رتبه بندی برای افرادی است که حکم معلمی دارند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما در رتبه بندی معلمان یک حرف داریم مبنی بر اینکه رتبه بندی برای افرادی است که حکم معلمی دارند و به عنوان معلم شناخته می شوند.

به گزارش مشرق، محمدرضا پورابراهیمی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲۴ آذرماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی لایحه رتبه بندی معلمان طی تذکری اظهارداشت: رتبه بندی معلمان یکی از موضوعات مهم کشور است و مجلس باید گام مهمی را در جهت ارتقای جایگاه معلمان و نظام تعلیم و تربیت کشور بردارد.

وی بیان کرد: در رتبه بندی معلمان، معلم فردی تلقی می شود که در جایگاه آموزشی قرار گیرد و سر کلاس درس حضور یابد و در اینجا سوال پیش می آید که فردی که حکم معلمی دارد و در عین حال مسئولیت آموزش و پرورش را هم برعهده دارد، آیا مشمول رتبه بندی می شود یا خیر.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: بر اساس قانون، مسئولان آموزش و پرورش هم باید تدریس کنند و به جای ۲۴ ساعت تدریس، باید در هفته حداقل ۱۲ ساعت تدریس داشته باشند و سوالی در اینجا پیش می آید که آیا ۱۲ ساعت تدریس در هفته مسئولان و مدیران آموزش و پرورش مبنای رتبه بندی کامل قرار می گیرد یا خیر.

پورابراهیمی بیان کرد: فردی که تدریس انجام می دهد، باید رتبه بندی برای وی اعمال شود و رتبه بندی مسئله مهمی است و منجر به ارتقای معلم و نظام تعلیم و تربیت کشور می شود.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر گفت: نکاتی که شما گفتید درست است اما ما در قانونگذاری کار آیین نامه را انجام نمی دهیم و در آیین نامه ای که در دولت جهت اجرای رتبه بندی معلمان تصویب می شود، قطعاً این موارد لحاظ خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ما در رتبه بندی معلمان یک حرف داریم مبنی بر اینکه رتبه بندی برای کسانی است که حکم معلمی دارند و به عنوان معلم شناخته می شوند و دیگر جزئیات مربوط به اجرای این قانون را دولت پس از تصویب در مجلس و در قالب تدوین آیین نامه مشخص خواهد کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ... IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    4 2
    با این کار الان صدای بقیه هم درمیاد و نتیجه همون آشوبیه که دشمن میخواد و دنبالشه
    • معلم IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
      0 0
      در رتبه بندی سابقه تدریس و حق مدیریت کلاس باید برای معلم در نظر گرفته بشه
    • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
      1 2
      اشوب چرا!!؟برخي از همكاران من سالهاست از معلمي خداحافظي كرده و خود را در ادارات اموزش و پرورش مشغول كرده اند و با پستهاي عجيب و غربب عطاي معلمي را به لقايش بخشيده اند و اذعان ميكنند ميانه اي با معلمي و مدرسه و فضاي كلاس و شلوغي و درد سر دانش اموز را ندارند!!حتي مديران و معاونين مدرسه اعتراف ميكنند كه هيچ جا استرس و استهلاك كلاس را ندارد!!!خوب!الان هم نبايد ادعايي داشته باشند!!
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    2 0
    سلام به تورم بیشتر از جیب سایر مردم میره تو جیب معلم ها
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    3 3
    معلم با رتبه 100 هزار کنکور و نصف سال تعطیل و روزی 3 ساعت کار تا ساعت 12. بدون سربازی و حقوق 4 میلیونی از 18 سالگی باید 16 میلیون بگیره اونوقت مهندس دانشگاه صنعتی شریف با روزی 8 ساعت کار در کل سال باید 6 میلیون بگیره. عجب اوضاعیه.
    • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
      7 3
      اين شرايط استخدام دانشجو معلم است كه همه ميدانند و البته در شان رتبه برترهاي شريف نيست كه حتي به معلمي فكر كنند!!!الان گلايه و ناراحتي شما از چيه دقيقا!؟؟؟
    • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
      1 0
      البته اوضاع ازاینی که شما گفتین هم بدتره درزمان احمدی نژاد استخدام فله ای اموزش وپرورش فقط ۱۰۰هزارنفر معلم ورزش گرفتن وسایررشته ها هم تعدادزیادگرفتن اطرافیان ما هم دردانشگاههای دورقوز اباد سفلی !!!!!!و... مدرک لیسانس را ۱۰ساله وبدون کنکور گرفته بودن وحتی خواب استخدام نمیدیدن دررشته های مختلف جذب شدن
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    4 3
    فاجعه رقم زدید بااینکارتان ما بامدرک دکترا ازدانشگاه دولتی با۱۲ سال سابقه توشرکت چهارونیم میلیون حقوق می گیریم با ۸ساعت کارروزانه ظلم باورنکردنی درحق همه مردم ایا میدانید بااین دست ودل بازی اقایان درمجلس مردم زیربارتورم ناشی ازاین افزایش له وخرد میشن برای کسانیکه ۸ماه درسال تعطیلن ودوسال اخیرهم درحالیکه همه سرکارحاضربودن معلمین حضورفیزیکی نداشتن جلوی فاجعه رابگیرید این طرح باید درشورای نگهبان رد بشه وگرنه همه چی کن فیکون میشه
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    3 2
    این اقدام حیرت اور مجلس درافزایش عجیب حقوق معلمان ابستن حوادث وحشتناک خواهدبود اعتراض قطعی سایر مردم تبعات بدی برای کشور داره درضمن چرابقیه مردم باید جور تورم ناشی ازاین تصمیم عجیب روبدن
  • ایرانی IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    3 3
    باسلام، این افزایش معلمین برای جامعه تورم ایجاد می‌کند و باعث فشار به دولت می شود،
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    3 2
    این تبیعیض بی معنی برای معلمین که درحالت عادی از نظرزمان کاری یک سوم سایر مردم وکارمندان کارمیکنن فاجعه رقم میزنه چرامردم باید تاوان تورم ناشی ازافزایش حقوق معلمها روبدن جلوی طرح عجیب گرفته بشه
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    2 2
    مدرسه ها بسته است تعطیله..بعد اینکه اعتراضات تون به نتیجه رسید و سیر شدین بیایین کرکره مدرسه ها را بدین بالا و کرکره بازار را تا ظهر بسته نگدارین یا شاگرد بگیرین واسه مغازه هاتون/.بچه های مردم همینجوری هم افت تحصیلی زیادی دارن...معلم دلسوز و غیر مادی ما
    • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
      0 0
      سوختی ها!!!!!
  • ramin IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    0 0
    یعنی واقعا نظرهارو میخونم شاخ در میارم!!! واقعا حقوقهای معلمین رو اینطور میدونین!!! بابا خط فقر 11 میلیون هست! و حقوق معلم با مدرک دکترا و 15 سل سابقه فقز 7 میلیون هست!!! این رقم رو با سایر ارگاها مقایسه کنید!!! ضمنا..معلمین کمترین حقوق رو بین دولتی ها دارند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس