استرالیا به تحریم دیپلماتیک المپیک پکن پیوست

دولت کانبرا در همدستی با آمریکا و به بهانه های حقوق بشری، به بایکوت دیپلماتیک المپیک زمستانی پکن روی آورد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، استرالیا در دنباله روی از سیاست های چین هراسانه آمریکا، از بایکوت دیپلماتیک المپیک زمستانی پکن خبر داد. این تصمیم از سوی اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا و در حالی اتخاذ شد که سایر متحدان واشنگتن از جمله انگلیس، در انجام اقدام مشابه تعلل دارند و همچنان درگیر بررسی موضوع هستند.

بیشتر بخوانید:

اقدام متقابل چین پس از تحریم المپیک توسط آمریکا

موریسون مدعی است که به دنبال ایجاد کانال های دیپلماتیک با چین برای گفتگو در باب اتهامات حقوق بشری علیه پکن است حال آنکه کانبرا از محدودیت های اعمال شده علیه کالاهای تجاری خود نیز ناراضی است.

البته، کانبرا پیشتر هم در همسویی با آمریکا، ادعاهایی را مبنی بر تلاش چین برای اعمال نفوذ سیاسی بر دولتمردان استرالیایی مطرح کرده و حتی دانشجویان چینی مشغول به تحصیل در دانشگاه های استرالیا را به اتهام هم دستی با دولت پکن، تحت فشار قرار می دهد.

روز دوشنبه، آمریکا با دستاویز قرار دادن ادعاهای حقوق بشری علیه چین، اعلام کرد که فقط ورزشکاران این کشور در المپیک زمستانی پکن مشارکت می کنند و دیپلمات های واشنگتن، این رویداد ورزشی را تحریم خواهند کرد.

چین هم در مقابل اعلام کرد که اصلاً دعوتنامه ای برای دیپلمات های آمریکایی ارسال نشده حال آنکه بهتر است واشنگتن از سیاسی کردن رویداد ورزشی المپیک اجتناب کند.

پکن همچنین هشدار داد که آمریکا بهای این تصمیم را که با واکنش قاطعانه چین همراه خواهد بود؛ می پردازد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    1 0
    بدبخت بیچاره بگرد یه سوراخ پیدا کن که توش قایم شی، دنبال کانال می گردی؟ "کانال برای گفتگو در مورد اتهامات علیه پکن" ؟ موش تو سوراخ نمی رفت، جارو هم به دمش بستند. این بیچاره را انداختند جلو که با زیر دریایی هایش پیشمرگ اقوام اروپایی اش شود حالا دنبال کانال دیپلماتیک است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس