کد خبر 1292446
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۷
شروط آمریکا و انگلیس برای به رسمیت شناختن طالبان

سخنگوی طالبان با بیان اینکه این گروه شرایط به‌رسمیت شناخته شدن را تکمیل کرده، تصریح کرد که آمریکا می‌تواند سفارتش را در افغانستان بازگشایی کند اما اجازه ساخت پایگاه نظامی را در این کشور ندارد.

به گزارش مشرق، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی مرکزی طالبان در نشست خبری امروز شنبه (۸ آبان) در کابل گفت: به تمام کشورها اطمینان می‌دهیم که هیچ تهدیدی از خاک افغانستان متوجه هیچ کشوری نیست.

وی افزود: به آمریکا گفته‌ایم که سفارتش را در افغانستان بازگشایی کند، اما به هیچ‌کس اجازه‌ ساخت پایگاه نظامی را نمی‌دهیم.

‏مجاهد ادامه داد: ما شرایط به رسمیت شناخته‌شدن را تکمیل کرده‌ایم، هیچ‌کسی حق ندارد در امور داخلی افغانستان مداخله کند.

وی تصریح کرد: تنها افغانستان به‌رسمیت شناخته‌شدن نیاز ندارد، بلکه کشورهای جهان نیز نیاز دارند که طالبان را به رسمیت بشناسند.

سخنگوی طالبان خاطرنشان کرد: موضوع جان‌باختن ۸ کودک به‌علت گرسنگی در غرب کابل در دست بررسی است، چنین رویدادی رخ نداده است.

‏مجاهد در بخشی از این کنفرانس خبری گفت که مقام‌های آمریکایی گشایش دفتر «جبهه‌ مقاومت» در آمریکا را تکذیب کرده‌اند.

وی درباره سفرهای مقامات طالبان به شماری از کشورها گفت که این سفرها دستاوردهای خوبی به‌همراه داشته است.

مجاهدپیرامون سفر مقامات طالبان به ازبکستان گفت که درباره امنیت مرزها، ترانزیت و گمرکات در این سفر گت‌وگو شد، طرف ازبکستان وعده داده است که در بخش ترانزیت با افغانستان همکاری می‌کند. 

سخنگوی طالبان همچنین افزود که در سفر مسکو درباره حفظ ثبات افغانستان، آزادسازی ذخایر ارزی افغانستان و حمایت کشورها از طالبان تأکید شد. 

مجاهد گفت تاکنون درباره حقابه هیرمند با ایران گفت‌وگو نشده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • iran IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    0 0
    اعضای گروه طالبان نماینده همه اقوام و مردمان ساکن افغانستان نیستند ، طالبان فقط نماینده قوم پشتون افغانستان میباشد ، تمامی اقوام و ساکنین افغانستان باید در قدرت و حکومت آینده افغانستان مشارکت کنند سهیم باشند، در غیر اینصورت جنگ های داخلی بی پایان افغان ها ادامه دار خواهد بود این سرزمین به آرامش نخواهد رسید، ایران هم بارها اعلام کرده تمامی اقوام افغانستان باید در حکومت و دولت افغانستان حضور داشته باشند ..
  • IR ۰۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    0 0
    طالبان فقط در حال دست و پا زدن برای به رسمیت پذیرفته شدن از سوی کشورهای همسایه و سازان ملل ... طالبان نمی‌تواند نماینده تمامی اقوام افغانستان باشد ... ایران نباید این گروه را به تنهایی در حاکمیت مطلق در افغانستان بپذیرد .. تمام اقوام افغان باید در قدرت و حکومت آینده افغانستان مشارکت داشته باشند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس