۱۰۰ روز نخست دولت؛ رشد ۵۷ درصدی ارزش مبادلات با جهان به روایت گمرگ

سخنگوی گمرک گفت: در ۱۰۰ روز نخست آغاز به کار دولت سیزدهم حجم مبادلات ایران با جهان ۱۱.۵ درصد و ارزش آن ۵۷ درصد و صادرات از نظر وزنی ۲ درصد و از نظر ارزشی ۲۳ درصد رشد داشته است.

به گزارش مشرق، «روح‌الله لطیفی» با بیان این‌که تجارت ایران از ۱۵ مردادماه تا اول آذرماه رشد چشمگیری داشته است، بیان‌داشت: در این مدت ۵۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۳۵ میلیارد دلار بین ایران و کشورهای جهان مبادله شده که نشان‌دهنده رشد ۱۱.۵ درصدی در وزن و ۵۷ درصدی در ارزش است.

وی افزود: سهم صادرات، ۴۲ میلیون تن کالا به ارزش ۱۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار بوده است که رشد ۲ درصدی در وزن و ۲۳ درصدی در ارزش را در این مدت نشان می‌دهد.

لطیفی خاطرنشان کرد: از ۱۵ مردادماه تا اول آذرماه امسال ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۱۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار  وارد کشور شده که عمده آن اقلام اساسی بوده است.

وی تاکید کرد: پنج میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا در این مدت از گمرکات کشور ترخیص شده که در سال‌های اخیر بی سابقه بوده است.

به گزارش مشرق، بر اساس آخرین اعلام گمرک،  امسال کل تجارت خارجی کشور تا پایان آبان‌ماه  ۱۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تن  به ارزش ۶۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار بود که سهم صادرات ۸۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن به ارزش ۳۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار و سهم واردات ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۳۲ میلیارد دلار بوده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس