کد خبر 1313219
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
10 فیلم آینده

هرازگاهی، پروژه‌ای در اخبار ظاهر می‌شود که بسیار منحصر به فرد به نظر می‌رسد، اثری بسیار جسورانه‌تر، یا خیلی دیوانه‌تر. تمرکز ما در این مطلب روی همین آثار دیوانه‌کننده است.

به گزارش مشرق، سینمای هالیوود در طول یک سال چندین فیلم ریز و درشت تولید می‌کند که در یک سطح معمولی و ساده قرار دارند؛ در واقع همین آثار گاهی به اندازه‌ای از منظر ایده و خط داستانی تکراری هستند که اکثر آنها برای مخاطب حرفه‌ای سینما نسبتاً عادی و کاملاً مورد انتظار به نظر می‌رسند. برای مثال: هیچکس وقتی یک Spider-Man ۱۲ یا Jurassic Park ۹ چراغ سبز می‌گیرد شوکه نمی‌شود، اما هرازگاهی، پروژه‌ای در اخبار ظاهر می‌شود که بسیار منحصر به فردتر به نظر می‌رسد، اثری بسیار جسورانه‌تر، یا خیلی دیوانه‌تر. حالا تمرکز ما در این مطلب روی همین آثار دیوانه‌کننده است.

۱۰ فیلم دیوانه‌کننده سینما در سال ۲۰۲۲

ده فیلم زیر تا حدودی بسیار عجیب به نظر می‌رسند؛ اما چرا؟ با توجه به اینکه همه آنها هنوز در حال تولید هستند، واضح است که نمی‌دانیم سطح جنون در این آثار چگونه است، اما بر اساس همه چیزهایی که تاکنون می‌دانیم (طرح‌های داستانی، بازیگران و گروه تولید، اولین تصاویر یا نگاه اول) همه آنها پتانسیل ایجاد یک هیجان عجیب و غریب را دارند. ما در حال صحبت از ابرقهرمانان بازنشسته، داستان‌های انتقام‌جویی، وایکینگ‌های تشنه به خون، داد و بیداد خرس کوکائینی شده، کمدی‌های دیوانه‌وار نیکلاس کیج و دوستان خیالی که تبدیل به شرور می‌شوند هستیم. با چنین آثاری چه کسی می‌گوید که هالیوود این روزها از ریسک کردن خودداری می‌کند؟!

The Adam Project

۱۰ فیلم دیوانه‌کننده سینما در سال ۲۰۲۲

سوژه دیوانه‌کننده: رایان رینولدز به گذشته سفر می‌کند تا به خود کوچکترش کمک کند تا پدرشان را پیدا کنند.

رایان رینولدز سال بسیار خوبی را در عرصه سینما سپری می‌کند، مخصوصا با حضور در آثاری چون Free Guy و Red Notice که به ترتیب موفقیت‌های زیادی را برای دیزنی و نتفلیکس به نمایش گذاشته‌اند. اما لیست پروژه‌های آینده او نیز بسیار هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد، به خصوص با فیلم پروژه آدام در سال ۲۰۲۲ که قرار است او را با نتفلیکس و کارگردان فیلم Free Guy، شان لوی، دوباره متحد کند. پروژه آدام که به عنوان یک اکشن-ماجراجویی با تِم سفر در زمان معرفی می‌شود، شخصیتی با بازی رایان رینولدز را دنبال می‌کند که خودش در کودکی از خود بزرگسالش در زمان حال کمک می‌خواهد.

هر دو نسخه آدام باید با هم کار کنند تا پدرشان را پیدا کنند و آینده را نجات دهند، و این در حالی است که توسط یک شرور که دارای فناوری قدرتمند و خطرناکی است نیز تعقیب می‌شوند. به طور کلی داستان مردی که با نسخه جوان‌ترش ملاقات می‌کند سرشار از پتانسیل کمدی است، و با توجه به اینکه رینولدز یکی از بامزه‌ترین بازیگران حال حاضر هالیوود است، او بدون شک بازی درجه یک خود را در بخش شوخی‌ها نیز خواهد آورد.

Disappointment Blvd

سوژه دیوانه‌کننده: واکین فینیکس یک کمدی سیاه کابوس‌وار و چهار ساعته از کارگردان فیلم‌های «Hereditary» و «Midsommar» یعنی آری استر را رهبری می‌کند.

فیلم ترسناک و کالت گونه «موروثی» از آری استر او را یک شبه از صفر به قهرمان سینمای عصر مدرن تبدیل کرد و حالا هر پروژه‌ای را که او در آن دخیل است برای طرفداران فیلم و سینما حکم یک کالای مورد انتظار را دارد که باید هرچه سریع‌تر ببینند. او مسیری را که با موروثی شروع کرده بود با Midsommar دنبال کرد، تجربه‌ای واقعا ناراحت‌کننده که موقعیت این فیلمساز را به عنوان منحصر به فردترین کارگردان ژانر ترسناک در این تجارت تثبیت کرد و حالا به نظر می‌رسد سبک غیرقابل تحمل او در تلاش بعدی این کارگردان، یعنی بلوار ناامیدی، ادامه خواهد داشت.

در ژوئن ۲۰۲۰، استر فیلم بعدی خود را به عنوان یک کمدی کابوس‌وار چهار ساعته معرفی و توصیف کرد که حتی قبل از اینکه شما اعتبار ترسناک او را وارد ترکیب کنید، خود دیوانه‌کننده به نظر می‌رسد. حالا به این معجون واکین فینیکس را به عنوان بازیگر اصلی اضافه کنید و این یک کار دیوانه‌کننده و مورد انتظار خواهد بود… یا یک اشتباه بیش از حد افراطی. در هر صورت، تماشای آن باید بسیار جالب باشد.

Violent Night

۱۰ فیلم دیوانه‌کننده سینما در سال ۲۰۲۲

سوژه دیوانه‌کننده: تیم جان ویک یک تریلر خونین کریسمسی را تولید می‌کند.

از زمانی که ما یک فیلم ترسناک کریسمسی عالی داشتیم، خیلی گذشته است. در طی سالیان اخیر «Better Watch Out» و «Krampus» هر دو آثار خوبی در این شاخه بودند، اما بعد از آن‌ها چیز جذابی تولید نشده است که بتوان آن را به صورت ویژه معرفی کرد. اما در سال ۲۰۲۲ یک مدعی جدید به شکل «شب خشونت آمیز» وارد رینگ رقابت خواهد شد. این فیلم به‌عنوان یک اثر هیجان‌انگیز توصیف می‌شود که در طول فصل تعطیلات کریسمس اتفاق می‌افتد، و اگرچه دقیقاً انقلابی به نظر نمی‌رسد، اما ترکیب عجیبی از استعدادها است که این بسته را از قابل قبول، به واقعاً جذاب ارتقا می‌دهد.

اول از همه باید گفت: دیوید هاربر قرار است در آن به عنوان ستاره اصلی نقش آفرینی کند، خود این اتفاق یک پیروزی فوری برای هر پروژه‌ای است؛ بنابراین خاطرات پسر جهنمی را از ذهنتان پاک کنید. هرچند شاید اکنون فراموش کردن آن فیلم آسان است، اما وقتی چند سال پیش فهمیدیم که این بازیگر درگیر نقش پسر جهنمی بود، همه ما هیجان‌زده شدیم. جدا از این، کارگردان فیلم‌های سرگرم‌کننده و دیوانه‌واری مانند «Hansel & Gretel: Witch Hunters» و Dead Snow را هم اضافه کنید، که بر روی فیلمنامه‌ای نوشته شده توسط نویسندگان «Sonic The Hedgehog» کار می‌کند؛ بله، همه چیز واقعاً دیوانه‌کننده به نظر می‌رسد.

البته همه این موارد زمانی چندبرابر جنون آمیز می‌شوند که بدانیم همه این تیم توسط تهیه‌کنندگان «۸۷North»، کمپانی پشتیبان فرنچایز جان‌ویک، حمایت و هدایت می‌شوند. تیمی که در این سال‌ها اکشن‌های دیدنی چون بلوند اتمی، فرنچایز جان‌ویک و فیلم هیچکس را داشته‌اند. تمام این موارد این یک دستور العمل جذاب است که شب خشونت آمیز را به چیزی بدل می‌کند که مخاطب از آن انتظار یک سواری فوق‌العاده هیجان‌انگیز را داشته باشد.

The Northman

سوژه دیوانه‌کننده: روایت یک انتقام حماسی حول محور یک شاهزاده وایکینگ.

رابرت اگرز دقیقاً مانند آری استر یکی از آن کارگردان‌های مولفی است که فیلم‌های واقعاً منحصربه‌فردی می‌سازد، از اولین فیلم بلندش در سال ۲۰۱۵ به نام «جادوگر» تا فیلم هیجان‌انگیز روان‌شناختی‌اش در سال ۲۰۱۹، «فانوس دریایی» هر دو آثار خاصی بودند. پس وقتی دیدگاه کارگردانی جسور چون رابرت اگرز را به یک فیلم هیجان‌انگیز تاریخی درباره یک شاهزاده وایکینگ اضافه کنید که به دنبال انتقام قتل پدرش است؟! اوه پسر، دست و پنجه نرم کردن با چنین فیلمی نهایت جنون است.

فیلم The Northman که به دلیل بیماری همه‌گیر کرونا تولید آن چندی به تعویق افتاد، اکنون برای اکران در سال ۲۰۲۲ برنامه ریزی شده است. در این اثر مورد انتظار بازیگرانی چون الکساندر اسکاشگورد در نقش شاهزاده مورد بحث، املث، به همراه نیکول کیدمن در نقش مادرش، ملکه گودرون، و ایثن هاک در نقش پادشاه کشته شده هورووندیل بازی می‌کنند. همانطور که از اگرز انتظار دارید، این یک فیلم تاریک و تکان دهنده خواهد بود، با صحنه‌های جنگی فراوان، و سکانس‌های احتمالی با خشونت خونین، از جمله صحنه‌ای که اسکاشگورد با دندان‌هایش گلوی کسی را می‌کند. یک کلمه: چنین ایده‌ای جنون آمیزی در اولین اقدام فروخته شد!

Imaginary Friends

۱۰ فیلم دیوانه‌کننده سینما در سال ۲۰۲۲

سوژه دیوانه‌کننده: یک مرد باید جهان را از شر دوستان خیالی خود نجات دهد.

رایان رینولدز علاوه بر اینکه یکی از بامزه‌ترین بازیگران هالیوود است، یکی از شلوغ‌ترین بازیگران نیز می‌باشد. او علاوه بر پروژه آدام، دنباله‌های Deadpool و Free Guy را نیز در دست ساخت دارد، اما احتمالاً جذاب‌ترین پروژه آینده او همین کار است. فیلم Imaginary Friends که به عنوان یک کمدی فانتزی خارق‌العاده توصیف می‌شود، شاهد پیوستن رینولدز به جان کرازینسکی خواهد بود. این پروژه در سال ۲۰۱۹ درگیر یک جنگ مناقصه‌ای بزرگ بین استودیویی بود و بر اساس آن قدرت ستاره‌ای و مفهوم فیلم، سخت نیست که بفهمیم چرا؟!


این فیلم قرار است مردی را دنبال کند که می‌تواند با دوستان خیالی مردم ارتباط برقرار کند، اما در یک پیچ تاریک، او همزمان می‌تواند با کسانی که فراموش شده یا دور ریخته شده‌اند نیز ارتباط برقرار کند. برخی از این دوستان خیالی دوست‌داشتنی در نهایت به سمت تاریکی روی می‌آورند، و بنابراین این بر عهده همان مرد است که جلوی آنها را بگیرد! با بازی، کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی کرازینسکی در کنار رینولدز به عنوان بازیگر و تهیه کننده مشترک، فیلم باید خنده‌دار باشد و ما حتی اشاره نکرده‌ایم که فیبی والر-بریج ستاره Fleabag نیز در آن بازی خواهد کرد. در حال حاضر این اثر برای عرضه در سال ۲۰۲۳ آماده می‌شود، پس به این نسخه توجه کنید.

Dual

سوژه دیوانه‌کننده: پس از زنده ماندن معجزه آسا از یک بیماری لاعلاج، یک زن باید با نسخه کلون خود در یک دوئل تا حد مرگ مبارزه کند.

کارن گیلان، ستاره برجسته Doctor Who عادت دارد پروژه‌های جالبی را انتخاب کند، از Oculus و فرنچایز جومانجی گرفته تا فیلم اکشن Gunpowder Milkshake که امسال از نتفلیکس پخش شد. فیلم آینده او Dual یا «دوگانه» این روند را ادامه می‌دهد؛ این اثر یک تریلر علمی‌تخیلی با مفهوم بالا که در جامعه‌ای آینده‌نگر است که شبیه سازی انسان نه تنها امکان پذیر است، بلکه رایج است. حالا در این بین شخصیت گیلان، سارا، زنی بیمار لاعلاج است که تصمیم می‌گیرد خود را شبیه‌سازی کند تا خانواده‌اش را از درد مرگ نجات دهد. اما پس از آن، در یک پیچیدگی داستانی شایسته ام نایت شیامالان، او به طور معجزه آسایی بیماری خود را شکست می‌دهد و حالا اوضاع متفاوت می‌شود.

ببینید، در این دنیا، هر انسانی که یک کلون ایجاد کند، پس از مدت زمان مشخصی .<منقضی» می‌شود و سارا تنها با یک راه حل در جلوی پایش باقی می‌ماند: مبارزه با کلونش تا سر حد مرگ! با این اوصاف باید منتظر صحنه‌های اکشن جذاب و خشنی با ورژن دو کارن گیلان باشید، و همچنین Dual با مفهوم خلاقانه‌اش و بازیگران مکمل قوی از جمله آرون پل و جسی آیزنبرگ این پتانسیل را دارد که یکی از آن فیلم‌های کوچکی باشد که در دنیا طوفان به‌پا می‌کند. لازم به ذکر است که اولین نمایش این اثر برای ساندنس ۲۰۲۲ برنامه ریزی شده است.

Samaritan

۱۰ فیلم دیوانه‌کننده سینما در سال ۲۰۲۲

سوژه دیوانه‌کننده: سیلوستر استالونه یک ابرقهرمان بازنشسته در این اکشن مهیج وحشیانه و خونین است.

شما فکر می‌کنید که سیلوستر استالونه در سن ۷۵ سالگی شروع به کند کردن اوضاع کاری خود می‌کند. با این حال، همانطور که خروجی فعلی او نشان می‌دهد، این بازیگر هر کاری انجام می‌دهد جز نشستن در خانه و بازنشستگی حرفه‌ای. با وجود اینکه استالونه امسال نقش شیرین کینگ شارک را به کارنامه خود اضافه کرد و سال آینده نیز در فیلم‌های مورد انتظاز «Expendables ۴» و حتی «Guardians Of The Galaxy ۳» نقش خواهد داشت، اما ممکن است Samaritan هیجان‌انگیزترین پروژه‌ای باشد که او در حال حاضر در کارنامه خود دارد.

اما کارگردانی این اثر بر دوش جولیوس اوری است که چند سال پیش فیلم خوش‌ساخت «Overlord» را بر پرده سینماها داشت. به گفته این فیلمساز Samaritan برداشتی بسیار متفاوت از ژانر ابرقهرمانی ارائه می‌دهد، این فیلم با تمرکز بر شخصیت استنلی کومینسکی فوق‌العاده قدرتمند با بازی استالونه، زندگی او را پس از یک رویداد غم انگیز چندین دهه بعد در دوران بازنشستگی دنبال می‌کند.

از طرفی اکشن موجود در فیلم به‌عنوان «استخوان‌خراش و فک‌انداز» توصیف شده است، که آن را بسیار دور از سرگرمی‌های خانوادگی MCU قرار می‌دهد. بنابراین تماشای صورت ویران شده استالونه همیشه زمان خوبی برای مخاطب است، اما گرفتن اکشن خونین با دادن قدرت‌های فوق‌العاده به او مطمئناً Samaritan را به یکی از دیوانه‌ترین فیلم‌های او در دهه‌های اخیر تبدیل می‌کند.

Renfield

۱۰ فیلم دیوانه‌کننده سینما در سال ۲۰۲۲

سوژه دیوانه‌کننده: نیکلاس کیج در نقش دراکولا.

حضور نیکلاس کیج در نقش دراکولا؛ ما فقط می‌توانیم همین جا توقف کنیم، درست است؟ آیا نیاز به دانستن بیشتر دارید؟ تماشای نیکلاس کیج که حیرت و جنون خود که علامت تجاری بازی اوست را به دراکولا می‌آورد، خودش نهایت جنون و دیوانگی است. با این اوصاف رنفیلد در حال حاضر در یونیورسال در حال گذراندن مراحل تولید است. این فیلم با طرح داستانی اصلی از رابرت کرکمن، خالق The Walking Dead، و فیلمنامه‌ای از رایان ریدلی از نویسندگان Rick And Morty در حال توسعه است. در این فیلم نیکلاس هولت نقش شخصیت اصلی را بازی می‌کند که اساساً شریک دراکولا است و کریس مک‌کی، کارگردان فیلم The LEGO Batman Movie نیز هدایت این پروژه مورد انتظاز را بر عهده دارد.

با وجود تمام این موارد، نکته شاخص فیلم نیکلاس کیج است؛ این مرد در ده سال گذشته هیچ کاری جز فیلم‌های مستقل عجیب و غریب انجام نداده است، بنابراین تماشای او در یک فیلم استودیویی بزرگ بعد از چند سال می‌تواند دیدنی باشد. و با توجه به اینکه رنفیلد قرار است لحن کمدی داشته باشد، صحنه برای رفتن کیج به سمت اجرای دیوانه‌کننده «فوول کیج» آماده شده است. به‌علاوه، اگر نقش قبلی او در فیلم «Vampire’s Kiss» در سال ۱۹۸۹ نشانه‌ای برای این اثر باشد، رنفیلد می‌تواند به بهترین نقش آفرینی در زندگی حرفه‌ای کیج تبدیل شود.

Cocaine Bear

سوژه دیوانه‌کننده: یک خرس سیاه ۷۰ پوند (چیزی نزدیک به ۳۱ کیلوگرم) کوکائین مصرف می‌کند.

باور کنید یا نه، اما در واقع فیلمی به نام «خرس کوکائین» ساخته می‌شود. فقط اجازه دهید برای یک لحظه غرق در اصل ماجرا شوید. اما چرا؟ چون حتی عجیب تر از آن، این است که ایده به خودی خود از ذهن یک فیلمنامه نویس دیوانه نیامده است، بلکه این ایده بر اساس یک داستان واقعی از سال ۱۹۸۵ است. در دسامبر همان سال، نیویورک تایمز گزارش داد که یک خرس سیاه ۱۷۵ پوندی پس از خوردن ۴۰ ظرف پلاستیکی پُر از کوکائین بر اثر مصرف بیش از حد دارو جان خود را از دست داده است. این کوکائین توسط یک قاچاقچی محکوم به حمل مواد مخدر که در حین چتربازی تلاش می‌کرد بار خود را سبک کند از هواپیما به بیرون انداخته شده بود.

حالا بیش از ۳۰ سال بعد، این رویداد بعید به فیلمنامه‌ای تبدیل شد که به زودی توسط یونیورسال به فیلم تبدیل خواهد شد. فیل لرد و کریس میلر، کارگردان‌های جامپ استریت/فیلم لگو، و الیزابت بنکس این اثر را تهیه و کارگردانی کرده‌اند. به دلایل نامعلومی، جزئیات دقیق داستان فیلم مخفی نگه داشته می‌شود، اما با تأثیر لرد و میلر، انتظار می‌رود که Cocaine Bear یک سفر هیجان‌انگیز خنده‌دار و پرهیجان باشد که تا حد ممکن با مفهوم خود مخاطب را سرگرم‌کند.

The Unbearable Weight Of Massive Talent

۱۰ فیلم دیوانه‌کننده سینما در سال ۲۰۲۲

سوژه دیوانه‌کننده: نیکلاس کیج نقش نیکلاس کیج را بازی می‌کند، یک هنرپیشه شسته و رفته که مجبور می‌شود یک سوپر طرفدار نیکلاس کیج (و ارباب مواد مخدر) را از بین ببرد.

درست زمانی که فکر می‌کردید نیکلاس کیج نمی‌تواند در اندازه‌گیری غیرمعمول از خودش پیشی بگیرد، فیلم «وزن غیرقابل تحمل استعداد عظیم» در راه است. نیکلاس کیج در این فیلم نقش یک نسخه تخیلی از خودش را بازی می‌کند، بازیگری خلاقانه که به مقداری پول نیاز دارد. بنابراین، او پیشنهاد یک میلیون دلاری برای شرکت در جشن تولد یک سوپر فن مکزیکی را می‌پذیرد، اما وقتی اوضاع به شکل غیرمنتظره‌ای تغییر می‌کند، کیج باید نسخه‌های متفاوتی از نمادین‌ترین شخصیت‌های فیلمش شود و ناامیدانه تلاش می‌کند خانواده‌اش را از یک موقعیت خطرناک نجات دهد.

پیش فرض کاملاً مضحک است، و اگرچه فیلم ممکن است عالی یا حتی خوب هم نباشد، یک چیز مسلم است: این اثر دیوانه‌کننده خواهد بود. خود نیکلاس کیج پیرامون فیلم گفته است که یک اجرای روانی کننده را انجام داده که خودش از دیدن آن فراری است، بنابراین اگر کیج نمی‌تواند سطح دیوانه‌وار کیج این فیلم را تحمل کند، پس همه ما درگیر یک رفتار دیوانه‌کننده واقعی هستیم.

منبع: ویجیاتو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس