‌ها همچنین به بلندی‌های «البلق مرکزی» رسیده و جنگنده‌های سعودی نیز ۲۴ مرتبه این مناطق را با هدف ممانعت از پیشروی نیروهای دولت صنعاء بمباران کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    0 0
    موشکهای ضدهوایی سبک و سنگین برسانید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس