سازمان ملل نسبت به شروع جنگ خیابانی در مارب هشدار داد!

سازمان ملل همزمان با تشدید درگیری ها در مارب نسبت به شروع جنگ خیابانی در این شهر هشدار داد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، هانس گروندبرگ، نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن روز سه شنبه نسبت به خطرات جنگ خیابانی در شهر مارب در شمال یمن هشدار داد. این اظهارات گروندبرگ در جریان نشست ماهانه شورای امنیت سازمان ملل متحد که به یمن اختصاص داشت بیان شد.

گروندنبرگ هم چنین گفت که آغاز جنگ خیابانی در مارب عواقب بدی برای غیرنظامیان خواهد داشت. وی خاطر نشان کرد که درگیری‌ها در سراسر یمن و به ویژه شهرهای مجاور مارب که حوثی ها (انصارالله) برای کنترل بر آنها و منابع نفتی اش تلاش می‌کنند، افزایش یافته است.

از ابتدای فوریه سال ۲۰۲۱ نبرد بین ارتش یمن و انصارالله در استان نفت خیز مأرب تشدید شده است. کنترل شهر مارب از اهمیت سیاسی، نظامی و اقتصادی زیادی در درگیری در یمن برخوردار است، زیرا در این شهر میادین نفتی و پالایشگاه و هم چنین نیروگاه گازی و برقی به ظرفیت ۳۴۱ مگاوات وجود دارد.

انصارالله یمن شهر مارب را از سه محور محاصره کرده است. در صورت آزادی این شهر ائتلاف سعودی یک گام به تسلیم شدن نهایی در یمن نزدیک می‌شود. البته هر زمان که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به پیروزی جدیدی دست پیدا می‌کنند نهادهای بین المللی حامی ائتلاف سعودی مانند سازمان ملل نسبت به جان غیر نظامیان ابراز نگرانی می‌کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    1 0
    لعنت بر سازمان ملل حامی ظالمین
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    0 0
    نبرد بین ارتش یمن و انصارالله؟...نباید یه نگاه به متن خبر کنید بعد منتشر کنید..نبرد انصارالله و ارتش یمن بر ضد مزدوران سعوی درسته
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    2 0
    جالبه! اينهمه سعودي هاي پليد زن و بچه مردم رو توصنعا و جاهاي ديگه به خاك و خون كشيدن سازمان ملل خفه شده بود.حالا كه پنجه قدرتمنمد انصار الله بر گردن مزدوران سعودي در مارب فشار مياره نگران جنگ شهري شدن!!!
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    0 0
    باید پدافند هوایی خوبی برای فتح چاههای نفتی ایجاد شود همچنین پیشروی به سوی شبوه نیز ادامه داشته باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس