جمهوری آذربایجان از تیراندازی نظامیان ایروان به مواضع خود خبر داد

وزارت دفاع ارمنستان مدعی شد که جمهوری آذربایجان با استفاده از پهپاد و توپخانه اقدام به بمباران مناطق مرزی این کشور کرده است.

به‌ گزارش مشرق، وزارت دفاع ارمنستان روز سه‌شنبه مدعی شد که ارتش جمهوری آذربایجان با استفاده از توپخانه و پهپاد، مناطق مرزی این کشور را بمباران کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع ارمنستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «روز ۱۱ ژانویه ساعت ۱۷:۳۰، یگان‌هایی از نیروهای مسلح آذربایجان بمباران مواضع ارمنی‌هایی که در سمت شرقی مرز آذربایجان- ارمنستان مستقر بودند را از سرگرفته و از توپخانه و پهپاد استفاده کردند. طرف ارمنی نیز اقدامات تقابلی مناسب را اتخاذ کرد و تا ساعت ۱۸:۳۰ تیراندازی ادامه داشت».

وزارت دفاع ارمنستان اضافه کرد که سه سرباز این کشور در این بمباران مجروح شدند.

در این بیانیه اضافه شده است که در حال حاضر اوضاع در مرز آذربایجان- ارمنستان تقریبا پایدار بوده و کاملا تحت نیروهای مسلح ارمنستان قرار دارد.

در شرایطی که تنش‌ها بین باکو و ایروان همچنان خبرساز است، جمهوری آذربایجان از شهادت یک سرباز این کشور در منطقه مرزی خبر داد.

این در حالی است که وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد، یک سرباز این کشور به نام «نظروف آیاز آذر» ظهر یازدهم ژانویه (امروز سه شنبه) در منطقه مرزی کلبجر در حمله نیروهای ارمنستان جان خود را از دست داد.

در بیانیه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان تصریح شده که این نیروی نظامی در اقدام تحریک آمیز نیروهای ارمنستانی در مروز دو کشور به «شهادت» رسید.

کشته شدن یک نظامی جمهوری آذربایجان در مرز مشترک با ارمنستان در شرایطی اعلام شده که دو کشور یک جنگ ۴۴ روزه بر سر منطقه قره باغ کوهستانی را تجربه کردند.

این جنگ هر چند با میانجیگری روسیه به توافق آتش‌بس ختم شد اما تنش‌های ارمنستان و جمهوی آذربایجان بر سر موضوعاتی از قبیل تعیین مرز و دادن گذرگاه‌های ارتباطی همچنان ادامه دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 18
  • NL ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    11 6
    در حالی کشور مادر یعنی ایران در جنک تمدنی با بازماندکان امپراطوری روم تحت فشار است این علیف سعی دارد ار پشت به مادرش ایران خنجر بزند. نام مقدس آذری از این الهام خائن دور باد.
  • NL ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    6 8
    ما آذری ها نژادپرست نیستیم ولی ما نژادمان یعنی آریایی و بازماندگان اولین امپراطوری بشرمدرن یعنی مادها هستیم.‌ و فقط نمیگذاریم نژادمان را بدزدند و ما را به هیچی ندارهای قرقیزوترکیه‌بچسبانند. ما آذری های آریایی سالهاست که از تفکر فرانژادی عبور کرده ایم و همه دست به سوی‌ آن منجی وعده داده شده شاه جهان امام دوازدهم بلندکرده ایم.
    • مجتبی از زنجان IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
      1 10
      همه۲۱۰کشور زبان داره کشورها باید تک قومی شن وگرنه هزینه با خودشون ایران فارس چین هان اندونزی جاوه ای
  • IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    8 2
    وسعت آذربایجان 86 هزار کیلومتر مربع وسعت ارمنستان 27هزار کیلومتر مربع. جمعیت آذربایجان 11میلیون (باکو 3.4)جمعیت ارمنستان کمتر از 3 میلیون. آذربایجان نفت‌خیز و ثروتمند ارمنستان فقیر و ورشکسته. حال قضاوت با شماست
  • IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    9 3
    ارمنستان جنگ کنه به صلاحش نیست
  • IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    10 5
    ایروان 200سال پیش ساکنینش در زمان آمپراتوری قاجار آذری ها بودند دوباره ساکنین اونجا ترک آذری خواهند شد و حق به حقدار خواهد رسید ما سربازان خداییم حسین مکتب ماست حیدر الگوی ماست شیطان دشمن ماست بهشت جایگاه ماست و ایمان قدرت ما ای صلیبیان بترسید که پیامبر بزرگوار اسلام فرموده اند ترکي بیاموزید زیرا ترک ها مدتی طولانی بر جهان حکومت خواهند کرد ای صلیبیان بترسید از آن روز که آلپ ارسلانی دگر بیاید بترسید از آن روز که سپاه محمد (ص) دوباره به پا خیزد
    • امیین IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
      2 11
      چرا قیمه هارو میریزی تو ماستا
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    0 0
    ارمنستان سرباز آذربایجان رو کشته و آذربایجان بخاطر این کار بمباران کرده مواضع ارمنستان رو متاسفانه ارمنستان کشور صلح طلبی نیست و مثل اسرائیل مغزشون پر شده که مسلمانها سرزمینهای تاریخی اونها رو غصب کردند و کشتن مسلمانها براشون امری دینی و جهادی و ملی مذهبی شده انها در گذشته های دور گیر کردند و نژادپرست هستند و ناسیونالیسم افراطی روی سرزمینهای خود و البته دیگران دارند انها سخت اصلاح شوند مگر با زور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس