کد خبر 1312495
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹
پیروزی پورتو و اولین نیمکت نشینی طارمی/ آقای گلی دورتر می‌شود!

در شبی که مهدی طارمی نخستین بار در این فصل نیمکت نشین شد، تیم پورتو برابر براگا به پیروزی رسید. سرمربی پورتو می‌گوید با این کار قصد نداشته به طارمی شوک بدهد.

به گزارش مشرق، تیم فوتبال پورتو در چارچوب هفته چهاردهم لیگ پرتغال شب گذشته به مصاف براگا رفت و با یک گل به پیروزی رسید. تک گل تیم پورتو را «لوییس دیاز» مهاجم کلمبیایی به ثمر رساند تا یاران طارمی با کسب این سه امتیاز ارزشمند، به صدرنشینی خود در لیگ پرتغال ادامه بدهند.

اتفاق ویژه این بازی اما نیمکت نشینی مهدی طارمی مهاجم ایرانی بود. طارمی که پیش از این مسابقه در هشت بازی موفق به گلزنی نشده بود برای نخستین بار در این فصل، در ترکیب اصلی پورتو قرار نگرفت.

سرمربی پورتو تصمیم گرفت طارمی را در نیمه دوم و از دقیقه ۶۹ به میدان بفرستد اما مهاجم ایران بازهم در گلزنی ناکام ماند تا طلسم گل نزدن‌هایش به ۹ بازی برسد.

بیشتر بخوانید:

مشکل طارمی و اسکوچیچ حل شد؟

پورتو با این برد ۳۸ امتیازی شد تا بالاتر از اسپورتینگ لیسبون و بنفیکا همچنان در صدر جدول باشد.

«سرجیو کونسیسائو» سرمربی پورتو در پایان این مسابقه درباره نیمکت نشینی مهدی طارمی توضیحاتی داد. وی این تصمیم را مربوط به برنامه‌هایتیمش دانست و گفت: باتوجه به استراتژی تیم، گزینه ما این بود که با بازیکنان متفاوتی بازی کنیم. چیزی که از طارمی خواستیم این بود که وقتی به زمین می‌رود، قدرت تیم را بیشتر کند.

سرمربی پورتو در پاسخ به این سئوال که آیا قصد داشته است به طارمی با نیمکت نشینی شوک بدهد؟ گفت: خیر؛ این یک استراتژی عادی و نرمال است. به نظرم ۱۱ بازیکنی که وارد زمین شدند، بیشترین اطمینان را به من می‌دادند. داشتن سایر بازیکنان روی نیمکت همیشه در دسترس است.

طارمی در حال حاضر در جدول گلزنان لیگ پرتغال هم شرایط مطلوبی ندارد. او در حال حاضر در این جدول ۷ گُله است و سایر بازیکنان از او پیشی گرفته‌اند.

در پایان هفته چهاردهم، لوئیس دیاز از پورتو و «داروین» مهاجم بنفیکا با ۱۱ گل در صدر جدول گلزنان قرار دارند و دو بازیکن ۹ گُله هم بالاتر از طارمی هستند.

پیروزی پورتو و اولین نیمکت نشینی طارمی/ آقای گلی دورتر می‌شود!

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس