کد خبر 1308352
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
تظاهرات علیه رژیم اسرائیل در ۳۶ شهر مغرب/ همبستگی‌ با مردم و آرمان فلسطین + فیلم

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان با هشدار به کابینه رژیم صهیونیستی درباره عواقب حملات نظامیان آن به تظاهرات مسالمت آمیر ضد شهرک سازی شهروندان فلسطینی تاکید کرد آمریکا نسبت به این جرایم بی تفاوت است.

به گزارش مشرق، حمله نظامیان صهیونیست به تظاهرات روز جمعه شهروندان فلسطینی در مناطق مختلف کرانه باختری به آسیب دیدن ده ها فلسطینی منجر شد.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی وفا، در شهرک‌های «بیتا» و «بیت دجن» در جنوب و شرق شهر نابلس در شمال کرانه باختری نظامیان صهیونیست، یک نفر را به ضرب گلوله واقعی و ۲۳ نفر دیگر را به ضرب گلوله پلاستیکی زخمی کردند و ۷۳ نفر دیگر را بر اثر شلیک گاز اشک آور مصدوم کردند.

ببینید:

عکس/ ابتکار جدید برای همبستگی با مردم فلسطین

در «جبل صبیح» در نزدیکی شهرک بیتا نیز یک نفر به ضرب گلوله واقعی و ۲۰ نفر دیگر به ضرب گلوله پلاستیکی زخمی شدند. ۵۵ نفر دیگر هم بر اثر استنشاق گاز اشک آور آسیب دیدند.

چند ماهی است که تظاهرات فلسطینیان پس از اقامه نماز جمعه هر هفته در اعتراض به شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی در اطراف نابلس با سرکوب توسط نظامیان صهیونیست روبه‌رو می‌شود.

وزارت خارجه دولت تشکیلات خودگردان فلسطین هم شامگاه جمعه با صدور بیانیه‌ای وحشی‌گری و سرکوبگری نظامیان صهیونیست در حمله به نمازگزاران فلسطینی که برای دفاع از زمین، خانه و دارایی‌های خود در برابر شهرک نشینان صهیونیست به خیابان ها آمده بودند محکوم کرد.

این نهاد، حملات نظامیان صهیونیست را در راستای پشتیبانی از تروریسم شهرک‌نشینان صهیونیست و عناصر مخرب آن خواند و گفت:کابینه اسرائیل در قبال پیامدهای این جنایات بر فرصت‌ها برای اجرای راه حل دو دولتی، کاملا مسئول است و وقت آن رسیده که دولت آمریکا گام‌های عملی برای عملی کردن سخنان خود در حمایت از راه حل دو دولتی بردارد و رژیم اشغالگر را وادار کند که شهرک‌سازی‌ها و سرکوبگری‌ها علیه شهروندان فلسطینی را متوقف کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس