کد خبر 1298103
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷
برنامه ویژه ژاپن برای توسعه گردشگری در آسیای مرکزی

وزارت امور خارجه و اتحادیه آژانس های گردشگری ژاپن در چارچوب دیالوگ «آسیای مرکزی و ژاپن» با هدف آشنایی پتانسیل گردشگری کشورهای آسیای مرکزی نشست ویدئویی برگزار کردند.

به گزارش مشرق، اتحادیه آژانس‌های گردشگری ژاپن در چارچوب دیالوگ «آسیای مرکزی و ژاپن» با هدف آشنایی پتانسیل گردشگری کشورهای آسیای مرکزی نشستی برگزار کرد.

در این مراسم نمایندگان بیش از ۵۰۰ شرکت گردشگری ژاپن حضور پیدا کردند.

کارمندان سفارتخانه‌های کشورهای آسیای مرکزی در «توکیو» گزارشی در مورد امکانات و ابعاد جدید در زمینه گردشگری را در اختیار نمایندگان ژاپن قرار دادند.

«تاداشی شیمورا» رئیس اتحادیه آژانس‌های گردشگری ژاپن در این نشست ویدئویی گفت: کشورهای آسیای مرکزی از پتانسیل غنی گردشگری برخوردار هستند و در سال‌های اخیر در ژاپن علاقمندی به کشورهای این منطقه افزایش یافته است.

«یوشینوری تاکدا» رئیس بخش همکاری‌ها با کشورهای آسیای مرکزی  وزارت امور خارجه ژاپن با اشاره به اینکه همکاری‌های متقابل در زمینه گردشگری در چارچوب دیالوگ «آسیای مرکزی و ژاپن» گسترش می‌یابد، افزود: دستگاه سیاست خارجه ژاپن آماده تحکیم روابط متقابل با کشورهای منطقه در این مسیر است.  

همچنین اعلام شد که با توجه به سی‌امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین ژاپن و کشورهای آسیای مرکزی در سال ۲۰۲۲ میلادی برنامه ریزی می‌شود، مراسم‌هایی مبنی بر آشنایی با فرهنگ‌ها و پتانسیل گردشگری کشورهای منطقه از جمله ازبکستان برگزار شود.

در مراسم رونمایی پتانسیل گردشگری ازبکستان، برای اصلاحات گسترده در دست انجام در زمینه توسعه گردشگری در این کشور، شرایط مناسب ایجاد شده برای گردشگران خارجی و همچنین اقدامات جهت تامین تردد ایمن گردشگران در کشور در شرایط پاندمی کروناویروس توجه شد.

همچنین گزارشی در مورد زیربناهای گردشگری جدید، مناطق گردشگری در روستاهای ازبکستان در اختیار نمایندگان شرکت‌های گردشگری ژاپن قرار گرفت.

شرکت کنندگان به آثار بودایی توجه خاص نشان دادند و با اقدامات انجام شده توسط باستانشناسان ژاپن در ازبکستان آشنا شدند.  

طرف ازبکی از نمایندگان شرکت‌های گردشگری ژاپن برای حضور در سازماندهی برنامه‌های چارتر  توسط سفارت ازبکستان در «توکیو» و شرکت هواپیمایی «ازبکستان ایرویز» در سال آینده دعوت کرد.

نمایندگی دیپلماسی ازبکستان آمادگی خود را برای همکاری جهت سازماندهی سفرهای گردشگری به این کشور ابراز داشت.

هم اکنون در ازبکستان ۱۷ شرکت مشترک با سرمایه سرمایه گذاران ژاپنی در زمینه‌های نفت و گاز، پتروشیمی، تولید تجهیزات انرژی، ماشین سازی، ارایه خدمات حمل و نقلی- لجستیکی، عملیات بازرگانی، گردشگری و دیگر فعالیت می‌کنند.  

ژاپن استقلال ازبکستان‌ را در تاریخ ۲۸ دسامبر سال ۱۹۹۱ میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ ۲۶ ژانویه سال ۱۹۹۲ میلادی بین این دو کشور روابط سیاسی برقرار شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس