طالبان: سازمان همکاری اسلامی دولت ما را به رسمیت بشناسد

سخنگوی طالبان در آستانه نشست کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی از آن‌ها خواست تا دولت طالبان را به رسمیت بشناسند.

به گزارش مشرق، «ذبیح‌الله مجاهد» معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ و سخنگوی طالبان از اعضای سازمان همکاری اسلامی خواست تا در نشست آتی خود در پاکستان دولت سرپرست طالبان را به رسمیت بشناسند.

مجاهد به «عرب نیوز» گفت: ما خواهان روابط خوب با کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی هستیم و از نشست آتی می‌خواهیم که از ما حمایت کنند و دولت امارات اسلامی افغانستان را به رسمیت بشناسند.

وی افزود: ما برادر آنها هستیم و آنها باید از ما حمایت کنند و دولت افغانستان را به رسمیت بشناسند. ما به برسمیت شناخته شدن، حمایت و همکاری آنها نیاز داریم.

«شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان هفته گذشته اعلام کرد که اسلام‌آباد ۲۸ آذر میزبان وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی بود تا توجه جهان را به بحران انسانی در حال وقوع در افغانستان جلب کند.

گفتنی است که نشست فوق‌العاده این سازمان شامل هیئت‌هایی از اتحادیه اروپا خواهد بود و برای شرکت در این نشست از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متشکل از آمریکا، روسیه، چین، انگلیس و فرانسه نیز دعوت شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    0 0
    اعضای گروه طالبان و حقانی نماینده همه مردمان و اقوام افغانستانی نیست ، افغانستان به یک قوم و قبیله تعلق ندارد ، افغانستان متعلق به همه اقوام افغانستانی است تاجیک و هزاره پشتون و اوزبک ... همه اقوام افغانستان باید در حاکمیت و قدرت افغانستان مشارکت داشته باشند ، طالبان نمی‌تواند حاکم مطلق افغانستان باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس