واکنش روسیه به حکم دادگاه آلمان در اخراج ۲ دیپلمات روس

دولت روسیه حکم دادگاه برلین علیه یک تبعه روس را رویدادی ناخوشایند در روابط دو کشور و این حکم را سیاسی توصیف کرد.

به گزارش مشرق، دولت روسیه روز پنجشنبه به ادعاهای یک دادگاه در برلین و تصمیم دولت آلمان برای اخراج چند دیپلمات روس به این بهانه، واکنش نشان داد.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، «دمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین این اقدام دولت آلمان را رخدادی ناخوشایند در روابط دو کشور توصیف کرد اما تأکید کرد این اتفاق نباید در تعاملات روسای دو دولت اثر بگذارد.

پسکوف در پاسخ به سوال خبرنگاری گفت: «این رخداد که به آن اشاره کردید اتفاقی ناخوشایند در روابط دو جانبه محسوب می‌شود اما به هیچ وجه نباید بر چشم‌انداز برقراری تعامل میان رئیس جمهور [ولادیمیر] پوتین و صدراعظم جدید آلمان تأثیری داشته باشد».

او در پاسخ به سوالی درباره وجود برنامه‌ای برای گفت‌وگوی پوتین و «اولاف شولتز» صدراعظم جدید آلمان گفت: «قطعاً. ما امید داریم که با گذر زمان آن‌ها پایه‌ریزی چنین ارتباطی را آغاز کنند».

روز گذشته (چهارشنبه) دادگاه آلمان امروز یک شهروند روس ۵۶ ساله را به اتهام قتل یک تبعه گرجستانی مخالف دولت مسکو به نام «زملیخان خانگوشویلی» در سال ۲۰۱۹، به حبس ابد محکوم کرد. خاوگوشویلی فرمانده سابق شورشیان چچنی بود.

متعاقباً وزارت خارجه آلمان با حضار سفیر روسیه در برلین، از قصد خود برای اخراج دو کارمند سفارت این کشور در پی این قتل ادعایی خبر داد.

به نوشته تاس، از سوی دیگر «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز روز پنجشنبه گفت: «همان‌طور که همه می‌دانیم، این پرونده یک سیاسی است و هیچ تصوری از عدالت و قانون برای آن قابل تصور نیست. معتقدم بازخوانی بیانیه وکیل فرد روس [محکوم شده] برای درک بسیاری چیزها کافی باشد».

با این حال «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان مدعی شد: «حکم صادر شده درباره پرونده قتل پارک تیرگارتن، گواه روشنی برای این است که اتفاقات بدی رخ داده‌اند و کاملاً درست بود که "آنالنا بائربوک" وزیر امور خارجه آلمان پاسخ صریحی به آن داد».

به نوشته نشریه «اشپیگل» آلمان، برلین قصد دارد سران کشورهای اروپایی را متقاعد کند در بیانیه‌ای مشترک اقدامات روسیه درخصوص قتل خانگوشویلی را محکوم کرده و مسکو را به اعمال تحریم‌های جدید تهدید کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • DE ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    1 0
    آلمان کار خوبی کرد آخه این درسته که روس یک نفر را میفرسته یک نفر دیگه را بکشه نه خودمونیم این هم شد کار؟؟ چرا روس مانند آلمان 16 کارخانه آلمانی را نمیفرسه عراق برای صدام بمب شیمیایی بسازند تا فقط در یک روز 5500 نفر زن و بچه را بکشه و دهها هزار نفر را شیمیایی کنه آحه یک نفر در برلین کشتن هم شد کار خجالت بکش پوتین. من از فردا دیگه پوتین نمیپوشم تمام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس