کد خبر 1312952
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۷
چرا آزادکار مدال‌آور ایران در 2 وزن کشتی گرفت؟/گلیج: بچه‌های ملی معیار سنجش قرارداد هستند

آزادکار ۹۷ کیلوگرم کشورمان گفت: با نظر کادر فنی در مسابقات لیگ در ۲ وزن کشتی گرفتم اما برنامه‌ای برای تغییر وزن ندارم.

به گزارش مشرق، مجتبی گلیج درباره حضورش در لیگ کشتی و اینکه در ۲ وزن ۱۲۵ و ۹۷ کیلوگرم روی تشک رفت و آیا برنامه‌ای برای تغییر وزن دارد، عنوان کرد: بعد از مسابقات جهانی در لیگ شرکت کردم و با ۶۰-۷۰ درصد آمادگی مبارزه کردم. من همچنان در ۹۷ کیلوگرم کشتی می‌گیرم. در مسابقات لیگ هم آقای یزدانی تصمیم گرفت در ۱۲۵ کیلو مسابقه بدهم تا برای فینال آماده باشم. در فینال هم مقابل محمدحسین محمدیان کشتی گرفتم که از کشتی‌گیران خوب کشورمان است. وزن عادی من ۱۰۱-۱۰۲ کیلوگرم است به همین دلیل مشکلی برای مبارزه در ۹۷ کیلو ندارم.

آزادکار ۹۷ کیلوگرم کشورمان درباره عصبانیتی که در مبارزه با محمدیان داشت و اینکه بعد از چلنج نتیجه را واگذار کرد، گفت: این تصمیمی است که داوران گرفتند و امیدوارم اشتباه نکرده باشند. زیاد هم به این موضوع اعتراض ندارم. 

ملی‌پوش کشتی آزاد با اشاره به سطح بالای لیگ، خاطرنشان کرد: لیگ امسال خیلی خوب بود و سطح مسابقات هم بالا. کشتی‌گیران پخش شده بودند و خارجی‌ها هم حضور داشتند به همین دلیل رقابت سنگینی بین تیم‌ها وجود داشت. لیگ ما سال به سال بهتر می‌شود و در اینجا باید از آقای دبیر تشکر کنم که پیگیر برگزاری لیگ بود. وقتی تیم‌هایی قوی با شرایط مالی خوب در لیگ شرکت می‌کنند، وضعیت کشتی سال به سال بهتر می‌شود و قراردادها بالاتر می‌رود. 

بیشتر بخوانید:

قهرمانی شاگردان یزدانی در لیگ کشتی آزاد/ شکست گلیج و نایب قهرمان المپیک

دارنده مدال برنز مسابقات جهانی نروژ با بیان اینکه امسال در ۲ تیم کشتی گرفت، یادآور شد: من در مرحله مقدماتی با تیم ستارگان قرارداد بستم که به صورت تک کشتی قرارداد داشتم اما وضعیت نسبت به سال گذشته بهتر بود و امیدوارم سالهای آینده مبالغ به ۶۰۰-۷۰۰ میلیون تومان برسد، البته این مبلغ هم پول زیادی نیست و حق بچه‌های کشتی بیش از این است اما همین که کشتی احیا می‌شود خدا را شاکریم و امیدوارم با درایت رئیس فدراسیون در سالهای آینده مبلغ قراردادها هم بیشتر شود. بچه‌های تیم ملی باید قدر خود را بدانند چرا که آنها معیار سنجش هستند. هرچه مبلغ قرارداد این کشتی‌گیران بالا برود به نسبت آن بقیه هم بهتر پول می‌گیرند.

گلیج همچنین درباره برگزاری اردوی تیم ملی آزاد کشورمان در عراق، گفت: من هم اعزام می‌شود و پس از آن در مسابقه دوستانه آمریکا شرکت می‌کنم. بعد از آمریکا در نظر دارم در چرخه انتخابی اعلام شده و مسابقات جام تختی شرکت کنم. امیدوارم امسال هم شایستگی این را داشته باشم که دوبنده ملی را بپوشم. 

وی در پاسخ به این سوال که برخی از کشتی‌گیران برای شرکت در لیگ قرارداد بستند اما مسابقه ندادند، تصریح کرد: کسی که تعهد می‌دهد اما کشتی نمی‌گیرد بحثی جدا دارد و زمانی که ورزشکار آسیب می‌بیند هم بحثی جداست. کمیته انضباطی هم می‌تواند در این خصوص تصمیم بگیرد اما اگر کشتی‌گیر آسیب دیده باشد دیگر نمی‌توان کاری کرد چون ممکن است با انجام مسابقه آسیب دیدگی او بیشتر شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پارسا IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    0 1
    چند تا رو هم برد تو ۱۲۵

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس