آمریکا در حال ایجاد یک ائتلاف دیجیتال مانند ناتو است

یوری اوریانوف طی سخنانی گفت که ایالات متحده در واقع پایه‌هایی را برای ائتلاف دیجیتالی مانند ناتو ایجاد می‌کند که در آن کشورهای عضو از حق تصمیم‌گیری محروم خواهند شد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «یوری اوریانوف» معاون اول دبیر شورای امنیت روسیه در گفتگو با نشریه «روسیسایکایا گازتا» گفت که ایالات متحده در واقع پایه‌هایی را برای ائتلاف دیجیتالی مانند ناتو ایجاد می‌کند که در آن کشورهای عضو از حق تصمیم‌گیری محروم خواهند شد.

این مقام ارشد دولت روسیه همچنین با اشاره به اینکه شرکت کنندگان در اجلاس سران برای دموکراسی به رهبری ایالات متحده در مورد فناوری‌های پیشرفته "به تفصیل بحث کردند"، تاکید کرد: موضوع خیلی ساده است: اگر می‌خواهید کاخ سفید کشور شما را به عنوان کشوری دموکراتیک به رسمیت بشناسد، چنین استانداردهایی در فناوری خود به کار ببرید تا ایالات متحده بتواند به راحتی از دموکراسی شما دفاع کند، مثلاً با تأثیرگذاری بر انتخابات در کشور شما یا کنترل رسانه‌های کشورتان.

وی افزود: در واقع، پایه‌های یک اتحاد دیجیتالی مانند ناتو در حال ایجاد است؛ جایی که حق تصمیم‌گیری از دولت‌های مستقل گرفته می‌شود و به شرکت‌کنندگان دستور داده می‌شود قوانینی را که گوگل، اپل یا آمازون برای آنها می‌نویسند، رعایت کنند و در چنین وضعیتی، شما به اصطلاح دموکراسی استاندارد آمریکایی را در بر گرفته‌اید.

اوریانوف گفت: ایالات متحده آگاه است که دوره کوتاه هژمونی آمریکا پس از جنگ سرد به ناچار به پایان می‌رسد.

وی افزود: سلطه نظامی آمریکا در جهان دیگر مطلق نیست، در بسیاری از زمینه‌ها آمریکا مجبور است برای رسیدن به روسیه و چین تلاش کند… واشنگتن به تدریج نفوذ اقتصادی خود را نیز از دست می‌دهد.

اوریانوف گفت: در صحنه سیاست جهانی، واشنگتن دیگر حتی توسط شرکای استراتژیک جداگانه ایالات متحده، به عنوان حقیقت مطلق دیده نمی‌شود؛ چه رسد به سایر بازیگران.

لازم به ذکر است، نشست مجازی برای دموکراسی این هفته توسط واشنگتن برپا شد و بیش از ۱۰۰ کشور در آن شرکت کردند. روسیه و چین به این نشست دعوت نشدند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس