طوفان آیدا به لوئیزیانای آمریکا رسید؛ بیش از 100 هزار نفر در خاموشی به سر می‌برند - کراپ‌شده

همزمان با رسیدن طوفان سطح ۴ آیدا به جنوب ایالت لوئیزیانای آمریکا، بیش از ۱۰۰ هزار نفر در خاموشی و نبود برق به سر می‌برند.

به گزارش مشرق، در حالی که طوفان آیدا به جنوب ایالت لوئیزیانا رسیده است، بیش از ۱۰۰ هزار نفر در این ایالت برق نداشته و در خاموشی به سر می‌برند.

طوفان آیدا با درجه  ۴، با گردبادهای سریع و باران‌های سیل آسا، آثار مخربی را در لوئیزیانا به همراه داشته است.

یکی از شرکت‌های تامین کننده برق در لوئیزیانا گفته که تا یک هفته پس از پایان طوفان، امکان تامین برق به ساکنان این ایالت وجود ندارد.

این شرکت اعلام کرده است که در طوفان‌های درجه ۴، تا سه هفته خاموشی و نبود برق امکان پذیر است و در طوفان‌های درجه ۵ این میزان بیش از سه هفته می‌تواند باشد.

بر اساس آمارها، سرعت باد در طوفان آیدا، به ۱۵۰ مایل در ساعت رسیده که نزدیک به طوفان‌ با درجه ۵ می‌باشد.

«جو بایدن» رئیس جمهور روز جمعه با درخواست فرماندار ایالت لوئیزیانا برای اعلام حالت فوق‌العاده در این ایالت موافقت کرد تا سازمان فدرال مدیریت اضطراری تمامی تلاش‌ها برای کاهش فاجعه در این ایالت را هماهنگ کند.

بایدن پیشتر از ساکنان ساحلی خلیج مکزیک درخواست کرده بود تا هر چه سریعتر خود را برای روبرو شدن با طوفان آیدا آماده کنند. این طوفان از امروز (یکشنبه) از جنوب وارد ایالت لوئیزیانا شده است.

طوفان آیدا به لوئیزیانای آمریکا رسید؛ بیش از ۱۰۰ هزار نفر در خاموشی به سر می‌برند

این در حالی است که هزاران نفر از ساکنان این ایالت روز شنبه خانه‌های خود را ترک کرده و به خارج از این ایالت گریختند.

«جان بن ادوارد» فرماندار این ایالت هشدار داده بود که پنجره زمان برای آماده شدن در برابر این طوفان به سرعت در حال بسته شدن بوده و آب و هوا بسیار سریع وخیم خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس