کد خبر 1351099
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷
تاجیکستان میزبان رزمایش روسیه

ارتش روسیه از ۱۴ لغایت ۱۸ مارس (۲۳ تا ۲۷ اسفند) یک رزمایش تاکتیکی را در پایگاه «حرب میدان» واقع در ایالت «ختلان» تاجیکستان برگزار می شود.

به گزارش مشرق، نیروهای پایگاه ۲۰۱ ارتش روسیه قرار است یک عملیات برنامه ریزی شده نظامی را در سه مرحله و به مدت ۵ روز در راستای تخریب گروه های نظامی غیرقانونی در تاجیکستان برگزار کنند.

در مرحله اول این رزمایش یگان های پایگاه نظامی روسیه  با انجام گام های مقدماتی برای دفع حمله گروه های خرابکار -تجسسی و عبور منطقه آلوده مشروط به سمت منطقه رزمایش حرکت خواهند کرد.

در مرحله اصلی رزمایش، نیروهای روس عملیات انسداد و انهدام گروه های مسلح غیرقانونی را تجربه و در مرحله پایانی اقداماتی را برای بازیابی توان رزمی و آماده شدن برای وظایف بعدی انجام می دهند.

این گزارش به نقل از بخش مطبوعاتی سازمان مرکزی  ارتش وابسته به وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این رزمایش را از تاریخ ۱۴ لغایت ۱۸ مارس ( ۲۳ تا ۲۷ اسفند)  در تاجیکستان با استفاده از سامانه های تجسسی – تیراندازی و تجسسی- ضربتی برگزار می کند.

برپایه این گزارش بیش از هزاران سرباز پایگاه دویست و یکم ارتش روسیه در ۳ مرحله این عملیات نظامی تاکتیکی را در میدان آموزشی «هاربمیدون» برگزار خواهند کرد.

وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرد در مرحله اصلی این  رزمایش، نیروهای روسی تلاش خواهند کرد عملیات متوقف کردن و تخریب گروه های نظامی غیرقانونی را به اجرا در آورند.

در این رزمایش بیش از ۳۰۰ واحد سلاح، تجیهزات نظامی و ویژه و بالگردهای نیروهای های هوایی استفاده می شود.

پایگاه نظامی ۲۰۱ بزرگترین مرکز نظامی روسیه در خارج از این کشور در شهر های دوشنبه و باختر تاجیکستان واقع است و شامل نیروهای تفنگ موتوری، تانک، توپخانه، واحد های تجسسی، پدافند هوایی، نیروهای پدافند تشعشعی، شیمیایی و بیولوژیکی و واحد های ارتباطی می باشد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    2 1
    دم روسیه گرم!! آقا ایول گاسپادین پوتین!!! وسط جنگ رزمایش هم برگزار میکنن، پس معلومه دارن یواش یواش اوکراینو میگیرن و نیروی اضافی خیلی دارن!!!
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    0 0
    نگران عبور و حضور تروریست ها که اهمیت بالائی دارد ،. و همچنین بلحاظ امنیتی اطلاعاتی . هستند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس