کد خبر 1309274
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۶
آغاز طرح مدیریت هوشمند کرونا

آن طور که معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت عنوان کرده است؛ طرح مدیریت هوشمند کررونا از ۱۵ آذر در کشور اجرا می‌شود.

به گزارش مشرق، بر اساس طرح مدیریت هوشمند کرونا، قرار است از تردد افرادی که واکسن نزده‌اند و یا اینکه مبتلا به کووید ۱۹ هستند، جلوگیری شود و در قرنطینه بمانند.

بر اساس طرح هوشمند، افرادی که واکسینه نشده‌اند از دریافت خدمات عمومی و حمل و نقل عمومی محروم می‌شوند و از حضور کارمندان واکسن نزده در محل کار نیز جلوگیری خواهد شد.

با اجرای این طرح افرادی که به هر دلیلی واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند اجازه ندارند سفر کنند مگر آنکه تست PCR منفی با مهلت ۷۲ ساعت در اختیار داشته باشند.

بیشتر بخوانید

آغاز اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت کرونایی از ۱۵ آذر

محسن فرهادی معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، زمان آغاز اجرای طرح قرنطینه هوشمند را از ۱۵ آذر ۱۴۰۰ اعلام کرد و گفت: بر اساس این طرح، ترددها به صورت هوشمند کنترل خواهد شد.

مدیریت هوشمند محدودیت‌ها یعنی محدودیت‌ها فقط برای افرادی که شیوه‌نامه‌های بهداشتی و واکسیناسیون را رعایت نمی‌کنند، اعمال می‌شود.

در واقع، با اجرای طرح قرنطینه هوشمند، تمامی فعالیت‌ها و کسب و کارها، خدمات عمومی و…، بدون هیچ محدودیتی آغاز خواهد شد و فقط کسانی می‌توانند از این خدمات و امتیازات برخوردار شوند که کارت واکسن داشته باشند.

طبق گفته معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، با اجرای مدیریت هوشمند، رفتن تماشاگران به ورزشگاه‌ها نیاز به مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا نخواهد داشت. اما، تهیه بلیت فقط برای کسانی امکان‌پذیر است که کارت واکسن دارند.

اطلاعیه وزارت کشور

کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا بر اساس بند یک مصوبات نود و پنجمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر اجرای طرح مدیریت هوشمند بیماری بر بستر سامانه امید، اعلام کرد: یکی از راهبردهای اساسی در کنار اقدامات درمانی، اعمال محدودیت‌ها و مداخلات حاکمیتی بود، که شرایط عادی زندگی را با تغییر مواجه و فعالیت‌های روزمره‌ی اجتماعی، اقتصادی، آموزشی، فرهنگی و…، تحت تأثیر آن قرار گرفت.

با اهتمام تمام ارکان نظام و اعضای ستاد ملی، امروز شاهد موفقیت‌های مهم در کشور هستیم که با ایثار، گذشت و فداکاری کادر بهداشت و درمان در خط مقدم مقابله با این بیماری و همچنین همت والای فرزندان سخت کوش این سرزمین و همراهی شما مردم شریف این توفیقات به دست آمده است.

در این راستا متناسب با شرایط موضوع ایجاد تحول در مدیریت بیماری از سوی رئیس جمهوری در دستور کار قرار گرفت که در قالب "طرح مدیریت هوشمند بیماری در بستر سامانه امید" اجرایی می‌گردد.

این طرح تلاش دارد، تا فراهم نمودن بسترهای لازم امکان "همزیستی با کرونا" را به همراه کاهش ریسک ابتلاء بیماری برای عموم مردم فراهم آورد.

بر این اساس تلاش شده که برای کاهش محدودیت‌ها اقدامات جدی صورت پذیرد به نحوی که امکان فعالیت و تردد اقشار مختلف مردم و صنوف در بستر ایمن‌تر میسر و هر گونه محدودیت صرفاً برای مبتلایان عملیاتی تا سلامت اکثریت مردم به خاطر بی اطلاعی اقلیت در مخاطره قرار نگیرد.

وضعیت قرمز پروتکل‌ها

در حالی که از روز دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰، طرح مدیریت هوشمند کرونا در کشور آغاز می‌شود، اما معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، نسبت به عادی انگاری‌ها و رها شدن پروتکل‌های بهداشتی در کشور ابراز نگرانی کرده است.

فرهادی با عنوان این مطلب که وضعیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور بحرانی است، گفت: رعایت پروتکل‌ها در استان‌های بزرگ کشور، بین ۳۹ تا ۴۵ درصد است.

به گفته معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور در وضعیت قرمز قرار دارد.

این در حالی است که نگرانی‌ها از ورود سویه جدید اومیکرون به کشور و احتمال بروز موج جدید بیماری نیز وجود دارد. زیرا، مواردی از ابتلاء به سویه جدید، در امارات متحده عربی، عربستان سعودی، هند و…، گزارش شده است.

بنابراین، این انتظار می‌رود که ستاد ملی کرونا، در بازگشایی‌ها، قدری تأمل و احتیاط کند تا مبادا گرفتار موج سنگین بیماری شویم. زیرا، هنوز به مرحله تکمیل برنامه کشوری واکسیناسیون نرسیده‌ایم.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس