اجرای طرح محدودیت‌های هوشمند کرونایی از امروز بدون اطلاع‌رسانی دقیق!

اعلام اجرای محدودیت‌های هوشمند کرونایی در حالی صورت می‌گیرد که اطلاع‌رسانی مناسبی از سوی وزارت بهداشت نسبت به این محدودیت‌ها وجود نداشته است و برخی از کارت‌های واکسیناسیون نیز دچار مشکل هستند.

به گزارش مشرق، کمال حیدری درباره اجرای طرح هوشمند مدیریت کرونا اظهار داشت: از روز دوشنبه (۱۵ آذرماه) سیستم جدید کنترل هوشمند کرونا اجرا می‌شود. اطلاعات افرادی که واکسن کرونا تزریق کرده‌اند بر اساس کد ملی در درگاه ارتباطی وزارت ارتباط ثبت شده و "سامانه امید" به این منظور آماده شده است.

بیشتر بخوانید:

آغاز طرح مدیریت هوشمند کرونا

وی ادامه داد: ادارات و سازمان‌هایی که در حوزه صدور بلیت فعالیت می‌کنند و یا حراست‌ها و انتظامات و امور اداری موظف هستند که اطلاعات را از بانک کارمندان ایران بگیرند و عبور و مرور افراد را رصد کنند. محدودیت‌ها با کارت واکسن صورت می‌گیرد یعنی آن دسته از افرادی که کارت واکسن کرونا دارند می‌توانند در محیط‌های سربسته با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی حضور پیدا کنند.

وی افزود: حضور افراد در مکان‌هایی مانند مدرسه، سینما، باشگاه و حمل و نقل بین جاده‌ای مثل هواپیما، اتوبوس و قطار باید در سامانه امید و با ارائه کارت واکسن انجام شود و تنها مدرک معتبر واکسیناسیون ایران، کارت دیجیتال صادر شده از سوی وزارت بهداشت است.

حیدری خاطرنشان کرد: باید به پوشش واکسیناسیون ۸۰ درصد در جمعیت برسیم و جزئیات طرح مدیریت هوشمند، در بیانیه‌های وزارت کشور اطلاع رسانی خواهد شد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: افرادی که واکسن زده‌اند می‌توانند به شهرهای قرمز و نارنجی نیز سفر کنند و جریمه واکسینه نشده ها بر اساس استعلام کد ملی افراد از طریق سامانه‌های هوشمند انجام می‌شود.

طرح محدودیت‌های هوشمند در حالی از امروز اجرایی می‌شود که تاکنون اطلاع رسانی مناسبی نسبت به جزئیات اجرای این طرح از سوی وزارت بهداشت صورت نگرفته است و از سوی دیگر برخی از کارت‌های دیجیتال واکسیناسیون، دارای ایراداتی نظیر عدم ثبت دوز دوم واکسن یا دارای مغایرت اطلاعات کارت با تزریق واکسن هستند که اصلاح این مغایرت‌ها در سایت salamat.gov.ir نیاز به زمان دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    3 0
    کی گفته میتونید جریمه کنید از کی تا حالا ستاد کرونا هم محاکمه میکنه و هم مجازات میکنه جمع کنید تهدیدات تو خالی و بدون پشتوانه تون رو واکسن نمیزنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس