سناتور آمریکایی، روسیه را با «مادر همه تحریم‌ها» تهدید کرد

رئیس کمیته روابط خارجی سنا مدعی شد هرگونه اقدام نظامی روسیه علیه اوکراین، به اعمال تحریم‌هایی منجر می‌شود که انزوای روسیه از سیستم اقتصاد جهانی را در پی دارد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «باب منندز» رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا از تدارک شدیدترین بسته تحریمی علیه روسیه خبر داد.

بیشتر بخوانید:

طرح ۴ میلیارد دلاری آمریکا علیه روسیه

وی که به گزارش‌های واشنگتن مبنی بر آمادگی روسیه برای حمله نظامی به اوکراین استناد می‌کرد؛ در ادامه این ادعا افزود: می‌خواهم با آنهایی که از مسکو یا سایر پایتخت‌های جهان صحبت‌هایم را می‌شنوند؛ شفاف باشم. تهاجم روسیه علیه اوکراین، مخرب‌ترین تحریم‌های اقتصادی آمریکا را در پی خواهد داشت آن طور که نمونه‌اش را پیشتر ندیده‌ایم.

منندز در ادامه تهدیدهای خود افزود: بخش بانکی روسیه محو و این کشور از سیستم سوئیفت حذف می‌شود. تحریم‌های دسته بندی شده اقتصاد روسیه را فلج می‌کند و حتی ولادیمیر پوتین هم از دسترسی به حساب‌های بانکی خود در غرب محروم می‌شود. روسیه از نظام بین‌المللی اقتصادی کنار گذاشته می‌شود. این نهایت یا آنطور که من می‌گویم «مادر همه تحریم‌ها» است.

همزمان، «ویکتوریا نولاند» معاون سیاسی وزارت خارجه آمریکا هم در جلسه استماع سنا مدعی شد: آمریکا با متحدان خود درباره گزینه انزوای کامل روسیه از سیستم اقتصاد جهانی با تمام عواقب ناشی از آن در صورت تهاجم به اوکراین گفتگو می‌کند.

بعد از دیدار مجازی که روز گذشته رؤسای جمهور آمریکا و روسیه با یکدیگر داشتند؛ کاخ سفید در بیانیه‌ای مدعی شد: بایدن نتایج گفتگوهای خود با پوتین را که طی آن درباره عواقب عملیات نظامی در اوکراین و ضرورت تنش زدایی و بازگشت به دیپلماسی سخن گفت؛ به اطلاع متحدان خود رساند و آنها بر ادامه هماهنگی در مورد اوضاع اوکراین توافق کردند.

این در حالی است که پوتین هم از بایدن خواسته است که روسیه را مسئول وضعیت اوکراین نداند. پوتین همچنین از ناتو خواستار ارائه تضمین‌های امنیتی شد تا ائتلافش را به سمت شرق گسترش ندهد. روسیه بارها هرگونه تلاش برای حمله به اوکراین را رد کرده است.

دیدار مجازی بایدن و پوتین در حالی انجام شد که غرب اتهاماتی را مبنی بر آمادگی روسیه برای حمله به اوکراین، مطرح می‌کند. اما، روسیه می‌گوید که حق جابجایی نظامی در تمامیت ارضی خود را دارد و این اقدام تهدیدی علیه سایرین نیست. از سوی دیگر، مسکو نگران است که مبادا اوکراین بخواهد با برخورداری از حمایت آمریکا، پیمان مینسک را کنار بگذارد و با توسل به گزینه نظامی مناقشه دونباس را حل و فصل کند. روسیه همچنین درباره عضویت اوکراین در ناتو و استقرار تسلیحات آمریکایی در مرزهای خود هشدار داده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    2 3
    بلوف میزنه ناکس. حمله کنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس