ماجرای حقوق ۱۸۴ میلیون تومانی در قوه‌قضائیه چیست؟

مدیرکل امور اداری کارگزینی قوه قضائیه درباره دریافت حقوق نجومی یکی از کارکنان این قوه گفت: معوقات ۱۳ ماه یکی از پرسنل به صورت یک‌جا پرداخت شده است.

به گزارش مشرق، برزویی، مدیرکل امور اداری کارگزینی قوه قضائیه در برنامه "صبح بخیر ایران" درباره ادعای مطرح شده درباره دریافتی کارکنان قوه قضائیه از سوی سازمان اداری و استخدامی اظهار کرد: ادعای دریافت حقوق ۱۸۴ میلیون تومانی در قوه قضائیه در حالی از سوی سازمان اداری استخدامی مطرح می‌شود که آمار ارائه شده ایراد شکلی و ماهوی دارد.

ببینید:

فیلم/ ماجرای فیش حقوقی ١٠٠ میلیونی در قوه‌قضاییه

وی با بیان اینکه زمانی که مبنای محاسبات اشتباه باشد قطعاً خروجی و نتیجه نیز اشتباه خواهد بود، عنوان کرد: حقوق و مزایا هر چیزی است که در حکم کارگزینی وجود دارد و مطابق فیش پرداخت می‌شود و از طریق خزانه هر ماه استمرار دارد.

برزویی گفت: درآمدهای اتفاقی و معوقات، جزو حقوق و مزایا محسوب نمی‌شود. مشکل اینجاست که در سازمان اداری و استخدامی برای طرح این عدد به هیچ چیز استناد نشده ‌است. مبلغی که در اینجا اشاره شده، پرداختی مزایای معوق مانده مربوط به یک سال گذشته یکی از پرسنل است؛ به‌عبارت دیگر پرداختی ۱۳ ماه یک پرسنل که به‌لحاظ مشکلات گوناگون به‌صورت یک‌جا پرداخت شده است؛ اما سازمان اداری و استخدامی آن را به‌عنوان میانگین پرداختی عنوان کرده‌ است.

مدیر کل امور اداری کارگزینی قوه قضائیه تصریح کرد: در یکی دیگر از فیش‌های حقوقی که مربوط به یک قاضی است، پرداختی آن در یک ماه ۱۱۰ میلیون تومان بود که ۹۵ میلیون تومان آن سایر معوقات بوده ‌است.

وی اظهار کرد: شاید باورپذیر نباشد که حقوق ۵۰ درصد از پرسنل و شاغلین زیر ۷ میلیون تومان است و ۳۶ درصد از همکاران بین ۷ تا ۹ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند.

برزویی با بیان اینکه ۹۱۲ نفر از قضات عالی‌رتبه حق قانونی خود را دریافت نمی‌کنند، اظهار کرد: یکی دیگر از کسانی که مسئولان نسبت به حقوق وی اعتراض داشتند، مدیر عالیرتبه یکی از سازمان‌های وابسته به قوه قضائیه است و حقوق دریافتی این همکار ما ۱۴ میلیون تومان است که پزشک است و ۸ ماه هم حقوق معوقه دارد!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    9 0
    این شخص کی بود که معوقات یک سالش شده ۱۸۴ میلیون تومان! چیکار میکرد که میانگین معوقات ماهبانه اش بیش از ۱۴ میلیون تدر هر ماه بوده. کل حقوقم رو ظرف یکسال یکسال گذشته تاکنون جمع زدم.شده ۱۷ میلیون تومان
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    12 0
    اخه کجا ۸ماه به کارمندی حقوق داده نمیشه که جمع بشه معوقه بشه .فساد و بی عدالتی رو جمع کنین قانون نداره چرا این مملکت
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    7 0
    وقتی رو میشه، میگن معوقه بوده.
  • محمد جوادی IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    0 0
    حق با شماست اکثرا این اتفاق میافتد ملت فهیم ایران هم خوب می فهمند که به خاطر بعضی مشکلات چنین رخ دادی معمول هست. حال بماند که این اتفاق برای دانه درشت ها بیشتر رخ می دهد همین چند ماه پیش حق اولاد بنده را کم کرده بودند مثال از این واضح تر فقط تناسب رقم و عدد را بنگرید و حال کنید
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    1 1
    عذر بدتر از گناه نیارید لطفا. گرفتید خوردید رفتید. نوش جانتان. خواهشا اینقد فک نکنید مردم یونجه می خورن.
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    1 1
    چه جالب این یارو فکر می کنه با په په طرفه و مخاطبینش هیچی حالیشون نیست!!!
  • از شهرستان سراب IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    1 1
    اون معوقات شامل حقوق نبوده بلکه شامل پاداش و عیدی و اضافه کاری و حق اولاد و سایر مزایا بوده بنده خودم فیش حقوقی یک بازپرس رو پارسال دیدم میزان حقوقش چند برابر میزان گفته شماست این چیزهاتبعیضها رو نظام و انقلاب قبول نمیکنه قوه قضائیه باید حامی مستضعفین باشه و شفاف سازی بکنه
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    0 0
    ای خدا بچه هامون با چ بد بختی درس خوندن راضی به کار در جایی که ۳ تومان حقوق بده اما نیست بالیسانس الهیات حاضر به انتظامات درب دادگاه است اونم نیست
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
    0 0
    اتفاقا باید حقوق یک قاضی تحصیلکرده حقوق با تجربه و متخصص و کارآمد باید بالا باشد منتهی یک قاضی با این مشخصات!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس