کد خبر 1309283
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۹
نحوه واگذاری بنگاه‌های دولتی چگونه است؟

مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس در خصوص چگونگی عرضه سهام دولتی و مزایای این واگذاری ها توضیحاتی داد.

 به گزارش سرویس بورس مشرق، سید مهدی پارچینی مدیریت نظارت بر بورس ها در خصوص واگذاری سهام دولت در بنگاه های اقتصادی گفت: باتوجه به این که سهامی که در تملک دولت است دارای ارزش سیت مدیریتی است و  حفظ منافع دولت در واگذاری این بنگاه ها خواهد بود.

او افزود: مسلما عرضه این املاک به صورت خرد نخواهد بود لذا فرآیند این معاملات از مسیر معاملات عمده انجام می گیرد.  در تابلوی مجزا  عرضه می شوند و متقاضیانی که فرایند تایید صلاحیت خود را به لحاظ تمکن مالی و اهلیت گذرانده اند، می توانند این سهام را خریداری کنند.

این مقام مسئول در ادامه گفت:در خصوص عرضه های اولیه شرکت ها ،عرضه های اولیه باعث شادابی و رونق بازار می شود لذا تلاش این است که عرضه اولیه در شرایطی صورت گیرد که آسیبی به کلیت بازار نزند.

او افزود: این امر کنترل شده است کما این که صندوق توسعه و تثبیت بازار نیز مانند گذشته می تواند وقتی بازار دچار تلاطم می شود موضوع را مدیریت کند و نوسان و رفتارهای هیجانی را کاهش دهد.

پارچینی در ادامه مطرح کرد:موضوع واگذاری های سهام به مردم و نهادها موجب تقویت عملکرد این شرکت ها می شود و سبب افزایش شفافیت ها می شود. در بیشتر اوقات خود مجموعه بازار سرمایه به عنوان حافظ منافع سهامداران مواردی را که از سوی دولت بر این شرکت ها حاکم می شود را می تواند پیگیری کند.

او تاکید کرد: حضور این شرکت ها در بازار سرمایه بر فعالیت آنها،تامین مالی شان می تواند نقش بسیار مثبتی را داشته باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس