کد خبر 1311439
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۵
شناسایی و دستگیری عاملان قتل خانوادگی در کمتر از ۱۰ ساعت

پسر نوجوانی که با همدستی دو نفر از دوستانش ناپدری‌اش را در جشن تولد مادرش به قتل رسانده بود، در جلسه محاکمه ماجرا را شرح داد و گفت به خاطر کینه‌ای که داشت مرتکب حادثه شده است.

به گزارش مشرق، ۲۲بهمن ماه سال ۹۸، مأموران پلیس تهران جسد مرد میانسالی را داخل خودرویی در جاده شهریار کشف کردند که شواهد اولیه نشان می‌داد وی با ضربات چاقو کشته شده است.

جسد به دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل و بعد از تشخیص هویت مشخص شد متعلق به مردی ۴۷ساله به نام بهروز است. به این ترتیب همسر بهروز مورد تحقیق قرار گرفت. او ابتدا مدعی شد از سرنوشت شوهرش اطلاعی ندارد تا اینکه در روند تحقیقات پسر ۱۶ساله‌اش سهیل و دو نفر از دوستانش را عامل قتل معرفی کرد. او در شرح ماجرا گفت: «چند سال قبل با وجود داشتن یک دختر و پسر از شوهرم جدا شدم و با بهروز ازدواج کردم. شب تولدم بود و قرار بود همراه شوهرم و فرزندانم به باغی در شهریار برویم. وقتی وارد باغ شدیم، پسرم یکباره همراه دو نفر از دوستانش به شوهرم حمله کرد و او را با چاقو زد. من که از دیدن آن صحنه شوکه شده بودم شروع به داد و فریاد کردم که دیدم شوهرم سوار ماشینش شد و از باغ خارج شد. ساعتی بعد بود که فهمیدم جسدش را مأموران در جاده شهریار کشف کرده‌اند.» آن زن ادامه داد: «بعد از این حادثه پسرم و دوستانش فرار کردند و حالا از آن‌ها اطلاعی ندارم.»

بعد از این توضیحات، مأموران تلاش خود را برای یافتن متهمان آغاز کردند تا اینکه چند ماه بعد از حادثه سهیل شناسایی و بازداشت شد. او در روند بازجویی‌ها با اقرار به جرمش مدعی بود خودش به تنهایی مرتکب قتل شده است. با دستگیری دیگر متهمان از آنجا که همگی زیر ۱۸ سال سن داشتند، به کانون اصلاح و تربیت فرستاده شدند و پرونده نیز در اولین جلسه محاکمه در شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران که ویژه اطفال است، رسیدگی شد. بعد از اعلام رسمیت جلسه، اولیای دم درخواست قصاص کردند.

در ادامه سهیل که دو سابقه سرقت در سنین ۱۳ و ۱۴سالگی در پرونده‌اش داشت، مقابل هیئت قضایی قرار گرفت. او با اقرار به قتل در شرح ماجرا گفت: «پدر و مادرم هر دو معتاد بودند تا اینکه تصمیم گرفتند به خاطر من و خواهرم مواد مخدر را کنار بگذارند و آن را ترک کنند، به همین خاطر مادرم به خانه یکی از اقوام رفت و پدرم هم جای دیگری بستری شد. هرازگاهی به آن‌ها سر می‌زدم که در آن رفت و آمدها به رفتارهای مادرم مشکوک شدم و آخرین بار که تلفن همراهش را بررسی کردم، فهمیدم با مردی غریبه رابطه دارد. آن مرد بهروز بود. وقتی در این باره با پدرم صحبت کردم او فکر کرد دروغ می‌گویم، به همین خاطر مرا به شدت کتک زد. پدرم حرفم را باور نکرد و پیگیر موضوع نشد ولی همین بهانه‌ای شد که مادرم از پدرم جدا شود.»

متهم ادامه داد: «بعد از طلاق آن‌ها من و خواهرم همراه پدرم به بندرعباس رفتیم و آنجا زندگی می‌کردیم که متوجه شدیم مادرم با بهروز ازدواج کرده است. مدتی گذشت و تصمیم گرفتم به دیدن مادرم بروم، اما بهروز اجازه نمی‌داد. همین باعث کینه شد تا شب حادثه.»

او در خصوص قتل گفت: «چند روز قبل از حادثه به تهران آمدم و سراغ دو نفر از دوستانم رفتم. به آن‌ها گفتم قصد دارم ناپدری‌ام را تنبیه کنم. آن‌ها قبول کردند مرا کمک کنند. این شد که به بهانه جشن تولد مادرم آن‌ها را به باغی در شهریار دعوت کردم، سپس با دوستانم تماس گرفتم و خواستم خودشان را به آنجا برسانند. دوستانم قبل از آمدن ناپدری‌ام وارد باغ شدند، سپس بعد از ورود آن‌ها با چاقویی که در آستینم پنهان کرده بودم، ناپدری‌ام را غافلگیر کردم و یک ضربه به گردن او زدم. بهروز می‌خواست فرار کند که یکی از دوستانم سد راهش شد، سپس سه نفری چند ضربه چاقو به او زدیم. بهروز به شدت ترسیده بود، به همین دلیل سوار ماشینش شد و از باغ بیرون رفت. ساعتی بعد بود که فهمیدم او فوت کرده است.»

در ادامه دوستان متهم یک به یک در جایگاه ایستادند و از خودشان دفاع کردند، اما مدعی شدند به مقتول ضربه‌ای نزده‌اند. در ادامه متهمان به سؤالات هیئت قضایی پاسخ دادند.

قاضی: وقتی متوجه درگیری شدید و فهمیدید متهم قصد کشتن ناپدری‌اش را دارد، چرا او را منصرف نکردید؟

متهمان: ما شوکه شده بودیم و نمی‌توانستیم کاری انجام دهیم.

قاضی: در اظهارات قبلی گفته بودید با مقتول درگیر شده بودید. علت اظهارات ضد و نقیض چیست؟

[سکوت متهمان].

در پایان هیئت قضایی جهت صدور رأی وارد شور شد.

منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • حیدر صالح IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    1 4
    مقتول بهروز بی تقصیر نیست ! به همین جهت شاید قصاص نفس بر این حادثه روا نباشد البته سهیل جان یک انسان گرفته
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    3 0
    طلاق والدین و بیچارگی فرزندان
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    6 1
    قاتل اصلی قاچاقچی ها هستند که موجب ورود مواد مخدر به کشور میشوند و موجب ترویج اعتیاد هستند. همسران و فرزندان قاچاقچی ها بدانند که همسران انها در هر قتل و دزدی و جنایتی که ناشی از اعتیاد باشد شریک هستند
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
      3 0
      انسان خودش باید عاقل باشه وبطرف این قبیل موادنرود! چاقو هم مفید است پس ماباید برداریم وبکنیم توی شکم خودمون؟! این قبیل خانواده ها خودشون مشکل اساسی دارن ودنبال نابودی خودشون هستند حالا هرراهی که میخوادباشه!!!پسره درسن 13و14سالگی هم سارق بوده پس باید صاحبان کالاهای سرقتی را بگیریم اعدام کنیم؟؟؟
    • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
      3 0
      درسته که قاچاقچی هایکی از عوامل این نابسانی ها هستند ولی این قبیل خانواده ها خودشون هم عقل وفرهنگ درست وحسابی ندارن که این اصلی ترین دلیل بدبختی اینهاست.
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    3 0
    انسانی که درنوجوونی دوتا سرقت درپرونده اش باشد خوب معلوم است چطور شخصیتی دارد..خانواده ای که درآن کش مکش ونآمنی باشد وبعدپدرومادر ازهم جدابشن بیش ترین ضربه را بچه ها خصوصا دراوج نوجوانی می بینند..این سهیل هم که مشخصه خانواده داغونی داشته پدر ومادر معتاد ومادر هم که به شوهرش خیانت ودوست میشه با این مقتول"بهروز"وبعد هم بجای درس عبرت اززندگی پدر ومادرش-باکینه وخصومت ودشمنی بدترین راه انتخاب می کنه وزندگی خودش تباه می کنه/
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    3 0
    بخدا زنده ماندن کسی که درسنین 14 و 13سالگی سارق ودرسن 16سالگی قاتل میشه اصلا جایز نیست.
  • رز IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    0 4
    پسره بی تقصیره. مقصره مقتول که باعث از هم پاشیدن زندگی اینا شده. من به پسره حق میدم. چون خودم قربانی روابط خارج از عرف پدرم شدم.
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    1 0
    اول میگه دوستانم ضربه ای نزدن بعد میگه برای جلوگیری از فرار بهروز ضربه زدن. میگه ناپدری از دیدن مادرم جلوگیری میکرد با چاقو زدم ولی قصد کشتن نداشتم. حرفای این قاتل رو با حرفای حمید صفت مقایسه می کنم میبینم ناپدری! حمید صفت رو در منزلش با اغوش باز پذیرفت و 10 سال خورد و خوابید در منزل ناپدری اخرش اینم میگه زدم ولی قصد کشتن نداشتم و دلیل زدن رو دروغ دفاع از مادرش که حق طلاق هم داشت میگه!!!!!!!!
    • ناشناس IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
      2 0
      افراد قاتل همشون میگن نمی خواستیم بکشیم و فکر میکنن با گفتن این حرف از مجازات قتل عمد خلاص میشن. باید با کسانیکه مرتکب قتل میشن شدید برخورد بشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس