کد خبر 1311953
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۱
زلزله ۴.۶ ریشتری خانوک کرمان خسارتی نداشت

مدیرعامل هلال احمر استان کرمان گفت: تاکنون از زمین لرزه ۴.۶ ریشتری خانوک کرمان خسارت جانی و مالی گزارش نشده است.

به گزارش مشرق، رضا فلاح مدیرعامل هلال احمر استان کرمان، با اشاره به اینکه ساعت ۲۲:۲۶ امشب زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۶ ریشتر در عمق ۸ کیلومتری زمین حوالی خانوک در شمال استان کرمان را لرزاند.

وی از اعزام چهار تیم ارزیاب و اعضای خانه‌های هلال به کانون زلزله خبر داد و گفت: طبق گزارش‌های دریافتی تاکنون این زمین لرزه خسارت جانی و مالی نداشته است.

مدیرعامل هلال احمر استان کرمان با بیان اینکه این تیم‌ها همچنان در حال ارزیابی منطقه هستند افزود: ۲ تیم ارزیاب هلال احمر شهرستان زرند و خانه هلال خانوک جهت ارزیابی به محل حادثه اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه در لحظات اولیه این حادثه اعضای داوطلب خانه هلال در منطقه خانوک به محل حادثه اعزام شدند، افزود: با راه‌اندازی خانه‌های هلال و آموزش مردم بومی، سعی کردیم در اولین لحظات حادثه از توان و ظرفیت این نیروهای آموزش دیده در حوادث بهره‌مند شویم.

فلاح با اشاره به اعلام هشدارهای ستاد بحران استانداری در مناطق حادثه خیز خاطرنشان کرد: آموزش همگانی آحاد جامعه به ویژه مناطق روستایی و حاشیه شهرها از طریق خانه‌های هلال؛ آمادگی و تاب آوری مردم را در مناطق حادثه‌خیز افزایش می‌دهد.

به گزارش مشرق، عصر امروز زمین لرزه ای با قدرت ۴ ریشتر حوالی یزدان شهر در شهرستان زرند به وقوع پیوسته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس