کد خبر 1311630
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
گسترش «اومیکرون» در ۵۷ کشور جهان

سویه جدید ویروس کرونا همچنان با سرعت در حال گسترش است و اکنون در ۵۹ کش. ر جهان شناسایی شده است.

به گزارش مشرق، سویه «امیکرون» ویروس کرونا با سرعت هشدار آمیزی در حال گسترش در جهان است.

به گزارش «رویترز و سی ان بی سی»، اواخر ماه نوامبر، سویه «امیکرون» تنها در ۲ کشور به ثبت رسیده بود و اکنون بعد از گذشت ۲ هفته این سویه جدید در ۵۹ کشور جهان ثبت شده است.

ببینید:

اینفوگرافیک/ از اومیکرون لایت چه می‌دانید؟

در این ۵۹ کشور حدود ۲ هزار و ۹۳۶ مورد از ابتلا به اومیکرون گزارش شده است.

بیشتر بخوانید:

گسترش «اومیکرون» در ۵۷ کشور جهان

علاوه بر این ۷۸ هزار و ۵۴ مورد احتمالی نیز شناسایی و تعیین توالی ژنوم آن‌ها در حال انجام است.

اگرچه علائم ناشی از امیکرون خفیف است، اما سازمان بهداشت جهانی (WHO) هشدار داده که میزان بستری شدن در بیمارستان به دلیل ابتلا به این سویه کرونا احتمالا افزایش می‌یابد و زیرساخت‌های بهداشتی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

با این حال آنچه تاکنون امیدوار کننده بوده، وجود علائم خفیف در بیماران مبتلا به «امیکرون» است.

سازمان بهداشت جهانی هنوز در حال بررسی شدت «اومیکرون» است و می‌گوید که «هنوز مشخص نیست آیا امیکرون در مقایسه با انواع دیگر، از جمله دلتا، قابل انتقال‌تر است یا خیر؛ با این حال، گفته شده که تعداد افراد ابتلا به کرونا در مناطقی از آفریقای جنوبی که تحت تاثیر این سویه قرار گرفته‌اند، افزایش یافته است.

مقام‎های بهداشتی آمریکا نیز می‎گویند که چندین ایالت جنوبی این کشور، از جمله تگزاس، جورجیا، لوئیزیانا و فلوریدا، همگی مواردی از ابتلا به نوع بسیار جهش یافته «امیکرون» را تایید کرده‎اند.

«روشل والنسکی»، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا، طی نشستی در کاخ سفید، گفت «۲۵ ایالت آمریکا مواردی از سویه جدید را شناسایی کرده‎اند، تعدادی که مقام‎های بهداشتی انتظار دارند در هفته‌های آینده افزایش یابد.»

این مقام آمریکایی اظهار داشت «براساس داده‌های دانشگاه جان هاپکینز، موارد ابتلا به امیکرون در حالی اتفاق می‌افتند که آمریکا با موج ابتلا به دلتا دست و پنجه نرم می‌کند و بر اساس داده‌ها، موارد کلی ابتلا به بیش از ۱۰۰ هزار نفر در روز رسیده است؛ این رقم در مقایسه با هفته گذشته ۱۶ درصد و نسبت به قبل از عید شکرگزاری ۲۳ درصد افزایش یافته است.»

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس