.

در یک عمل سخت و طاقت فرسا که ۲ ساعت و ۱۵ دقیقه به طول انجامید، توده ای شکمی و خوش خیم به وزن ۲۳ کیلوگرم از بدن یک بیمار ۲۹ ساله در بیمارستان دولتی شهید رهنمون یزد خارج شد.

به گزارش مشرق، دکتر محسن دهقان، جراح این بیمار گفت: همراهان این بیمار گفته بودند توده خارج شده، سال ها در شکم «امان الله» وجود داشته بطوری که از پنج سالگی از وجود آن آگاه بوده است ولی به دلیل ناتوانی مالی و نبود پزشک متخصص در منطقه زندگی اش تاکنون مراجعه نکرده تا اینکه همسایه مهربان این مرد زاهدانی، با جمع آوری مبالغ لازم، او را برای انجام عمل به یزد می‌آورد.

دکتر دهقانی در ادامه افزود: پس از ویزیت اولیه بیمار، متوجه توده ای شکمی شدم و تصمیم گرفته شد تا وی عمل شود، به همین منظور با کمک ۲ پزشک جراح حاذق وارد اتاق عمل شدیم و پس از بیهوشی بیمار، عمل را آغاز کردیم.

این جراح ادامه داد: در ابتدا فکر نمی‌کردیم این توده، وزنی معادل ۲۳ کیلوگرم داشته‌ باشد، لذا در حین عمل با سختی های فراوانی روبرو شدیم، چرا که توده به شدت به عروق درونی نزدیک بود و احتمال آسیب به عروق باعث شد تا عمل ۲ ساعت و ۱۵ دقیقه زمان ببرد و پس از خروج آن و وزن کردن، تمامی کادر اتاق عمل در بهت و حیرت فرو رفتند.

بیمار هم اکنون‌ در ICU بستری و وضعیت وی پایدار است و به زودی به بخش منتقل خواهد شد و ۲ روز دیگر نیز مرخص می شود.

توده ۲۳کیلوگرمی از شکم یک بیمار در یزد خارج شد +عکس

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    5 0
    اگه توده این بوده، هیکل طرف چقدر بوده الله اعلم.
  • IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    8 0
    خدا خیر به همسایه هاشون بده که کمک کردند از همچین بلایی خلاص شوند
  • IR ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    8 0
    خدا خیرتون بده واقعا وخسته نباشید وباعث افتخارکشوراسلامی مان هستید چنین پزشکان موفق ودل سوزی،واین که چطورباچنین توده ی سنگینی زندگی می کرده23 کیلونصف وزن من هم کمی بیش ترباید توکتاب گنیس ثبت بشه وتا به حال چنین چیزی نشنیدم ودرود برچنین همسایه ای که ثواب دنیاوآخرت را بااین کارنیک برای خود خریدیدآحسنت..
  • لوییز IR ۰۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    7 0
    اون بیمار چه سختی میکشیده. ۲۳ ‌کیلیو خیلیههه خدارو شکر راحت شد
  • حسن IR ۰۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    6 0
    دست مریزاد دکتر
  • یه مامان با حال IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    5 0
    این توده براثر چی تو بدنش به وجود اومده درهر صورت ان شاءالله سلامت باشن، سلامتی بزرگترین نعمت خداست.
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    3 0
    معمولا چنین توده های شکمی جنین دوقلویی هست که درون شکم مادر توسط جنین دیگر جذب میشه ولی در مواردی این جذب به شکل کامل صورت نمی گیره و جنین جذب شده به شکل انگلی در بدن قل دوم زنده میمونه و به رشد خودش ادامه میده موارد این چنینی در هند و چین هم قبلا خبرش رو خوندم ولی نکته ای که هست اینه که استان سیستان و بلوچستان به شدت از عدم عدالت درمانی رنج می بره چرا که این بنده خدا ناچار شد برای درمان درد خودش از زاهدان به یزد بره باید وزارت بهداشت تدابیری بیندیشه تا حداقل در کوتاه مدت تخصص های پزشکی که در این استان وجود نداره به صورت دوره ای هم که شده در مقاطعی از سال از استانهای دیگه به این استان بیان و عمل های این چنینی رو در آنجا انجام بدن و در بلند مدت با تربیت نیروی انسانی متخصص از همان استان و تجهیز بیمارستانها مشکل رو به شکل کلی رفع کنند
  • مرتضی IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    4 0
    حتما تا الان کمر درد وزانو درد هم گرفته بنده خدا
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    0 1
    به دلیل نبود پول! نبود پزشک! جمع آوری کمک و ...! بعد پول همین هموطن ایرانی داره تو سوریه هزینه می شه، اسمش رو هم گذاشتن امنیت
  • منیره کاردان IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    1 0
    درود بر انسانهای نیک اندیش و پزشکان افتخار آفرین که تولدی دوباره به یک انسان بخشیدید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس