کد خبر 1310288
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۵
دارویی که ریسک آلزایمر را تا ۶۹ درصد کاهش می‌دهد

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، مصرف کنندگان نوعی از دارو، به میزان قابل توجهی کمتر از سایر افراد در معرض ابتلا به آلزایمر هستند.

به گزارش مشرق به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، مصرف کنندگان داروی «سیلدنافیل» تقریباً یک سوم کمتر در معرض ابتلا به آلزایمر هستند.

سیلدنافیل سیترات (ویاگرا)، یکی از داروهای مورد استفاده در افزایش فشار خون شریانی ریوی (PAH) و کمک به بهبود فشار خون در افرادی که فشار خون پایین دارند، است.

بیشتر بخوانید

عامل ابتلا به آلزایمر پس از صدسال کشف شد

محققان آمریکایی می‌گویند، آزمایش‌هایی برای تأیید اینکه آیا دارو می‌تواند بیماری را دفع کند یا خیر، مورد نیاز است، اما به طورکلی این دارو می‌تواند خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش دهد.پروژه‌های آزمایشگاهی جداگانه نشان داد که این دارو می‌تواند رشد سلول‌های مغزی را افزایش داده و از تجمع پروتئین‌های مضر در مغز جلوگیری کند.

دانشمندان در کلینیک کلیولند در ایالات متحده داده‌های پزشکی ۷ میلیون آمریکایی در دهه ۷۰ زندگی خود را بررسی و آنها را به مدت شش سال ردیابی کردند. نتایج نشان داد بزرگسالانی که سیلدنافیل مصرف می‌کردند، در مقایسه با افرادی که از این دارو استفاده نمی‌کردند، ۶۹ درصد کمتر در معرض ابتلا به آلزایمر بودند.

براساس داده‌های موجود، بیش از نیم میلیون انگلیسی به این بیماری مبتلا هستند و انتظار می‌رود این رقم تا سال ۲۰۴۰ به ۱.۶ میلیون نفر برسد. در همین حال، بیش از ۶ میلیون نفر در ایالات متحده به آلزایمر مبتلا هستند که انتظار می‌رود این میزان در ۲۰ سال آینده دو برابر شود.

در حال حاضر هیچ درمانی وجود ندارد، اما داروهایی وجود دارد که قبلاً برای بهبود موقت برخی علائم تأیید شده است، مانند مهارکننده‌های استیل کولین استراز که به سلول‌های عصبی در مغز کمک می‌کنند تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

هنوز مشخص نیست که چرا برخی افراد به آلزایمر مبتلا می‌شوند، اما سابقه خانوادگی، سیگار کشیدن و اضافه وزن همگی از عوامل خطر  ابتلا به این بیماری هستند.

این مطالعه در «Nature Aging» منتشر شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس