ماجرای توزیع مرغ ارزان قیمت/صف کیلومتری مرغ پرکشید - کراپ‌شده

مرغ در میادین ارزان شد. مدیر عامل میادین میوه و تره بار شهرداری می گوید مرغ به میزان لازم توزیع می شود و مشکلی وجود ندارد.

به گزارش مشرق، چندی پیش صف های طویل دریافت مرغ در برخی از میادین به چشم می خورد و مردم‌ برای دریاف مرغ باید ساعت ها معطل می شدند.

قیمت مرغ در بازار با میادین تفاوت داشت و شهروندان برای دریافت مرغ ارزان تر صف می کشیدند.

با تدابیر انجام‌شده از سوی دولتی ها در تولید و  توزیع مرغ این مشکل برطرف شد و دیگری صفی برای دریافت مرغ نیست.

چند روزی است که قیمت مرغ در میادین کاهش یافته است

سید سعید راد مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در این باره به خبرنگار فارس گفت: چند روزی است که قیمت مرغ در میادین کاهش یافته است.

وی ادامه داد:مرغ به اندازه لازم در میادین توزیع می شود و صفی وجود ندارد.

به گفته مدیر عامل میادین میوه و تره بار شهرداری تهران، قیمت مرغ روز گذشته در میادین‌به‌۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان رسید و کاهش قیمت داشته ایم.

راد بیان کرد: در تمامی میادینی که غرفه پروتینی داشته باشند مرغ توزیع می شود.

دولتی ها در زمینه مرغ وارد شدند و مرغ گرم با نرخ تعزیراتی توزیع شد و حتی برنامه های برای عید هم دارند.

سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در این باره گفت: تمرکز ما در ماه های اول آغاز به کار دولت تأمین امنیت غذایی و تلاش برای ساماندهی بازار اقلام اصلی از جمله مرغ و تخم‌مرغ بود و در این راستا توانستیم  بازار مرغ و تخم مرغ را به گونه ای مدیریت کنیم که مشکلی ایجاد نشود.

وی ادامه داد:برای تامین اقلام مورد نیاز شب عید و بعد از آن ماه رمضان برنامه ریزی های لازم انجام شده است و همچنین بسترسازی برای کشت قراردادی، خرید دام مازاد روستاییان و عشایر و سند دار کردن اراضی کشاورزی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته اقای وزیر، تامین امنیت غذایی وظیفه جهاد کشاورزی و بر عهده کشاورزان و دامداران است. برنامه ریزی ما در زمینه پایداری و تامین بازار است و قطعا امنیت غذایی برقرار خواهد شد.

وی تاکید کرد: تا قبل از دولت سیزدهم همیشه بحث این بود که باید در حوزه غذا فرمانده یکی باشد. نه اینکه بخشی از وظایف بر عهده وزارت جهاد کشاورزی و بخشی نیز دست وزارت صمت باشد. همانطور که استحضار دارید قانون انتزاع در دولت قبل دو سال لغو شد و در آخرین روزهای دولت قبل وظایف  وزارت جهاد بازگردانده شد. ولی اجرایی شدن آن در دولت سیزدهم رخ داد و کچل زنجیره از تولید تا توزیع به وزارت جهاد واگذار شد.

در تامین گوشت مرغ و تخم مرغ در مهر و آبان به دلیل کاهش جوجه ریزی کمبود داشتیم

وزیر جهادکشاورزی گفت: در حوزه طیور، گاوداری صنعتی و دام روستایی تلاش کردیم که تاخیر در تحویل نهاده ها را با تامین ارز کاهش دهیم.

وی بیان کرد: در تامین گوشت مرغ و تخم مرغ در مهر و آبان به دلیل کاهش جوجه ریزی کمبود داشتیم. بخشی از نیاز بازار به مرغ را با مرغ منجمد تامین کردیم. همچنین مهرماه کمترین میزان جوجه‌ریزی انجام شده بود به همین دلیل تخم مرغ نطفه دار وارد کردیم و با بازار رسانی بازار آنها را کنترل کردیم. از طرفی توزیع هوشمند را نیز آغاز کردیم. سازمان تعاون روستایی متولی بازاررسانی هوشمند شده است که مرغ منجمد و تخم مرغ را با قیمت تنظیم بازار تحت پلتفرم مشخصی به صورت اینترنتی به دست مردم در منازل می رساند.

یکی از سیاست های مهم دولت امنیت غذایی در کنار تولید، موضوع توزیع هوشمند است یعنی با استفاده از ابزار های نوین، کسب وکار های نو و استارت آپ ها، خدماتی در زنجیره نهایی توزیع با هدف کنترل بازار مصرف به نفع مردم انجام  شود و در این زمینه برای توزیع مرغ برنامه ریزی صورت گرفت.

 اسماعیل قادری فر مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی در این‌باره گفت: وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم با رویکرد امنیت غذایی پایدار و با سیاست ارزان سازی و فراگیرسازی دسترسی همه مردم به غذای سالم آغاز بکار کرد.

وی بیان‌کرد:  یکی از سیاست های مهم امنیت غذایی در کنار تولید، موضوع توزیع هوشمند است یعنی با استفاده از ابزار های نوین، کسب وکار های نو و استارت آپ ها، خدماتی در زنجیره نهایی توزیع با هدف کنترل بازار مصرف به نفع مردم انجام دادیم.

به گفته وی، این طرح را با کمک رسانه ملی از روز ۱۸ آبان به صورت آزمایشی در شهر تهران با توزیع مرغ منجمد و تخم مرغ از طریق یک کسب و کار اینترنتی شروع کردیم.

این‌مقام‌مسوول ادامه داد:  ظرفیت روزانه در شهر تهران برای این دو قلم کالا حدود ۳۰۰ تن مصرف خانوار است؛ البته با رعایت قیمت مصوب تحویل درب منازل می باشد.

قادری فر تاکید کرد: تهران کلان شهری است که با همه اقوام تراکم جمعیت بالایی دارد و درگام دوم بعضی از کلان شهر ها مانند اصفهان، شیراز، مشهد، یزد و کرج انجام می شود و در گام بعدی هر جایی که بواسطه اخلال در شبکه توزیع و ورود واسطه گری با عرضه نامناسب روبرو شود، از این طریق استفاده می کنیم.

وی تصریح کرد: پایش های میدانی نشان می دهد که کمبودی در خیلی از مناطق کشور نداریم، اما با هوشمندی و رصد روزانه که انجام می شود هر کجایی که احساس کنیم اخلال در روند توزیع و دسترسی مردم وجود دارد، هوشمندانه وارد می شویم و رفع مشکل می کنیم.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: یکی از ارکان اصلی رویکرد امنیت غذایی توزیع هوشمند و دسترسی آسان همه مردم به  غذا است.

مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: در صورتی که همه پلتفرم ها و استارت آپ ها پای کار بیایند و زیرساخت ها فراهم شود، تا پایان سال همه ۲۵ قلم کالای اساسی را هوشمند توزیع می کنیم.

وی بیان کرد: مصرف روزانه مرغ برای شهر تهران ۱۳۰۰ تا ۱۵۰۰ تن می باشد وبرای مرغ منجمد بر اساس برآورد حدود ۳۰۰ تن است و هیچ محدودیتی برای دسترسی نداریم، حدود ۲۰۰ تن هم مصرف تخم مرغ می باشد که عرضه می شود و هر جایی هم نیاز مردم باشد هیچ محدودیتی در عرضه وجود ندارد.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر مرغ به میزان لازم در میادین موجود است و قیمت ان هم در چند روز گذشته کاهش یافته و دیگر خبری از صف طویل برای دریافت مرغ نیست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • عبدالله مومن IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    3 0
    متل زمان جنگ. کالاهای ضروری را کوپنی کنید. هم به همه مردم بخصوص فقراء می رسد. هم عدالت رعایت می شود هم جلوی تورم و احتکار و گرانی . گرفته می شود.
    • LU ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
      0 0
      گل گفتی داداش
    • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
      1 0
      البته توزیع کوپنی باید به روز بشه بر اساس کد ملی و با استفاده از کارتهای الکترونیکی و البته اختصاص به دهکهای کم درآمد تر مثلا به کارمندان و کارگران تا زیر حقوق 10 میلیونی نه تمام اقشار
    • ف، ه IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
      0 0
      آفرررررین، منم بسیار موافق ام
    • اعظم IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
      0 0
      واقعا عالیه اگه کوپنی بشه
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    0 0
    برای ما شهرستانها پس چی؟چرا در شهرهای کوچک توزیع نمیشه ماهم کارمندیم و شرمنده خانواده
  • حمیدرضا IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    1 0
    سلام فقط مدیریت خوب وجلوگیری ازشایعه سازی درقیمتهاباعث بالانرفتن قیمت میشودواتحاداسناف ومسولین دلسوزمردم
  • سلام IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    0 0
    ما که توی شهرستانها ندیدیم ایران فقط تهران و اصفهان و کرج و .... نیست فکری هم برای شهرستانها کردید که ما صدقه بگیر های دولت چطور باید زندگی کنیم
  • Amo IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    0 0
    خدا کنه دلار نره بالا . روز بروز حقوق ما بی ارزش میشه ولی تمام کالاها حتی‌ کالاهی ایرانی گرونتر میشه . و خداوند لعنت کنه بر حاکمی که نتونه کنترل و اصلاح کنه این اوضاع اسف بار اجتماع رو که فشار بر قشر ضعیف میاد و بس.
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    0 0
    بهترین راهکار توزیع مستقیم کالا از کارخانه ومحل تولید به دست مصرف کننده است که موجر حذف واسطه ها خواهد شد واگر دولت همت به خرج دهد از طریق ادارات ومحل کار کارگران و مردم عادی از طریق فروشگاههای بزرگ دولتی براساس کارت ملی کالای اساسی توزیع شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس