اسماعیلی

ما باید بتوانیم به جریان تولید آثار متعهد به آرمان‌های ملت و منافع ملی دامن بزنیم و در این زمینه به تلاش و مشارکت گسترده خانواده سینما نیاز داریم.

به گزارش مشرق،محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در ستاد برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر، از نزدیک در جریان روند فعالیت‌های برگزاری این جشنواره‌ قرار گرفت.

اسماعیلی در این دیدار با قدردانی از عوامل برگزارکننده این جشنواره گفت: «یکی از نقاط قوت این دوره جشنواره حضور ترکیب دانشگاهی و سینمایی در میان مدیران و عوامل اجرایی این جشنواره است.»
وی افزود: «دست‌اندرکاران ستاد برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر تاکنون توانسته‌اند نوعی وفاق و همدلی را میان اهالی سینما ایجاد و با تهیه آیین‌نامه‌ها، چشم‌انداز روشنی را برای برپایی این دوره جشنواره فیلم فجر فراهم آورند.»

اسماعیلی با تأکید بر اینکه جشنواره فیلم فجر قله فعالیت‌های سینمایی کشور به شمار می‌رود، افزود: «ما باید در موضوعاتی همچون برگزاری این جشنواره و شوراهای پروانه ساخت و پروانه نمایش سازمان امور سینمایی، آیین‌نامه‌های روشن داشته باشیم و در این میان برآیند سلیقه‌ها به حدی برسد که بیشترین همدلی و پذیرش در این حوزه حاصل شود.»

اسماعیلی با ابراز خشنودی از روند برگزاری و برنامه‌های چهلمین جشنواره فیلم فجر، عنوان کرد: «کیفیت آثار جشنواره حائز اهمیت است و باید برای افزایش سطح کیفی آثار، تلاش مضاعف کنیم. معتقدیم لازم است فضای تبلور اندیشه و آرمان‌های انقلاب اسلامی در سینمای ایران فراهم شود و ما به عنوان متولی فرهنگ کشور آمده‌ایم تا مسیر رقابت را عادلانه کنیم. سینمای ایران باید در جهت حفظ و تقویت منافع ملی ایران حرکت کند.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همه سینماگران را زیر چتر حمایتی این وزارتخانه دانست و افزود: «ما باید بتوانیم به جریان تولید آثار متعهد به آرمان‌های ملت و منافع ملی دامن بزنیم و در این زمینه به تلاش و مشارکت گسترده خانواده سینما نیاز داریم. سیاست قطعی ما حمایت از سینماگران در این مسیر است.»

اسماعیلی در پایان صحبت‌هایش با اشاره به فراهم کردن بستر سالم و خلاق برای رقابت همه اهالی سینما نسبت به‌ روند اجرای برنامه‌های مدیران سینمایی و دبیر جشنواره ابراز امیدواری کرد.
محمد خزاعی رئیس سازمان امور سینمایی با ابراز خرسندی از حضور مسعود نقاش‌زاده به عنوان دبیر جشنواره چهلم، اظهار کرد: «ایشان فردی فرهیخته، فیلمساز و متخصص سینما هستند. من در همین مدت کوتاه از ایشان صبوری در کار، تصمیم‌گیری قاطع و برنامه‌ریزی منسجم را شاهد بودم و امیدوارم با تدبیر ایشان جشنواره بسیار خوبی داشته باشیم.»


رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: «چتر فجر باید بر فراز کل سینما گسترده و همه خانواده سینما با سلایق مختلف را دربرگیرد.»


به گفته وی، جشنواره فیلم فجر نه تنها یک جشنواره سینمایی بلکه یک رویداد مهم فرهنگی و اجتماعی نیز هست و باید با نگاهی عدالت محور برکات و دستاوردهای آن شامل جامعه شود. گفتنی است، چهلمین جشنواره فیلم فجر به دبیری مسعود نقاش‌زاده 12 تا 22 بهمن ماه برگزار می‌شود.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس