افسر عالیرتبه صهیونیست: احتمال انتفاضه مناطق ۱۹۴۸ وجود دارد

یکی از افسران عالیرتبه اسرائیلی نسبت به انتفاضه فلسطینیان مناطق ۱۹۴۸ هشدار داده و آن را بدترین سناریوی مورد انتظار اسرائیل توصیف کرد.

به گزارش مشرق، دورون ماسا در یادداشتی که در روزنامه یسرائیل هیوم منتشر کرد خبرداد، سلسله عملیات اخیر در کرانه باختری و قدس به جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی مرتبط نبوده و مجریان تمامی عملیات اخیر هیچ ارتباط تشکیلاتی با گروه های فلسطینی ندارند.

به گفته این عضو سابق سرویس اطلاعات داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) جوانان فلسطینی دست به عملیات نامنظم می‌زنند، عملیات به شکل ابتدایی انجام می‌شود از اینرو  امکان جلوگیری از وقوع آنها بسیار ضعیف است.

به اعتراف این افسر سابق امنیتی: روز به روز کانون‌های عملیات ضد اسرائیلی افزایش پیدا می‌کنند و همین امر باعث شده است تا نهادهای امنیتی به فکر تجدید نظر در نحوه تقابل با این کانون باشند.

به اعتقاد این کارشناس به دلیل آن که یک پشتوانه بزرگ در جامعه حامی این نوع عملیات است، امکان توقف این نوع عمیات وجود ندارد.

او بدترین سناریوی ممکن را قوت گرفتن احتمال وقوع انتفاضه در مناطق ۱۹۴۸ دانست و تاکید کرد مشکل ما فقط به کرانه باختری و مناطق تحت کنترل تشکیلات خودگردان باز نمی‌گردد، بلکه ما با معضلی به نام انتفاضه در مناطق ۱۹۴۸ هم مواجه هستیم.

براساس ارزیابی این عضو سابق شاباک، تشنج در نوار غزه محاصره شده و هرج و مرج در کرانه باختری که تحت حاکمیت تشکیلات خودگردان است به تدریج در حال سرایت به دیگر مناطق جغرافیایی (فلسطین اشغالی) است امری که می‌تواند ثبات امنیتی اسرائیل را در این مناطق تحت الشعاع خود قرار دهد.

او تاکید کرد بدترین خبر برای اسرائیل شعله ور شدن انتفاضه در میان عرب‌های مناطق ۱۹۴۸ است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    1 1
    ما رو سَنَنَ!!!!!!!!!!!!!!!!!..............

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس