کاهش وابستگی به درآمدهای غیر پایدار در بودجه ۱۴۰۱ /افزایش اتکا به درآمدهای مالیاتی و گمرکی

رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس، گفت: عدد ۹۶۳ میلیارد تومانی که نهاد ریاست جمهوری در بودجه ۱۴۰۱ سهم دارد ۷۰۰ میلیارد تومان آن برای خدمات است.

به گزارش مشرق، محسن زنگنه، رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس شورای اسلامی، در رابطه با افزایش بودجه نهاد ریاست جمهوری، اظهار داشت: بودجه نهاد ریاست جمهوری از۵۰۰ میلیارد تومان به ۹۶۳ میلیارد تومان رسیده است که از این عدد بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان اختصاص دارد به برنامه های نهاد ریاست جمهوری مثلاً خدمات یکپارچه دولت نیز در این ردیف بودجه دیده شده است.

بیشتربخوانید:

جزئیات بودجه میلیاردی کاداستر

وی ادامه داد: از عدد هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان که حدود ۹۶۳ میلیارد تومان آن مخصوص نهاد ریاست جمهوری است مابقی آن که حدود ۴۶۴ میلیارد تومان است برای دستگاههای دیگر دیده شده است که در این ردیف بودجه آمده است.

رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس، گفت: از این رو از عدد ۹۶۳ میلیارد تومانی که نهاد ریاست جمهوری در بودجه ۱۴۰۱ سهم دارد ۷۰۰ میلیارد تومان آن برای خدمات است و حدود ۲۰۰ میلیارد تومان آن برای حقوق و دستمزد کارکنان نهاد ریاست  جمهوری است فلذا با تجمیع ردیف های بودجه در یک ردیف این عدد به یک رقم بزرگ تبدیل شده است.

زنگنه تصریح کرد: مثلاً برخی از برنامه‌هایی که برای دولت مهم بوده است شخص رئیس جمهور آنها را به دفتر خود واگذار کرده است از این رو ردیف بودجه‌ای که برای آن برنامه ها در سایر وزارتخانه ها در نظر گرفته شده بود حذف و تحت نظر نهاد ریاست جمهوری تعریف شده است.

وی افزود: رقم دستمزد کارکنان نهاد ریاست جمهوری نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته است به جز همان افزایش ۱۰ درصدی که برای همه کارمندان و کارکنان دولت در نظر گرفته شده است پس رقم ۲۰۰ میلیارد تومان تغییر چندانی نسبت به سال گذشته نداشته است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بیان داشت: امسال در مجموع تمام هزینه‌های عمومی دولت ۵ درصد افزایش یافته است اما و اگر حقوق و دستمزد که ۱۰ درصداست حدود ۶۸۰ میلیارد از ۱۳۰۰ میلیارد تومان کسر شود در مجموع دولت هزینه های جاری خود را کاهش داده است و هیچ افزایش نداشته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس