روسیه پایگاه نظامی خود در تاجیکستان را تقویت کرد

روسیه از برنامه‌هایش برای تقویت پایگاه نظامی خود در تاجیکستان با افزودن ۳۰ تانک جدید خبر دارد و نیروهایش در آنجا مانورهایی را با به کارگیری سیستم‌های دفاع موشکی اجرا کرده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز، نفوذ احتمالی "شبه‌نظامیان افراط‌گرا" از افغانستان به تاجیکستان و دیگر جمهوری‌های متعلق به شوروی در آسیای میانه مایه نگرانی مسکوست که این منطقه را به عنوان یک حایل دفاعی در جنوب خود تلقی می‌کند.

خبرگزاری اینترفکس به نقل از وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای این کشور روز دوشنبه مانور دفع یک حمله هوایی دشمن به تأسیسات نظامی با استفاده از سامانه‌های دفاع هوایی اس-۳۰۰ پی‌اس را تمرین کردند.

این وزارتخانه عنوان کرد که پایگاه روسیه در تاجیکستان که بزرگترین پایگاه روسیه در خارج از مرزهایش محسوب می‌شود، در چارچوب این مانور به تمرین و شبیه‌سازی پرتاب ۱۰ موشک علیه اهداف پرداخت.

بنا بر گزارش‌ها، وزارت دفاع روسیه تصریح کرد: مجموعه‌ای از ۳۰ تانک ارتقا یافته T-۷۲B۳M با مشخصه‌های رزمی ارتقا یافته در تاریخ ۶ دسامبر به پایگاه نظامی ۲۰۱ روسیه، مستقر در تاجیکستان، وارد خواهند شد.

روسیه در ماه اکتبر پس از خروج نیروهای آمریکا و متحدانش از افغانستان و به قدرت رسیدن طالبان در این کشور، مانورهای نظامی مشترک گسترده‌ای را با متحدانش در نزدیکی مرز تاجیکستان و افغانستان برگزار کرد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    0 0
    روسیه هم زیاد واسه غرب قودوخ بازی در آورد می خوان تو زمین اوکراین حلواش رو بپزن خلاصه واسه غرب شاخ شدن عاقبت خوشی نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس