حمایت همیشگی دمشق از مقاومت/ بازبینی آمریکا در سیاست های منطقه ای

علی عبدالکریم سفیر سوریه در لبنان با بیان اینکه دشمن همیشه حامی و پشتیبان مقاومت بوده است، گفت که آمریکا در حال بازبینی سیاست های خود در قبال منطقه است.

به گزارش مشرق، سفیر سوریه در لبنان با بیان اینکه سوریه امنیت خود را از امنیت لبنان و اقتصادش را با اقتصاد لبنان مرتبط می داند، تأکید کرد که محور مقاومت و استحکام آن همیشه مورد توجه و حمایت دمشق بوده است.

پایگاه خبری العهد اظهارات «علی عبدالکریم» را با رادیو «النور» پوشش داد و به نقل از او افزود: از سرگیری روابط لبنان و سوریه به مصلحت دو کشور است. دیدگاه دمشق به تحولات لبنان، عاقلانه است. اکنون که زمنیه برای از سرگیری روابط بین دو کشور در راستای تأمین منافع دوجانبه، فراهم شده است، دمشق از جایگاه سرزنشی با لبنان رفتار نمی کند و دمشق هر زمان که مصلحت ایجاب کند تسامح به خرج می دهد و هرگاه فراموشی به مصلحت باشد، فراموشکار می شود.

عبدالکریم ادامه داد: پس از سفر هیئت وزارتی لبنان به دمشق، زمینه برای از سرگیری روابط بین دو کشور فراهم شد. مصلحت لبنان در این است که با وجود قساوت قانون سزار، ابتکار عمل را به دست بگیرد زیرا نمی توان جغرافیای مشترک دو کشور را از هم جدا کرد و اقدام وزارت کشور سوریه در راستای تسهیل ورود لبنانی ها به سوریه نیز در همین راستا قرار دارد و به نفع دو کشور است.

سفیر سوریه تصریح کرد: روابط بین دو ارتش لبنان و سوریه در این سال ها هیچ وقت قطع نشده و طبق اقتضای منافع دو کشور همیشه ادامه داشته است.

علی عبدالکریم با اشاره به اینکه روابط حزب الله و مقاومت یک روزه به وجود نیامده و سال هاست که ادامه دارد، افزود: این روابط از زمان آغاز مقاومت علیه دشمن صهیونیستی و دوران ریاست جمهوری حافظ اسد شکل گرفت و سوریه در پیروزی های مقاومت به عنوان حامی و پشتیبان همیشه حاضر بوده و مقاومت و استحکام آن، همیشه مورد توجه دمشق بوده است.

این دیپلمات سوری خاطرنشان کرد: سوریه به لبنان به عنوان کشور برادر نگاه می کند و خواهان تقویت روابط با لبنان و سایر کشورهای عربی است. امیدواریم برادران و و دوستان به توافق دست یابند و جنگ یمن را که باعث آزار برای دو ملت عربستان و یمن شده است، متوقف کنند.

سفیر سوریه در لبنان در پایان درباره روند و رویکرد سیاست خارجی در قبال سوریه و منطقه گفت: آمریکا در حال بازبینی در سیاست های خود است و در واقع آسان کاری صورت گرفته در قانون سزار علیه سوریه چیزی است که واشنگتن نیز به آن نیاز دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس