کد خبر 1311238
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
مجلس به دنبال ارزان کردن اینترنت است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس به دنبال ارزان کردن اینترنت و راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات هستیم.

به گزارش مشرق؛ سید علی یزدی‌خواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه تهران، ضمن اشاره به دو وظیفه ذاتی مجلس از جمله قانون‌گذاری و نظارت، گفت: ۲۵ سال است که اینترنت به کشور ما وارد کشور شده است اما هیچ قانونی برای نحوه استفاده از این موضوع در کشور تهیه نشده است.

وی افزود: ضریب نفوذ اینترنت در کشور یک روزی کمتر از یک درصد بود، اما الآن به بالای ۸۵ درصد در کشور رسیده است.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: اکثر کشورهای دنیا از جمله اتحادیه اروپا، آمریکا، کانادا، هند، روسیه و چین دارای قوانین در عرصه فضای مجازی هستند.

یزدی‌خواه تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب بارهای بر ساماندهی فضای مجازی تأکید کردند، در اولین ماه فعالیت مجلس شورای اسلامی نیز در تذکراتی که مجلس در خصوص بحث‌های معیشت، اقتصاد، عدالت اجتماعی و جمعیت داشتند، در بحث فضای مجازی نیز فرمودند که باید در کوتاه‌مدت و میان‌مدت به این موضوع پرداخته شود.

وی افزود: اگر شبکه‌های مجازی تحت نظارت نباشند، بالاترین ضربه را به امنیت ملی ما وارد می‌کنند.

یزدی‌خواه تصریح کرد: طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی، هنوز در مرحله کارشناسی است و خیلی در افکار عمومی و رسانه‌ها بیان نشده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مجلس به دنبال ارزان کردن اینترنت و راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات هستیم. همچنین به دنبال این هستیم، کسانی که محتوا تولید می‌کنند، این محتوا ارزش‌گذاری شود و شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی نیز تقویت شوند.

 
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    0 0
    کاش به فکر ارزان کردن دلار و پایین آوردن نرخ فقر و تورم و بی کاری هم بود.یکی از بدترین شرایط منطقه و یکی از بدترین شرایط جهان رو داریم از این لحاظ
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    0 3
    حمایت جدی دولت از تولیدات شرکت جی ال ایکس،خصوصا گوشی های تلفن همراه هوشمند وبروز سازس وباکیفیت ترشدن ومناسب سازی قیمت این کالاهای تولیدداخل نیز لازم وپرفایده خواهدبود.
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    2 0
    واقعا بااین سرعت وکیفیت اینترنت به یکدهم قیمت برسه-تا این پولهای یامفت که ازحلقوم مردم گرفته میسه ،نره تو حیب مفتخورها
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    1 0
    شما جیب ما رو نزن. ارزون کردن پیشکش
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    1 1
    مدیونه کسی جز این فکر کنه!!!!!
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    0 0
    حتی اگر معاملات،مبادلات بازار وتجارت خارجی رامثل قرنهای قبل ازاستفاده از(ضرب سکه،سفته،چک،برات،پول...)براساس پایاپای یا حتی ارزدیجیتال درنظر بگیریم،افزایش ارزش دلار وکاهش ارزش تومان(بعلت تله برجام،دشمنیها،اشغالها،تحریمها،تحمیل ها،غارتها،زورگوئیها،جلوگیری ازانواع پیشرفتها...)را میتوان به فرصت تبدیل کرد تا دشمنان وخائنین داخلی وخارجی نتوانند سواستفاده کنند وایران را دردام برجام وضعیف کردن بیاندازند ومیتوان با یک فرمول طلایی مشکل را حل کرد
  • عباد IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    0 0
    شما ها همیشه می گین به دنبال ارزانی هستیم ولی یک دفعه می بینی چیزی 18 درصد گران شد شما را به خدا از ارزانی حرف نزنین مرگ بر امریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس