دیدار معاون نخست‌وزیر طالبان با مقامات ایران در کابل

معاون نخست‌وزیر طالبان ساعاتی پیش با مقامات سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش مشرق، مولوی عبدالسلام حنفی معاون نخست‌وزیر حکومت موقت طالبان افغانستان ساعاتی پیش با مقامات سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل دیدار و گفتگو کرد.

به گفته سید حسن مرتضوی معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل، محور اصلی این دیدار پیگیری مصوبات اقتصادی سفر کاظمی‌قمی به افغانستان بود که مراحل اجرایی خود را طی می‌کند و ان‌شاءلله در آینده نزدیک دو ملت ایران و افغانستان ثمرات آن را خواهند دید.

معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل همچنین اظهار کرد: در این دیدار بر ادامه همکاری‌ها و کمک‌های بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران به مردم افغانستان در آستانه فصل زمستان تأکید شود.

مولوی عبدالسلام حنفی نیز با برشمردن برخی مشکلات اقتصادی حادث شده بر مردم افغانستان، گفت: آمریکایی‌ها در حالی که مشکلات اقتصادی مردم را می‌بینند، اما همچنان بر ادامه فشارهای اقتصادی به ملت افغانستان تأکید داشته و دارایی‌های این ملت را بلوکه کرده و آزاد نمی‌کنند.

وی در ادامه افزود: به آمریکایی‌های اعلام کرده‌ایم در سایر حوزه‌ها به جز نظامی و امنیتی می‌توانند همکاری کنند، اما گویا آن‌ها از امنیت و استقلال به وجود آمده در افغانستان خوشحال نیستند.

حنفی با اشاره به برخی پیشرفت‌های به وجود آمده در بحث حکومت‌داری گفت: اکنون در بیش از نیمی از افغانستان دختران در تمام سطوح تحصیلی به مدرسه می‌روند و در آینده نزدیک این موضوع برای تمام ولایات حل خواهد شد.

معاون نخست‌وزیر طالبان در مورد تشکیل حکومت فراگیر نیز اظهار کرد: تلاش‌ها برای تشکیل حکومت فراگیر و متخصص ادامه دارد و در آینده نزدیک اخباری در این زمینه منتشر خواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    0 0
    اینا هم بالاخره آدم شدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس