اسپوتنیک: کاردار جدید عربستان در لبنان تعیین شد

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه چهارشنبه شب به نقل از یک مقام لبنانی گزارش داد: دولت سعودی کاردار جدید خود در لبنان را تعیین کرده است.

به گزارش مشرق، یک مقام رسمی لبنان که خواست نامش محفوظ بماند، روز چهارشنبه به خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» گفت: عربستان تصمیم گرفته است پس از استعفای "جورج قرداحی" وزیر اطلاع رسانی، «راجح العتیبی» را به عنوان کاردار جدید لبنان منصوب کند و این شخص ظرف مدت چند روز آینده وارد بیروت خواهد شد.

اسپوتنیک نوشت: این اقدام پس از سفر «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه به عربستان و دیدار وی با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان صورت گرفته است.

مکرون و بن سلمان در این سفر با «نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان تماسی سه جانبه برقرار کردند، جایی که طرف سعودی وعده داد که صفحه جدیدی را با لبنان بازگشایی کند.

روابط ریاض و بیروت از حدود یک ماه پیش در پی انتشار اظهارات «جورج قرداحی» وزیر اطلاع رسانی لبنان علیه عربستان بحرانی شد و این کشور سفیر خود را از بیروت فراخواند.

سخنان قرداحی گرچه مربوط به پیش از دوران وزارت او بود، اما با اعتراض مقام‌های سعودی روبرو شد. او از جنگ عربستان علیه یمن انتقاد کرده بود و آن را بی نتیجه خواند و تاکید کرده بود که یمنی‌ها از خود دفاع می‌کنند.

قرداحی جمعه پیش یک روز قبل از سفر مکرون به ریاض از سمت خود استعفا کرد. گفته می شود استعفای قرداحی مسیر ابتکار پاریس برای کاهش تنش میان بیروت و ریاض را فراهم کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس